Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Trepte matematice pentru clasa a VII-a

Ioana Dzițac, emblemă a generației sale

Trepte matematice pentru clasa a VII-a

Cu fiecare clasă de gimnaziu absolvită, Ioana Dzițac a urcat câte o treaptă a podiumului pe care ea însăși și l-a făurit în escaladarea „Everestului”, în cazul său, „Everestul” fiind piscul matematicii.

La sfârșitul clasei a V-a, Ioana a scris „Trepte matematice (pentru) clasa a V-a”. La finele clasei a VI-a, a scos „Trepte matematice (pentru) clasa a VI-a”. În vară, la absolvirea clasei a VII-a, a mai „săltat” („urcat”) o treaptă, ajungând la „Trepte matematice (pentru) clasa a VII-a”.
În acest mod, eleva dnei profesor Dorina Szatmari, de la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din Oradea, simte să fie utilă colegilor mai mici, pasionați ca și ea de matematică, pe care o consideră „regină” între științe.
Iată ce scrie Ioana în Prefața celei de-a treia cărți din colecția „Trepte matematice”: „Nu mă consider un mic matematician, ci doar o elevă care, printre alte pasiuni, are și pasiunea de a studia, dar și de a transmite mai departe matematica colegilor mai mici, generațiilor viitoare, o matematică privită și analizată cu ochi de copil...
Scopul realizării acestei serii de cărți este unul  precis: de a ajuta elevii de gimnaziu în vederea recapitulărilor, pregătirilor pentru diverse concursuri, examene viitoare.
Am reușit, de-a lungul clasei a VII-a, să-mi completez noțiunile teoretice, temele date la școală, cu alte noțiuni și probleme din alte cărți, reviste, iar peste vară, să structurez materialele și să le introduc la calculator, așa încât să pot scoate această nouă carte. Cartea este structurată în 5 părți, care cuprind sinteza unor noțiuni teoretice, întărite cu exemple, seturi de exerciții și probleme cu diferite grade de dificultate, pornind de la nivelul programei analitice până la nivelul olimpiadelor școlare; dar neuitând că sunt copil, am încercat să dau o tentă originală cărții, prin introducerea unor jocuri, rebusuri, probleme logico-distractive, dar și a unor probleme de matematică aplicată, încercând a pune în evidență utilitatea acesteia, iar din pasiunea pentru informatică, am adaptat unele probleme practice de matematică prin realizarea unor grafice în Exel și interpretări ale acestora, dar și a unor programe de calcul în C++”, scrie Ioana în prefața cărții sale.
Pentru cei neavizați, care nu o cunosc pe Ioana, o să spunem că avem în față un elev cu reale calități de lider al generației sale, prin trăsături pozitive de voință și caracter, prin consecvență, râvnă și perseverență în a urca treaptă cu treaptă spre înnobilare. Înzestrată cu o minte luminată, cu o privire și un zâmbet cuceritor, Ioana strălucește și prin frumusețea sa morală, prin bunătate și spirit de dăruire pentru o cauză vrednică de laudă și admirație. Modestă peste măsură, ea își cunoaște limitele de copil și de elev cuminte și silitor. După palmaresul impresionant pe care îl are expus la vedere, în cartea sa, și după Referințele pe care le are consemnate, tot în acest al treilea volum al colecției, Ioana ar avea motive de mândrie, de aroganță..., dar construcția sa nu-i permite asemenea „lux”. Ioana este realmente un elev model, cuminte și silitor, care știe ce vrea, luptător, tenace și lucid, admirată și prețuită, în egală măsură, de colegi și profesori.
„Ceea ce este remarcabil la această tânără este setea de cunoaștere combinată cu un remarcabil spirit civic. Ioana iubește matematica, dar nu uită să privească în jur, să se implice”, scrie dna prof. univ. dr. Ioana Moisil.
O carte de „matematică altfel”
Vorbind despre cartea de față, doamna profesor Dorina Szatmari, profesorul și mentorul Ioanei, o apreciază a fi „o carte de „matematică altfel”, cu un parfum aparte, care cuprinde pe lângă noțiuni teoretice însoțite de probleme și exerciții cu grade diferite de dificultate și câteva capitole absolut originale, datorate în exclusivitate autoarei”. Iar doamna ing. Emma-Margareta Munteanu scrie despre Ioana ca despre un boboc care înflorește: „Acum când tinerii aleargă după distracții și discoteci, acest boboc luptă cu înverșunare pentru a ne demonstra că singurul mod de a răzbate în viață este totuși cartea. Poate veți spune că nu toată lumea are înclinații spre învățătură. Da, este adevărat, dar fiecare vis poate fi îndeplinit. De aceea încearcă acest copil să-i facă pe tinerii de vârsta ei să gândească și să spere, să muncească și tot ceea ce fac să o facă din suflet și pasiune...
Dragi oameni, luați exemplu atunci când un copil luptă pentru mai bine. Luptați și voi, ajutați-l și fiți alături de el”, ne îndeamnă dna ing. Emma Munteanu (din Udine, Italia).
Ioana, mă alătur celor mulți care te admiră pentru preocupările și realizările tale demne de o cauză mai bună, fă să triumfe iubirea și copilăria, matematica și adevărul în lume! (Ovidiu DAN)    

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:04:51 Ora de vară a Europei de Est