Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cazul celor doi frați gemeni

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (2)

Cazul celor doi frați gemeni

În episodul precedent v-am pomenit un caz extrem, cazul celor doi frați gemeni, minunații netățeni autodidacți, care au reușit să învețe doar de pe Internet și să ajungă la performanțe pe care alții le obțin foarte greu învățând la școală cu profesori foarte buni.

Care este explicația? Pe Internet se găsesc zeci, sute, mii… de profesori foarte buni. Folosind indiciul meu, sunt convins că ați găsit cu ușurință pagina lor web: www.robodesign.ro.
Pornind de aici, ați putut găsi alte pagini performante, realizate de ei: www.uav.ro (aplicație la lucrarea de licență, la specializarea informatică - ID), pagina www.univagora.ro (încă în lucru, ca aplicație în pregătirea disertației lui Mihai la masterul de informatică aplicată), dar și despre unele programe realizate de Mihai pentru Firefox Mozilla.
Vă recomand să accesați și http://www.curteadelaarges.ro/III_9_22.php, un număr al excelentei reviste de cultură „Curtea de la Argeș”, ilustrat cu o parte din lucrările artistice realizate de Marius, doar cu ajutorul calculatorului (unde are și un autoportret). I. D.
Episodul 2:
Moodle, o platformă de e-learning gratuită și performantă, acum și la Agora
Prima versiune Moodle a fost realizată de australianul Martin Dougiamas [1] și a fost lansată acum 10 ani, în 2002. De atunci ea s-a dezvoltat mereu [2, 3], pe generoasa paradigmă a pedagogiei social construcționiste, în virtutea căreia poți prelua gratuit ce au realizat alții, să-i aduci îmbunătățiri produsului și să dai mai departe altora, evident, tot gratuit. Mulți cheltuiesc azi milioane de euro, din fonduri europene, pentru a construi platforme de e-learning similare, dar, din câte am văzut eu până în prezent, niciuna nu se ridică nici pe departe la nivelul Moodle. Mai multe despre Moodle puteți afla accesând bibliografia [1, 4], în limba engleză (EN), respectiv română (RO). Cazul Moodle este comparabil cu cazul altor produse software gratuite, care sunt mult mai performante și mai sigure decât cele comerciale, care ar trebui plătite, dar pirateria e în floare (Linux vs. Windows; Libre Office vs. Microsoft Office; Firefox vs. MS Internet Explorer ș.a.), dar, încă din grădiniță, paradigma „cățeluș cu părul creț…” face parte, din păcate, din cultura noastră. Școala, prin educație, ar trebui să prezinte și să promoveze acele variante care elimină amenințarea cu camerele video, cu amenzi sau/și cu pușcăria. Avem nevoie și putem realiza o cultură anticopiat, antiplagiat, antipiraterie etc. (nimeni nu ascunde cărțile de noi când ajungem în producție; eu la facultate dau examenele cu cărțile pe masă, fără camere video sau pază militarizată și totuși examenele se iau foarte greu, pentru că sistemul meu de examinare nu urmărește memorarea, ci verificarea priceperii de a valorifica bibliografia în aplicarea paradigmelor de rezolvare a problemelor: unde se caută formulele, care din ele este cea mai potrivită și, mai ales cum se aplică la rezolvarea problemei personalizate pentru fiecare student).
Anul trecut am instalat și configurat platforma Moodle la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad [5]. Fiind foarte mulțumit de performanțele și oportunitățile instructiv-educative pe care le oferă, anul acesta am instalat platforma și la Universitatea Agora din Oradea [6]. Am adus aici două noutăți: 1) ofer posibilitatea ca studenții Agora să se pre-înregistreze singuri într-o bază de date auxiliară (OpenConf, gratuită și aceasta) și 2) ofer găzduire și asistență oricărui profesor preuniversitar din Bihor, de orice specialitate, care dorește să experimenteze cu elevii săi utilizarea acestei minunate platforme. Aștept feed-back la adresa rector@univagora.ro. (prof. univ. dr. Ioan Dzițac)
Bibliografie
1. http://dougiamas.com/ (EN)
2. http://moodle.org  (EN)
3. http://moodle.com (EN)
4. http://moodle.ro (RO)
5. http://online.uav.ro (RO)
6. http://moodle.univagora.ro (RO)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:26:52 Ora de vară a Europei de Est