Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Conferința internațională „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”

Joi, a debutat la Universitatea Agora

Conferința internațională „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”

Ieri (joi, 18 octombrie 2012), în amfiteatrul albastru al Universității Agora din Oradea, a avut loc deschiderea Conferinței internaționale anuale a departamentului, domeniul DREPT, ediția a VI-a, cu tema „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”, la care participă personalități din lumea academică juridică.

Directorul Departamentului de Științe Sociale,  doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, a salutat distinșii invitați (între care dl prof. univ. dr. Ovidiu Predescu și dl prof. univ. dr. Virgil Dumitru Diaconu), după care l-a invitat pe rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, să adreseze mesajul din partea conducerii universității.
După cuvenitul salut adresat distinșilor invitați și participanților la conferință, dl rector Ioan Dzițac a făcut o succintă prezentare a instituției, fără a ocoli platforma de e-learning instalată pentru studenți începând din acest an universitar – o „deformație profesională”, ca să zic așa, pentru că foarte mulți consideră internetul, la ora actuală, un „rău necesar”, nu avem încotro, nu putem ocoli globalizarea prin internet, inclusiv globalizarea științei și învățământului...”, l-am citat pe dl rector. În continuare domnia sa a prezentat domeniile și specializările Universității Agora, precum și studiile post universitare nou înființate, s-a referit apoi la cele cinci centre de cercetare și cele trei reviste științifice, la proiecte de cercetare și proiecte europene aflate în desfășurare, pentru ca la final să lanseze o provocare (juridică).
Doamna director Elena-Ana Iancu, moderatorul manifestării a invitat apoi la microfon colegii-parteneri de conferință, pe dna decan, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, respectiv, doamna Alina-Angela Manolescu, director al  Centrului de Informare Europeană Europe Direct.
Tot în plenul conferinței au mai avut intervenții: dl prof. univ. dr. Virgil Dumitru Diaconu – judecător la Curtea de Apel Pitești „cu un subiect extrem de sensibil (după propria-i apreciere) „Înregistarea convorbirilor și comunicărilor” - un subiect care presează societatea românească. Spun acest lucru din tot ceea ce simțim în jurul nostru, fie jurist sau nejurist. Și nu vreau decât să încerc în câteva minute, sper să nu fie prea multe, dar nici prea puține, în care să arăt din acest punct de vedere, dacă viitorul Cod de Procedură penală reglementează mai bine, mai clar, mai eficient, în favoarea sau defavoarea cetățeanului, tot ceea ce înseamnă acest subiect extrem de incitant astăzi...”; dl prof. univ. dr. Ovidiu Predescu – redactor-șef al Revistei „Dreptul”, vicepreședinte al Asociației de Științe Penale din România. „Am fost de la începuturi sau aproape de la începuturi. Aceasta este ediția a VI-a. Și constat de la an la an că această universitate, facultatea, despre care s-a vorbit cresc frumos, și în special sub aspectul contribuției științifice. Pentru că în final acest lucru contează: ce face o entitate universitară prin cadrele universitare, prin studenți, pentru a îmbogăți doctrina științifică... Eu am venit aici, cu dl președinte Cârstea, să prezint o carte, o monografie, a dlui lector univ. dr. Nicolae Grofu, practic teza domniei sale de doctorat, intitulată „Realizarea scopului și a regulilor de bază ale procesului penal prin metode și tehnici ale criminalisticii”, lucrare argumentată științific. Întrucât autorul nu este aici, nu am să insist asupra acestei prezentări. Cartea cred că se găsește la standul de carte, la expoziția de carte, organizată de Editura Universul Juridic și eu v-o recomand pentru cei interesați, mai ales pentru practicienii dreptului penal, dreptului procesual penal, să o cumpărați pentru că este atât un instrument teoretic, cât și un instrument practic... În 15 minute, doresc să vă prezint „Dreptul la viață și eutanasia”, în lumina Convenției Europene pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, a practicii Curții Europene și a Drepturilor Omului și a Dreptului Penal Român”.
Conferința a fost organizată  în parteneriat cu Centrul de Informare Europeană Europe Direct Universitatea AGORA, Oradea, Nord-Vest, Centrul euroregional de prevenire și combatere a criminalității transfrontaliere și modulele Jean Monnet: „Libera circulație a persoanelor în spațiul Uniunii Europene” și „Uniunea Economică și Monetară”.
În cele două zile, invitații din țară și străinătate au susținut lucrările în plenul conferinței și în cadrul a șase paneluri.
„Subiecte de actualitate din domeniul științelor juridice, analize pertinente și observații critice...”
 „Prelegerile și dezbaterile programate pe parcursul celor două zile, cu subiecte care se subsumează atât temei generale a conferinței, cât și temelor specifice panelurilor formate din specialiști preocupați de tematici corect delimitate și bine definite, au oferit oportunitatea de a analiza conținutul unor noi dispoziții legislative, cu trimitere atât la doctrină, la practica instanțelor de judecată, cât și la problemele care sunt generate de procesul de apariție a unor modificări în dreptul unei țări.
Mă refer aici, la modul în care este elaborată o lege, promovată, dezbătută public, aprobată și pusă în aplicare, moment în care pot apărea soluții ale instanțelor care rămân valabile în raport cu noile prevederi legislative sau care vor duce la situații negative în aplicarea modificărilor legislative.
În concluzie, prin această temă a conferinței ajunsă la cea de a VI-a ediție, organizatorii și-au propus să aducă în atenția participanților subiecte de actualitate din domeniul științelor juridice, analize pertinente și observații critice la adresa legiuitorului, precum și propuneri de lege ferenda  în contextul în care legislația românească se află într-o continuă schimbare, necesară, uneori, greu de realizat datorită faptului că nu există suficientă implicare, coerență  și voință în luarea unor decizii, ne-a declarat dna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu.
În cadrul conferinței au fost prezentate peste 100 de lucrări ale cadrelor didactice, specialiștilor și practicienilor în drept din 5 țări (Cehia, Mexic, Republica Moldova, România, Serbia). Participanții din România au reprezentat 13 centre universitare: Alba-Iulia, Arad, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgoviște.
Lucrările selectate în urma recenziei vor fi publicate în revista Agora International Journal of Juridical Sciences, http://www.juridicaljournal.univagora.ro revistă indexată în mai multe baze de date internaționale recunoscute conform anexei 1, pct.1  din Ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului Nr. 4691/2011.
Din partea co-organizatorilor a prezentat salutul de bun venit și a arătat importanța acestui eveniment pentru comunitatea științifică din euroregiune și pentru centrele de cercetare pe care le conduce lect. univ. dr. Alina-Angela Manolescu, director al Centrului de Informare Europeană EUROPE DIRECT, Universitatea AGORA, Oradea, Nord-Vest. Apoi, domnia sa a prezentat elementele esențiale ale stării Uniunii Europene, în particular proiectele pentru o integrare consolidată a Europei care implică realizarea unei uniuni economice mai profunde bazată pe o uniune politică.
În plenul conferinței au fost prezentate prelegeri pe teme de actualitate care preocupă deopotrivă pe teoreticienii și practicienii din domeniul științelor juridice, cum sunt:
„Aspecte teoretice și practice din legislația Cehiei”, prelegere de dr. PAVEL KLIMA, avocat Republica Cehă; „Noul Cod de Procedură Penală. Repere teoretice și practice”, prelegere de DUMITRU VIRGIL DIACONU, prof. univ. dr., Universitatea din Pitești, judecător la Curtea de Apel Pitești; „Tehnici noi folosite în identificarea criminalistică”, ELENA – ANA   IANCU, prof. univ. dr., Universitatea Agora, director al Departamentului de Științe Sociale, fondator și redactor - șef al revistei AGORA International Journal of Juridical Sciences; „Viitorul democrației europene: eficacitatea dreptului în statele membre ale UE din al treilea val al democratizării”, ALINA-ANGELA MANOLESCU, Universitatea Agora, Facultatea de Drept și Științe Economice, Departamentul de Științe Sociale, director al  Centrului de Informare Europeană EUROPE DIRECT, Universitatea AGORA, Oradea, Nord-Vest; „Reflecții asupra protecției vieții persoanei potrivit noului Cod penal”, CONSTANTIN DUVAC, conf. univ. dr.,  Universitatea Agora, redactor-șef adjunct al Revistei de Drept penal, cercetător științific asociat al Institutului de Cercetării Juridice „acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române, secretar general al Asociației Române de Științe penale, vicepreședinte al Asociației Criminaliștilor din România.
Partea a doua a conferinței s-a desfășurat în șase paneluri prin care s-a urmărit surprinderea celor mai importante noutăți apărute în dreptul secolului XXI, prin reflectarea tabloului general al dinamicii legislative, etapele în care se află diferite proiecte de lege și preocuparea pe care o are legiuitorul în vederea întăririi ordinii de drept în perioada pe care o străbatem. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința internațională „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 09:04:09 Ora standard a Europei de Est