Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ubuntu, un pas spre independența informatică și frumusețea morală

Educație pentru și prin internet. Educație netățenească (11)

Ubuntu, un pas spre independența informatică și frumusețea morală

„Ubuntu” este un cuvânt vechi african, însemnând „umanitate către ceilalți” (semenii noștri). Ubuntu se poate traduce, de asemenea, și prin „eu sunt ceea ce sunt datorită a ceea ce suntem noi toți”. Distribuția Ubuntu Linux aduce spiritul Ubuntu în lumea software-ului”. [3]

Cuvinte și sintagme cheie: Windows (sistem de operare cu interfață prietenoasă, cu licență comercială, peste 400 RON un Windows 8) [1], Linux (sistem de operare cu licență GPL, cu drept de folosință, modificare și redistribuire liberă, gratuit) [2], Ubuntu (distribuție Linux cu interfață prietenoasă, disponibilă gratuit, cu suport atât din partea comunității, cât și suport profesional) [3, 4], Debian (sistemul de la care a pornit Ubuntu) [5], GNOME (mediul desktop pentru Ubuntu și alte sisteme de tip Unix) [6], KDE (primul mediu desktop pentru sistemele Unix) [7].
Dependența de Microsoft (MS). Din motive oculte, sistemul nostru de învățământ informatic și societatea informațională au devenit periculos de dependente de produsele comerciale MS. Informatizarea instituțiilor și companiilor de stat, precum și afacerea ECDL, care poate echivala examenul de competențe digitale la bacalaureat, sunt orientate pe studiul și utilizare exclusivă de software MS (Windows, Internet Explorer MS, MS Office). La mijloc sunt mulți bani, majoritatea din surse de stat și, foarte probabil, comisioane grase. Dascălii, prost plătiți, trebuie să-și caute surse alternative de venit și nu au timp să-i învețe pe tineri și altceva decât ceea ce prevede programa școlară. Toată societatea informațională din România este dependentă în mod dramatic de Microsoft. Unii plătesc, mai ales instituțiile de stat, alții piratează, iar cercul vicios se pare că nu se va rupe niciodată. Ce este de făcut?
Soluții alternative. Și totuși, unele firme private, care au grijă de banul lor, utilizează soluții alternative economicoase. Am văzut la Arad o firmă privată care a investit un pic în instruirea angajaților în utilizarea produselor Open Source și nu folosește acum decât produse informatice gratuite (Sistem de operare Ubuntu, Libre Office, Google Chrome sau/și Firefox Mozilla ș.a.). Statul, însă, le-ar putea pune bețe în roate, cerându-le anumite documente numai pe bază de suport Microsoft. Dar asta se poate rezolva simplu: echiparea unui singur PC cu software MS.
Ubuntu. Cuvântul „ubuntu” provine din limba zulusă [4] și înțelesul său seamănă mult cu „altruismul creștinesc”, cu filozofia iubirii aproapelui. Îmi amintește de versurile lui Mihai Beniuc, cu precizarea că „țara” trebuie privită aici în sens mai larg, metaforic:
„Sunt măr de lângă drum și fără gard.
La mine-n ramuri poame roșii ard.
Drumețule, să iei fără sfială,
Că n-ai să dai la nimeni socoteală.
Iar dacă vrei s-aduci cuiva mulțam,
Adu-l țărânei ce sub mine-o am.
E țara ce la sânul ei ne ține,
Hrănindu-ne pe tine și pe mine.”
Într-o lume plină de egoism și comoditate, bazată doar pe profit și câștiguri facile, fără muncă și efort propriu, până și sistemul de învățământ încurajează implicit egoismul, lenea și furtul de proprietate intelectuală. Dacă sistemul politic este corupt și n-avem nicio șansă să-l schimbăm prin vot, trebuie să încercăm să ne salvăm noi înșine, prin mijloace profesionale. Împreună, prin inteligența emergentă a colectivității, putem reuși și fără să ieșim în stradă. Ubuntu poate fi un prim pas spre libertate morală și solidaritate socială fără frontiere în domeniul independenței informatice. Am povestit deja în edisodul 2 al acestui serial despre platforma suport pentru învățare, Moodle, tot de tip „măr de lângă drum”, bazată pe paradigma pedagogiei social-constructiviste, în care elevii și studenții pot învăța nu numai de la profesorii lor și de la profesorii de pretutindeni, ci și unii de la alții. Astfel, se dezvoltă spiritul de echipă și filozofia de ajutor al aproapelui, fără răsplată imediată, dar răsplata se va întoarce înzecit mai târziu. Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://windows.microsoft.com/ro-RO/
[2] http://ro.wikipedia.org/wiki/GNU/Linux
[3] http://ubuntu.ro/
[4] http://ro.wikipedia.org/wiki/Ubuntu
[5] http://ro.wikipedia.org/wiki/Debian
[6] http://ro.wikipedia.org/wiki/GNOME
[7] http://ro.wikipedia.org/wiki/KDE

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:48:17 Ora de vară a Europei de Est