Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Al. I. Cuza și Unirea Principatelor Române

Miercuri, la Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși

Al. I. Cuza și Unirea Principatelor Române

Istoria povestită de cei care au trăit-o și au simțit-o alt fel cu zeci de ani înainte, puterea exemplului personal, precum și cariera armelor pentru cadrele militare în rezervă și în retragere prezente la activitate, toate acestea au motivat cu atât mai mult auditoriul în receptarea mesajului transmis ieri (miercuri, 23 ianuarie 2008) la întâlnirea cu istoria în sala festivă a Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea.

„Nu greșelile l-au dus la pieire, ci faptele lui mari!”
Bujor Dulgău, doctor în științe istorice, director al Arhivelor Naționale, filiala Bihor, general de brigadă (r) Ștefan Neagoe, președintele Org. jud. Bihor a U.N.C.M.R din cadrul M.Ap. N., col.(r) Nicolae Lupea, col. (r) Constantin Moldovan și col(r) Klein Florian au onorat manifestarea brâncușienilor dedicată Unirii Principatelor Române.
Domnul director Mihai Crețu s-a arătat încântat de onoarea ce i s-a făcut școlii să aibă o asemenea gardă distinsă pentru marcarea evenimentelor din ianuarie 1859.
Directorul Arhivelor Naționale, dl Bujor Dulgău, a prezentat evenimentele din 5 și 24 ianuarie 1859, semnificația lor și rolul colonelului Alexandru Ioan Cuza în înfăptuirea Unirii Principatelor Române și a reformelor din scurta sa domnie. Figura domnitorului Unirii celei mici a fost apoi reluată și creionată în și prin faptele sale cele mari (ale domnitorului Unirii Principatelor) de generalul de brigadă (r) Ștefan Neagoe, „ca o pioasă datorie de conștiință ce o avem pentru cel dintâi domnitor al României moderne, devenit legendă, un intelectual cu idei înaintate, cel mai înverșunat revoluționar din grupul celor 13”, după cum spunea generalul de brigadă. Ca o dovadă a prețuirii de care se bucură și astăzi Alexandru Ioan Cuza, în cele două principate, Moldova și Þara Românescă, nu mai puțin de 20 de localități poartă numele de Cuza-Vodă. Iar pentru a ilustra flacăra de simțire și permanenta ardere românească întru istoria neamului, generalul de brigadă l-a citat pe Mircea Rădulescu, cu poezia „Uniți-vă, români!”... astfel încât „toți să avem un suflet și-un pământ!” Păstrând același registru liric al poeziei, col. (r) Nicolae Lupea a recitat o poezie proprie („Despre Unire”) și ultima strofă din „Drum luminos”, poezia lui Lucian Blaga.
Dar, cine putea să-l încondeieze mai exact pe col. Alexandru Ioan Cuza decât Mihail Kogălniceanu, în discursul său ținut la Iași (în 5 ianuarie1859), discurs prezentat ieri în fața asistenței de dl prof. Nemeth Valentin.
Momentul artistic închinat Unirii Principatelor
Cu emoția firească a întâlnirii cu istoria și cu distinșii invitați, elevii din a IX-a A și B, îndrumați de profesoarele de limba română Ana-Maria Iova și Crina Ghergheleș, au vibrat la unison recitând din poeții care au scris versuri despre Unirea Principatelor Române. Ei au fost completați, la final, de grupul vocal care a interpretat „ Treceți batalioane române Carpații!” și „Hora Unirii”. (Ov. Dan)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 20:17:34 Ora de vară a Europei de Est