Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

România, țară cu educație de subzistență!

ANOSR și CNE iau poziție

România, țară cu educație de subzistență!

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și Consiliul Național al Elevilor (CNE) consideră că bugetul de 3,14% din PIB (4,4 miliarde euro) anunțat de Guvernul României prin „Bugetul Cetățeanului” condamnă Educația și Cercetarea la încă un an de subperformanță și inechitate, cu efecte grave asupra dezvoltării pe termen lung a României.

ANOSR și CNE atrag atenția asupra faptului că cea mai profitabilă și importantă investiție pentru un stat este cea făcută în educație și solicită suplimentarea bugetului pentru acest domeniu și prevederea unei creșteri anuale care să conducă rapid la respectarea procentului de 6% din PIB asumat de partidele politice din România prin Pactul Național pentru Educație.
Reprezentanții studenților români au solicitat deja o întâlnire oficială cu miniștrii responsabili de Educație și Învățământ Superior pentru a discuta prioritățile studenților, inclusiv cele asumate deja de reprezentanții puterii și cele care constituie obligații legale. Dintre asumările și obligațiile legale existente amintim:
*Creșterea subvenției cămine – cantine cu 30% ( creșterea a fost agreată de ministrul Ecaterina Andronescu în mandatul anterior, fără specificarea procentului minim);
*Respectarea prevederilor Statutului Studentului și Legii nr. 1/2011 a Educației Naționale privind facilitățile acordate studenților și valoarea burselor;
*Creșterea veniturilor tinerilor angajați din educație și a medicilor rezidenți prin acordarea de deduceri fiscale și a altor măsuri - asumate prin programul de guvernare al Uniunii Social Liberale, punctul 74 (documentul publicat înainte de alegerile parlamentare - [1]) și sugerat prin programul de guvernare 2013 – 2016 bazat pe „principiul protejării și încurajării familiei, ceea ce înseamnă acces la locuințe decente, la educație și sănătate de calitate, la infrastructuri și comunicații moderne, la mediu sănătos, la timp liber” [2]
*Investiții în construirea de cămine și alte măsuri menite să asigure accesul tinerilor din familii cu venituri reduse și alte categorii defavorizate la învățământul superior: asumate indirect prin programul de guvernare 2013 – „accesul liber și egal la educație și la sănătate și care să asigure cetățenilor români o viață demnă[2]
Reprezentanții elevilor din România aduc la cunoștință Guvernului României prioritățile elevilor, conform asumărilor reprezentanților instituției:
*Revizuirea planurilor cadru și a curriculumului, pentru revizuirea conținuturilor manualelor școlare; adaptarea învățământului profesional și tehnic la cerințele agenților economici; [2]
*Modernizarea procesului de predare-învățare cu ajutorul tehnologiilor informațiilor și comunicării; conectarea tuturor școlilor la internet prin conexiuni de mare viteză, obiectiv stipulat în programul de guvernare al Uniunii Social Liberale [1] și sugerat în programul de guvernare 2013-2016;[2]
*Investiția în construirea campusurilor școlare destinate asigurării serviciilor de educație până la nivel liceal (burse, cantine, cămin și/sau transport zilnic asigurat) [1]
*Investiția în construirea și reabilitarea bazelor sportive, respectiv a secțiilor sportive de la nivelul unităților de învățământ preuniversitar. [1]
ANOSR, CNE și o serie de alte organizații au transmis încă din octombrie principalilor decidenți politici o listă de priorități deosebit de importante în viziunea tinerilor, prin „Scrisoarea Deschisă pentru Viitorul României”. Aceasta poate fi consultată aici: http://www.petitieonline.com/pentruviitor
„Redresarea școlii  românești nu va întârzia să apară atunci când finanțarea alocată dezvoltării educației va acoperi necesitățile sistemului de învățământ. Formarea calitativă a viitorilor cetățeni adulți ai României depinde de cât de mult investim în sistemul educațional. Anul 2013 trebuie să fie anul în care accesul copiilor din mediul rural la școală să nu mai fie o problemă, iar calitatea condițiilor de predare-învățare să fie la standarde adecvate”.
Andrei-Bogdan Petre, președinte CNE
„Degeaba vorbim despre educație ca prioritate națională dacă o finanțăm cu jumătăți de măsură. De la fuga tinerilor de locuri de muncă în educație la fapul că cei din mediul rural, din familii sărace sau dezavantajate ajung cu greu să termine o facultate, problemele sunt foarte clare, foarte mari și au fost prezentate în nenumărate rânduri. Este timpul ca decidenții să trateze cu mai multă responsabilitate viitorul României!”
Mihai Dragoș, președinte ANOSR.
Pentru mai multe detalii puteți oricând să ne contactați:
Andrei-Bogdan Petre, președinte CNE
Mihai Dragoș, președinte ANOSR
andrei.bogdan@consiliulelevilor.org     
mihai@anosr.ro
Referințe utile:
[1] Programul de guvernare al USL propus în campania electorală pentru alegerile parlamentare: http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2012-11-8-13575712-0-program-guvernare-usl.pdf
[2] Programul de guvernare 2013-2014: http://www.gov.ro/programul-de-guvernare-2013-2016__l1a117322.html

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:15:26 Ora de vară a Europei de Est