Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pedagogia experiențială în dezvoltarea socio-emoțională

Pro Cariere a organizat, ieri, la Ramada, conferința

Pedagogia experiențială în dezvoltarea socio-emoțională

Miercuri, 23 ianuarie 2013, Pro Cariere a organizat la Hotel Ramada conferința „Pedagogia experiențială în dezvoltarea socio-emoțională”, cu participarea dlui Banyai Șandor, trainer din Budapesta (Ungaria).

Manifestarea s-a desfășurat în cadrul proiectului educațional național cu participare internațională „Copii mai încrezători” (ediția a II-a). La eveniment au participat cadre didactice din învățământul preșcolar, educatoare și profesori din Oradea și județul Bihor.
„Asociația „Pro Cariere” aduce în Oradea oportunități de dezvoltare pentru toate vârstele, pentru fiecare  carieră”, pentru ca fiecare să-și atingă succesul personal.”
„Pedagogia experiențială este pedagogia centrată pe persoană...”
Dl Banyai Sandor este trainer în cadrul Atelierului „Kalandok es Almok” (Experiențe și vise), „atelier care organizează programe de formare continuă cadrelor didactice pe plan internațional. Înființată de mai bine de 10 ani, asociația oferă programe de formare care au la bază educația experiențială, o metodă de predare-învățare bazată pe jocuri didactice utilizate atât în activități curriculare, cât și extracurriculare”.
Iată ce înseamnă pentru Banyai Sandor pedagogia experiențială.
„Care copil nu și-ar dori ca învățarea să fie o experiență plăcută?
După Carl Rogers, pedagogia experiențială „este pedagogia centrată pe persoană, care se centrează atât pe dezvoltarea persoanei, cât și pe dezvoltarea și succesul grupului”. Pedagogia experiențială apare ca sinonim al învățării prin experiență, tradus din sintagma engleză „Experiential Education”.
Pedagogia experiențială este o modalitate a învățării și dezvoltării prin acțiune. Bazele acestui curent pedagogic se pot recunoaște atât în educația în aer liber, cât și în pedagogia prin aventură, în pedagogia centrată pe persoană, în educația extracurriculară, în pedagogia jocului. Metoda este o formă a educației prin experimentare, care conduce copilul în viața reală, testând astfel valorile, cunoștințele, capacitățile și creativitatea elevilor. În procesul activ al educării, copiii au ocazia de a cunoaște consecințele reale ale experiențelor și pot ei înșiși să facă experimente utilizând cunoștințele însușite, în loc să citească sau să asculte experiențele altora. Scopul este însușirea experiențelor, apoi împărtășirea și prelucrarea acestora, iar la sfârșit extragerea concluziilor și adaptarea la alte situații asemănătoare”.
83 și 774
În cuvântul de deschidere a conferinței, organizatorii (Asociația Pro Cariere) aveau să ne facă nițel curioși cumunicându-ne două cifre: 83 și 774.
„83 reprezintă numărul de cadre didactice care cu drag participă la această a doua ediție a „Copii mai încrezători” în acest proiect. 774 reprezintă numărul de copii care au beneficiat de activități de dezvoltare personală prin intermediul acestui proiect. Fiecare din aceste numere, și 83 și 774, adună aceste persoane minunate care reprezintă schimbarea pe care vrem s-o vedem în viitor.
În prezentarea agendei, dl Banyai Sandor avea să avertizeze participanții  „Ne vom juca așa ca și la grădiniță, de-adevăratelea și vom învăța prin aceste jocuri. Apoi iar ne jucăm și la sfârșit vom vedea ce s-a întâmplat, ce s-a petrecut cu noi în timpul jocului. Cel mai important lucru este că jocul este voluntar. Nu este ceva obligatoriu. Eu invit pe toată lumea să se joace cu mine. Și fiecare dintre voi va decide dacă dorește să se joace sau să se implice. În orice moment puteți decide dacă doriți să vă implicați sau nu. Eu aduc lucruri interesante și dumneavoastră aveți sarcina, dacă vă place și credeți că este util, să duceți aceste jocuri la grădiniță și să le încercați cu copiii...”
Zeci de minute, efectiv, educatoarele au experimentat, au învățat lucruri interesante, furnizate cu tact și măiestrie de dl Banyai Sandor; așa încât, la final, fiecare participant s-a simțit mai bogat și mai fericit, fiind convinși că la rândul lor, copiii vor fi încântați să practice asemenea jocuri atractive. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pedagogia experiențială în dezvoltarea socio-emoțională.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 19:01:59 Ora de vară a Europei de Est