Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Economiºtii au câºtigat cea de-a VI-a ediþie a concursului „La vremuri noi, om nou”

Joi, la C.N. „M. Eminescu”

Economiºtii au câºtigat cea de-a VI-a ediþie a concursului „La vremuri noi, om nou”

Joi (24 ianuarie 2013), în sala festivã a Colegiului Naþional „Mihai Eminescu” din Oradea, s-a desfãºurat cea de-a VI-a ediþie a concursului judeþean istoric, intitulat „La vremuri noi, om nou”.

La cea de-a VI-a ediþie, organizatã de Colegiul Naþional „Mihai Eminescu” (reprezentat de: prof. Maria Oniþa – directorul colegiului, prof. dr. Cristina Marian – coordonator de proiect, prof. Daniela Duma, prof. dr. Ioana Codrean ºi prof. Coralia Ursuþ), Inspectoratul ªcolar Judeþean Bihor (prof. dr. Elisaveta Roºu), Universitatea din Oradea, Departamentul de Istorie (conf. univ. dr. Gabriel Moisa – prodecanul facultãþii ºi coordonator de proiect; lector univ. dr. Florin Sfrengeu – directorul departamentului; prof. univ. dr. Antonio Faur ºi lector univ. dr. Radu Românaºu), în parteneriat educaþional cu Colegiul Naþional „Mihai Eminescu” din Iaºi, au participat 12 echipaje din Oradea ºi judeþul Bihor: Liceul Teoretic „Aurel Lazãr”, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, dar ºi fostul C.T. „D. Leonida”, Colegiul Naþional „Iosif Vulcan”, Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Colegiul Economic „Partenie Cosma”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Colegiul Naþional „Emanuil Gojdu”, Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, Colegiul Tehnic „Andrei ªaguna”, Liceul  Teoretic „Lucian Blaga” ºi Colegiul Naþional „Samuil Vulcan” din Beiuº; colegiul gazdã nu a participat niciodatã cu echipaj în cadrul celor ºase ediþii ale concursului; elevii eminescieni se implicã doar în coordonarea competiþiei ºi în prezentarea momentului artistic.
În deschiderea manifestãrii, doamna director profesor Maria Oniþa a salutat participanþii la cea de-a VI-a ediþie, subliniind atmosfera de sãrbãtoare creatã de artiºtii eminescieni pe scenã:
„Într-adevãr atmosfera de sãrbãtoare pe care elevii Colegiului Naþional „Mihai Eminescu” au creat-o, ajutându-ne sã înþelegem cã este sãrbãtoare pentru noi, vreau sã declar deschisã a VI-a ediþie a concursului „La vremuri noi, om nou”. Este un concurs pe care Colegiul Naþional „Mihai Eminescu” l-a iniþiat ºi pe care, prin prezenþa dumneavoastrã, consider cã trebuie sã-l continuãm...  (ca) iubitori de istorie, iubitori de trecut ºi ... creatori de prezent (...). Acest concurs demonstreazã, în acelaºi timp, cã ºcoala are un rol deosebit în educarea tinerilor pentru viaþã”...
Doamna director ºi-a încheiat mesajul declarându-i, din start, pe toþi câºtigãtori. „Toþi sunteþi câºtigãtori! Prin ceea ce-aþi acumulat pentru astãzi, prin ceea ce-aþi înþeles, ceea ce-a fost Alexandru Ioan Cuza pentru români, ºi, nu în ultimul rând, pentru ceea ce veþi face de-acum înainte”.
„Ziua de 24 ianuarie reprezintã un moment de rezonanþã pentru istoria noastrã”
Pe dl lector univ. dr. Radu Românaºu (cu un nume predestinat... de român-român, românaº) l-am mai auzit vorbind  despre evenimentul ºi momentul 24 ianuarie ºi întotdeauna l-am simþit ca povestind dinlãuntrul istoriei, ca un participant activ la fãurirea ei, deºi este atât de tânãr ºi de înþelept; domnia sa povesteºte cu convingere ºi emoþie, copleºindu-ºi auditoriul. Aºa a fãcut-o ºi acum.
„Ziua de 24 ianuarie reprezintã un moment de rezonanþã pentru istoria noastrã. Este o zi de sãrbãtoare, dar ºi de evocare responsabilã a evenimentelor care au condus la evoluþia întregii noastre statalitãþi româneºti. 24 ianuarie reprezintã un fundament temeinic, prin care s-a putut ajunge la Independenþa de Stat a României, în urma rãzboiului din 1877-1878 ºi, într-un context favorabil, ulterior, la marile uniri ale anului 1918 (...). Ziua de 24 Ianuarie 1859 le vorbea atunci românilor ºi ne vorbeºte ºi nouã astãzi, le vorbea despre o Românie liberã, despre o Românie independentã, despre o Românie prosperã, despre o Românie demnã de a se integra în concernul european, al statelor moderne europene. 24 ianuarie, dragi tineri, vreau sã vã spun cã este rodul unei clase politice româneºti care ºi-a dat examenul de maturitate în faþa conaþionalilor ºi în faþa întregii Europe. 24 ianuarie este primul test reuºit al democraþiei româneºti. În aceastã zi, 24 Ianuarie 1859, s-a nãscut România; având ca naº de botez pe împãratul Napoleon al III-lea ºi ca mamã pe Franþa. Atunci Europa, întreaga Europã, dorea sã renascã, iar românii luptau pentru acelaºi deziderat, renaºterea României. Sper cã nu am uitat acest deziderat, acest þel, acest scop. Sper ca societatea contemporanã sã se întoarcã la urmaºi ºi mai ales sã vadã pilda luminoasã din trecut ºi sã încercãm ºi noi, astãzi, cu forþele pe care le avem ºi care sunt în societate... cã putem sã renaºtem România aºa cum au dorit-o înaintaºii noºtri”.
„Sã avem încredere în viitorul þãrii noastre!”
La finalul discursului sãu, dl Radu Românaºu a þinut sã-l citeze pe domnul Unirii, cu douã îndemnuri adresate tinerilor: 1.„Sã avem încredere în viitorul þãrii noastre! Sã ne unim a împlini lucrarea ce am întreprins-o. Timpul agitaþiilor va trece ºi se va deschide o nouã erã de prosperitate naþionalã”.
2.„Destulã învrãjbire au produs pânã acum luptele politice între români. Lipseascã, totodatã, ºi trista dezbinare dintre ei. Prezentul ºi viitorul României o reclamã aceasta prin glasul nostru care vã cheamã la înfrãþire, românilor!”
La rândul sãu, dl prodecan Gabriel Moisa s-a adresat asistenþei, dar nu cu un discurs sau mesaj despre Unire, ci prezentând oferta educaþionalã a Departamentului de Istorie: *Cele trei forme de învãþãmânt, structurate pe trei niveluri, dupã modelul Bologna: licenþã – 3 ani, masterat – 2 ani ºi doctorat – 3 ani *Programele de studii la licenþã: 1.Istorie 2.Turism cultural 3. Studii americane *Burse în strãinãtate *Cercuri de istorie...
Clasamentul ediþiei a VI-a
La sfârºitul concursului, la capãtul celor 10 chestiuni, se cunoºtea doar marele câºtigãtor - C.E. „Partenie Cosma”, cu 8 puncte (Claudia Belme, Mãlina Buda ºi Oana Purda, prof. Claudia Cotuna). Nu ºtiam însã cine sunt urmãtorii clasaþi pe podium, deoarece nu mai puþin de patru echipaje aveau acelaºi punctaj (6 puncte): „Ep. Roman Ciorogariu”, „Aurel Lazãr”, „Iuliu Maniu” ºi „Lucian Blaga” (restul plutonului nu mai conta: „Tr. Vuia”, „O. Ghibu” ºi „Iosif Vulcan” – câte 5 puncte fiecare; „D. Leonida” – 4; „E. Gojdu” – 3; „A. ªaguna” ºi „Samuil Vulcan” Beiuº – câte douã puncte fiecare).
În urma primei întrebãri de baraj s-a stabilit configuraþia din vârful clasamentului: loc. IILic. Greco-Catolic „Iuliu Maniu” (Mãdãlina Costea, Antoniu Nica ºi Andrada Ilea, prof. Mihaela Olãu), loc. IIILic. T. „Aurel Lazãr” (Georgiana Tãnase, Mãdãlina Hule ºi Natanael Tontea, prof. Florina Bulc ºi Livia Ghiurcuþa) , loc. IVLic. T. „Lucian Blaga” (Delia Birta, Denisa Izvor ºi Alexandru Silaghi, prof. Otilia Filip).
Marele Premiu
Toþi cei 36 de concurenþi (12x3) vor beneficia în luna martie de o excursie gratuitã în zona Roºia Montanã, cu vizitarea Muzeului Aurului de la Brad ºi în perimetrul Munþilor Apuseni. Excursia va fi oferitã de Departamentul de Istorie al Universitãþii din Oradea.
Celelalte premii au fost oferite de: Editura Humanitas - Librãria „Mircea Eliade” din Oradea, Editura CDPress Bucureºti, Fundaþia Culturalã „Magazin Istoric” Bucureºti, Tehnoprint Oradea ºi Editura Duran's Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (106 poze), accesaþi Galeria foto: Economiºtii au câºtigat cea de-a VI-a ediþie a concursului „La vremuri noi, om nou”.

Trimite email
miercuri, 17 aprilie 2024, 01:39:30 Ora de vară a Europei de Est