Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Este impresionantă tradiția rezultatelor bune la ramurile sportive

La Școala cu clasele I-VIII din Sânmartin, județul Bihor

Este impresionantă tradiția rezultatelor bune la ramurile sportive

Cu domnul profesor Viorel Potre, profesor de educație fizică și sport la școala din Sânmartin, am făcut cunoștință, în urmă cu un an sau doi, la o competiție județeană de handbal găzduită de Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea.
Nu puteam intui atunci ce zestre de cupe, medalii și diplome ascunde moderna sală de sport de la școala din Sânmartin, în „anticameră” (impropriu spus).

Plurilingvism și creativitate
Ajungând la școală prin forța împrejurărilor, căutând-o pe profesoara de fizică și chimie, Elena Știubea, am promis să revenim pentru un reportaj.
Zis și făcut. Miercuri, 30 ianuarie 2008, am trecut pragul Școlii cu clasele I-VIII din Sânmartin.
Povestind despre proiectele școlare cu directorul școlii coordonatoare, prof. Mariana Jurca, vrând-nevrând, am ajuns și la coordonatorii de proiect și membrii echipei de proiect. 
Pentru început, prof. Silvia Petrescu ne-a prezentat date generale, scop, obiective și activități legate de proiectul lingvistic „Plurilingvism și creativitate”, al cărui coordonator este, având alături colegii din cadrul catedrei  de limbă și comunicare, precum și învățătoarele Viorica Marc Bulzan și Violeta Dicu.
„Proiectul urmărește inițierea elevilor în munca de redactare, precum și modelarea creațiilor tinerelor talente și asistență la crearea unor poezii în limbile străine studiate”. Ca finalitate, am înțeles că se va crea un cenaclu literar care va cuprinde cei 30 de elevi, membri ai proiectului, selectați din clasele IV-VIII, copiii cu preocupări și înclinații literare,iar creațiile lor vor fi publicate în revista școlii, aceasta constituind cel de-al doilea produs final al proiectului.
După cum aveam să aflăm de la prof. Silvia Petrescu, echipa de poiect și-a propus o serie de activități ambițioase, printre care: „prezentări tematice vizând literatura și actul literar în ansamblu (De ce este literatura o știință? Ce este literatura? Cu ce operează literatura? Ce înseamnă o operă literară? Ce presupune actul de creație? Ce înseamnă critica și istoria literară?), susținerea la nivel de limbi străine studiate a unor prelegeri care îi vor ajuta pe elevi să utilizeze cuvinte ritmate din limbile străine studiate, discuții despre ceea ce înseamnă o compunere, o descriere, un reportaj, familiarizarea cu actul de redactare și multe altele. Tot la obiectivele proiectului nostru, aș dori să mai adaug două: să sprijine transculturalitatea și să aprecieze tezaurul de tradiție și folclor.”
„Pașaport în lumea copilărie”  
Învățătoarea Delia Rogojan, în calitate de coordonator de proiect, ne-a vorbit despre proiectul educațional finalizat, intitulat „Pașaport în lumea copilărie”, care a urmărit promovarea drepturilor copilului prin realizarea unor activități de sprijin socio-educativ și consilierea părinților, precum și îmbunătățirea parteneriatului școală-familie-comunitate. Grupul țintă a fost constituit din 70 de elevi, dar, indirect, proiectul a vizat toți elevii din școală, cadrele didactice, părinți și comunitate. În derularea proiectului, echipa de proiect (alcătuită din înv. Olimpia Marc, Laura Ban, Domnica Pantea, Delia Rogojan și ed. Aurica Rogojan) a desfășurat zece activități cu obiective bine definite, între care: realizarea de ecusoane, și de pliante pentru informare cu privire la drepturile copilului, expoziții cu lucrările elevilor pe tema copilăriei, familiei și vieții de școlar, competiții în cadrul unor activități extrașcolare (jocuri de comunicare, întreceri sportive); scenete de teatru, creații (compuneri cu tema viața de familie, comunitate, școală) și altele, toate finalizându-se cu redactarea revistei „Părinți și copii”.
„Universul copiilor – copiii împreună”  
Inst. Viorica Marc Bulzan ne-a vorbit despre două proiecte, unul de parteneriat, în care sunt implicați elevi și dascăli de școala din Sânmartin și elevi și dascăli de la Școala Primară Specială „Casa minunată” din Oradea (echipa de proiect fiind alcătuită din inst. Adela Cibu - de la „Casa minunată” și inst. Viorica Marc Bulzan și înv. Violeta Dicu, de la școala din Sânmartin), și cel de-al doilea, un proiect educativ interjudețean de educație estetică și religioasă – „Școala și valorile spirituale”, un parteneriat între șase școli: Școala cu clasele I-VIII „Decebal” (ca școală coordonatoare de proiect, cu înv. Floare-Emilia Huza, coordonator de proiect), Liceul Teologic Greco-Catolic Oradea (inst. Mariana Lucaci – responsabil financiar, și inst. Lia Șipoș), Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea (inst. Cozma Aurica și inst. Monica Toader), Școala cu clasele I-VIII din Sânmartin (inst.Viorica Marc Bulzan și înv. Violeta Dicu), Clubul Copiilor Salonta, filiala Tinca (prof. Paraschiva Cărbunar) și Școala cu clasele I-VIII „Horea” din Șimleul Silvaniei, județul Sălaj (înv. Maria Baști și înv. Elena Þărău).
Proiectul urmărește: promovarea valorilor spirituale în rândul elevilor din ciclul primar, prin intermediul unor obiective foarte clare și pertinente, precum: să trăiască mesajul religios care se desprinde din activitățile înscrise în calendarul proiectului; să învețe să interpreteze colinde vechi; să cunoască tradițiile și obiceiurile care țin de marile sărbători creștine; să dezvolte deprinderi și aptitudini artistico-plastice; să realizeze icoane pe sticlă și ouă încondeiate, și să expună obiectele realizate într-o expoziție.
„Dintre frumoasele și multiplele activități desfășurate în cadrul proiectului, doresc să amintesc concertul de colinde, intitulat „În prag de sfântă Sărbătoare”, ținut la Biserica Sf. Nicolae (str. Nufărului nr. 69 din Oradea) în 14 decembrie, cu participarea elevilor și cadrelor didactice implicate în proiect din cele șase școli. Marea bucurie a noastră a fost „replica” pe care ne-au dat-o gazdele, corul Bisericii ortodoxe Nufărul, precum și corul măicuțelor de la Mănăstirea Bic, din Șimleul Silvaniei”, a ținut să sublinieze inst. Viorica Marc Bulzan.
Să mai spunem faptul că în cadrul aceluiași proiect,  elevii Mădălina Morar, Mădălina  Popa, Ioana Popa, Vlad Bara, Andreea Leuce și Anabela Betea s-au numărat printre câștigătorii concursului „Icoana din suflet de copil” (elevi îndrumați de înv. Violeta Dicu și inst. Viorica Marc Bulzan, cu sprijinul pictorului Aurel Bica, de la Universitatea din Oradea).
54 de cupe și nenumărate diplome și medalii
Profesorii de educație fizică și sport Viorel și Bucur Viorel Potre (tată și fiu) au adunat în timp 54 de cupe, precum și nenumărate diplome și medalii de la zeci de competiții județene, interjudețene, naționale și internaționale: la handbal, fotbal, lupte, karate, tetratlon și cros ... fete și băieți (doar câteva rezultate din anul școlar 2006/2007: tetratlon fete: loc.I la etapa județeană, și pe sector, și loc. III la națională; handbal fete: loc.I pe județ și pe sector și loc. III la etapa interjudețeană; handbal băieți: loc.I pe județ și pe sector, loc. III la interjudețeană; fotbal băieți: loc. IV la etapa județeană; lupte libere: loc.V la națională - 69 kg, participare la națională pe echipe cadeți și copii; campion național copii la karate Kyo Ku Shinkay; la lupte libere, la Memorialul „Tozser Jozsef”: patru locuri I și cinci locuri II, iar la Memorialul „Iuliu Pantiș”, la lupte greco-romane:trei locuri I, trei locuri II și un loc III...
În 2004, echipa de handbal băieți a ocupat locul VI la națională; în 2006, școala din Sânmartin a avut finaliști la etapa națională de tetratlon atletic școlar, atât la fete, cât și la băieți, ocupând locurile II, respectiv V, fapt ce a situat-o pe locul I pe țară, fiind și singura școală din țară care a avut reprezentanți în finală la ambele categorii.
„Am evidențiat doar cele mai importante rezultate, obținute de elevii noștri în ultimii ani. Dorim să reiterăm necesitatea amenajării unei baze didactice corespunzătoare conform proiectului comandat de comuna Sânmartin în anul 2004 (cu nr. 427/2004), de altfel acest deziderat a rămas neîndeplinit din cadrul proiectului 13.296/ 1996 – Școala cu clasele I-VIII Sânmartin”, susține prof. Viorel Potre.
Artizanii acestor frumoase rezultate
Și ca tacâmul să fie complet, o să vi-i prezentăm pe artizanii acestor frumoase rezultate: echipa de handbal fete: Carmen Mermeze, Paula Bura, Renata Purtan, Andreea Alb, Andreea Bungău, Andreea Birta, Roxana Sălăgean, Horvath Eva și Teodora Moza; echipa de handbal băieți: Tudor Avram, Sebastian Lazăr, Cătălin Pintea, Adrian Birta, George Lazăr, Pici Szabolcs, Florin Monenciu, Sebastian Pupăză și Skein Suraj; echipa de fotbal băieți: Cosmin Pop, Tudor Avram, Cătălin Pintea, Ionuț Oros, Ionuț Fântână, Sebastian Lazăr, Sebastian Pupăză, Skein Suraj, Florin Monenciu și Emil Bala; tetratlon: Daniela Bala – loc. II la națională (în 2007) și loc. IV (în 2006); Răzvan Toia – loc. II la națională, în 2006; cros: Daniela Bala - loc.16 la națională; lupte libere: Ionuț Brata (categoria 95 kg) - loc. VI, la națională, în 2007; Flaviu Pustai (66 kg) – campion județean; Florin Minea (59 kg) – campion județean; Bogdan Șilinca (85 kg) – loc. II, la etapa județeană; karate Kyo Ku Shinkay: Mircea Dejeu (65 kg) – campion național; tenis de câmp: Anabela Teodora Betea (10-12 ani) – loc. IV, la etapa națională (în 2007).
  Dotări de milioane și alt gen de proiecte!
La Școala cu clasele I-VIII din Sânmartin învață în prezent 277 de elevi, în două corpuri de clădire, una veche, propusă pentru demolare, iar cealaltă, ridicată în urmă cu zece ani (în 1998). Sala de sport e una modernă, din 2004, de pe vremea lui Năstase (premierul). Anul școlar 2007-2008 a început cu o serie de noutăți după cum aveam să aflăm de doamna directoare Mariana Jurca.”În toate sălile de clasă avem birouri noi, sălile au fost rașchetate și lăcuite, în toate avem jaluzele, am completat inventarul de scaune cu 35 de scaune tapițate, totul din banii primiți de la primărie. Din fondurile primite de la MECT, prin Inspectoratul Școlar, a fost dotat laboratorul de biologie, fizică și chimie cu materiale în valoare totală de 23 de milioane, iar în perspectivă dorim să-l amenajăm în mod special. Biblioteca a primit în vară cărți și alte materiale în valoare de 85 de milioane, iar pentru sala de sport s-au primit materiale sportive de circa 70 de milioane. De asemenea, ne-am propus să amenajăm curtea școlii, o pistă sportivă și un teren de handbal, potrivit proiectului. Dacă primăria se ține de cuvânt, urmează să se construiască un nou corp de clădire. Inițial s-a gândit un fel de școală de tip SAM, cu profil de turism, având în vedere pensiunile din zonă și vecinătatea cu Băile Felix. Proiectul este făcut și finanțat de primărie. Mai trebuie bani pentru pornirea lucrărilor. E în lucru un proiect pentru o grădiniță în stil european...”
Ne-a mai vorbit doamna directoare despre achiziționarea unui microbuz pentru transportul elevilor din Cihei, microbuz plătit de MECT cu un miliard, plus 240 de milioane din bugetul local al primăriei.
Marți (29 ianuarie), elevii școlii au pornit o campanie umanitară de ajutorare a unei colege (Balog Reka), din clasa aV-a B, condamnată să stea în cărucior, iar printr-un tratament de specialitate, ar putea să-și întărească musculatura.
La ora vizitei noastre, elevi din clasele primare s-au îmbarcat în două microbuze pornind spre Arieșeni, pentru o cură cu zăpadă! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Este impresionantă tradiția rezultatelor bune la ramurile sportive.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 23:23:57 Ora de vară a Europei de Est