Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Membrii Biroului executiv al C.J.E. Bihor s-au întâlnit cu reprezentanții consiliilor școlare ale elevilor

Vineri, la C.N. „Mihai Eminescu”

Membrii Biroului executiv al C.J.E. Bihor s-au întâlnit cu reprezentanții consiliilor școlare ale elevilor

Convocați de către inspectorul școlar cu munca educativă, doamna profesor Mioara Þigan și de președintele C.J.E. Bihor, Mark-Christopher Lukacs, reprezentanții consiliilor școlare ale elevilor au venit într-un număr impresionant vineri (15 februarie 2013) la întâlnirea cu membrii Biroului executiv al C.J.E. Bihor (Consiliul Județean al Elevilor Bihor).

Evenimentul a fost găzduit de sala de festivități a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea.
Au fost prezenți la reuniune reprezentanți din 42 de unități de învățământ din Oradea și județul Bihor: 27 de unități de învățământ din Oradea și 15 din județ: din Marghita (2), Ștei (2), Beiuș (2), Salonta (1), Valea lui Mihai (1), Popești, Suplacu de Barcău, Lăzăreni, Sânmartin, Tinca, Batăr și Husasău de Tinca.
 Reuniunea consilierilor elevi a fost onorată de participarea dnei inspector  școlar Mioara Þigan, din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor și a dlui profesor Ioan Cadar, profesor coordonator al C.J.E. Bihor.
„Doresc semnale din teritoriu, de la voi, cu ceea ce faceți”
În deschiderea întâlnirii, doamna inspector școlar Mioara Þigan s-a arătat încântată de numărul mare de participanți, și deschisă colaborării. „O să-ncepem să ne cunoaștem mai bine; doresc semnale din teritoriu, de la voi, cu ceea ce faceți; doresc să spuneți problemele voastre, doleanțele, ceea ce credeți că noi ca instituție mai înaltă v-am putea ajuta. Probabil mulți dintre voi nu vă știți drepturile, ca și membri sau ca și președinți. Știți că foarte mult contează pentru aplicarea burselor mai ales în afara țării aceste activități pe care voi le întreprindeți. Am să vă dau și e-mail-ul meu, să-mi scrieți dificultăți în procesarea anumitor activități... Dar aș dori să fiți cât mai activi”, a ținut să sublinieze, doamna inspector școlar.
Președintele Lukacs Mark și ceilalți trei membri ai biroului (Gergely Ștefania – prim-vicepreședinte al C.J.E, Oana Meșter și Robert Vinter – vicepreședinți ai C.J.E.) au informat consilierii elevi despre Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor, desfășurată recent (între 7 și 10 februarie) la Galați.
„Este viitorul nostru, dar în primul rând este viitorul vostru...”
Mark a ținut să-l citeze pe ministrul Educației Naționale, dl prof. univ. dr. Remus Pricopie. 
„Dl ministru și-a exprimat bucuria și speranța în ceea ce facem noi deoarece în discursurile elevilor de la deschiderea evenimentului, au fost folosite aceleași cuvinte-cheie pe care și dumnealui pune mare accent: normalitate, performanță, cetățeni, creativitate, învățare continuă, continuitate. În încheiere, dl ministru și-a arătat deschiderea pentru o colaborare cu noi: „Este viitorul nostru, dar în primul rând este viitorul vostru. Puneți mâna, dați un sprijin la consolidarea acestui viitor”.
Propuneri de proiecte
Președintele Mark și cei opt membri ai Biroului executiv (Ștefania Gergely, Oana Meșter și Robert Vinter; Diana Murg – director depart. Artă și cultură, Camelia Ieremiaș – secretar, Andrei Duma – director depart. Conc. școlare și extrașcolare, Patrich Lorincz – director depart. MIFC și Alexandra Daragiu - Avocatul elevului) au ținut să le prezinte consilierilor elevi proiecte pentru programul de activități pe acest an școlar. 1.Primul proiect se referă la acțiunea de luni (18 februarie) – Târg de facultăți în parteneriat cu E.E.F.
2.Librar pentru o zi – concurs de eseuri
3.Teatru pentru liceeni – ed. a II-a, eveniment de caritate organizat împreună cu SănătateaTa.ro
4.Lectura e cool-tura! Citește și fă-i să citească! – program de promovare a lecturii
5.Caravana CJE în cadrul unui proiect finanțat de către TIA
6.Școala mea are talent – ed. a II-a, în parteneriat cu C.J.E. Mureș.
Pe ordinea de zi a reuniunii au mai figurat:
*Analiza priorităților organizației în acest an
*Discuții privind ocuparea postului vacant de director departament Sport și programe de tineret
*Prezentarea parteneriatelor și a doi parteneri ai C.J.E. Bihor: dra Daciana Deac de la YouthBank și Lehel Pasztor de la Highschool in America; domniile lor au promis să sponsorizeze (cu bani și materiale) proiectele C.J.E. Bihor.
Mark și echipa sa ne-au arătat că doresc să înfăptuiască multe lucruri bune, dar așteaptă ca și ceilalți consilieri elevi să se implice, să desfășoare activități și să comunice foarte bine cu C.J.E.
Următoarea întâlnire a fost fixată pentru data de 14 martie, la ora 14.00.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Membrii Biroului executiv al C.J.E. Bihor s-au întâlnit cu reprezentanții consiliilor școlare ale elevilor.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:55:20 Ora de vară a Europei de Est