Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România”

Interviu cu dl prof. Adrian Niță

„Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România”

În 17 februarie 2012, publicam pe ovidan.ro știrea...Cursuri și examene online: „Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea a devenit Academie CISCO”.

În respectivul material v-am informat despre faptul că la finele anului 2011, în urma cursurilor parcurse și a examenelor promovate de către domnul profesor Adrian NIÞĂ, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea a devenit Academie CISCO.
„Acest lucru a creat posibilitatea ca elevi ai colegiului nostru să poată să parcurgă cursurile și să susțină examenele prestigioasei firme americane”, ne spunea atunci dl profesor Adrian Niță.
De-atunci a curs multă apă pe Crișul (cel) Repede, care curge lin, fără să se agite, chiar prin apropierea colegiului gojdiștilor.
În acest 25/26 februarie 2013 , la un an distanță, ne-am propus să continuăm dialogul început atunci cu dl profesor Adrian Niță.
-Deci, domnule profesor, ce aveți de declarat... pentru a ne reaminti și a pune cititorii în temă cu Academia Microsoft de la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea?
-Din capul locului trebuie să precizăm că în anul școlar 2011-2012, Colegiul Național „Emanuil Gojdu” a devenit una din cele 10 academii Microsoft din România. Aceasta înseamnă că avem dreptul să ținem cursuri. Microsoft ne-a dat dreptul acesta.
-De ce?
-Datorită rezultatelor pe care le-au avut copiii noștri la olimpiade, la informatică și TIC, faptul că eu și soția (soții Adrian și Maria Niță - n.n.) am scris și acele două cărți de care ați amintit și dumneavoastră, pentru Microsoft.
Și-atunci, noi avem dreptul să ținem aceste cursuri pentru toți elevii din școlile din județul Bihor, pentru studenți, o să discutăm și la universitate, să facem un parteneriat, plus pot urma cursuri inclusiv profesorii.
-În ce constau aceste cursuri?
-Cursurile constau în elemente din pachetul Office. Poate să devină specialist fie pe tot pachetul Office sau pe elemente din pachetul Office, adică: specialist în Word. Toate cursurile sunt în limba engleză, sunt online; specialist în Excel, pentru că sunt oameni care nu le stăpânesc pe toate; cei de la M. s-au gândit doar pentru anumite produse de-ale lor. Sunt și produse la nivel mai înalt, ca de exemplu mediile de programare C# și programare pentru servere, pentru specialiști.
-Cum se vor realiza aceste cursuri?
-Cei care doresc se vor înscrie, îi vom înscrie noi la M. pe platformă și o dată pe săptămână primesc material pe care trebuie să-l parcurgă. Ce este interesant e că materialul are atașat și un programaș care îi verifică dacă au citit. Nouă ne va spune cât a stat pe fiecare material și cât a parcurs; materialul are și teme pe care trebuie să le rezolve. Iar data viitoare când ne întâlnim discutăm pe marginea temei respective, pe care a avut-o de parcurs, lămurim  elementele care nu au fost clare și dau unul dintre examene. Un examen ca să obțină certificare pentru Word, specialist în Word, înseamnă să dea mai multe examene. Și la fiecare întâlnire de genul acesta dăm un examen. Examenul este online.
-Câte întâlniri veți avea cu respectivii cursanți și la ce interval?
-Examenele vor fi în funcție de materia pe care și-au ales-o. Dacă e o materie mai multă, să zicem: Word, Excel, PowerPoint, atunci putem de comun acord cu cursanții ca întâlnirile să fie mai multe, să se lămurească toate aspectele. Ca să aibă succes la examen. Să tot fie în jur de vreo 10.
P.S. Acesta este primul episod. (Ov. D.)

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 17:06:52 Ora de vară a Europei de Est