Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

YouthBank lansează un fond de 13.600 de lei pentru proiectele liceenilor din Oradea și Salonta

Conferință de presă, ieri la Primăria Oradea

YouthBank lansează un fond de 13.600 de lei pentru proiectele liceenilor din Oradea și Salonta

Daciana Deac - coordonator YouthBank Oradea, împreună cu echipa sa de colaboratori (voluntari), a organizat ieri (luni, 25 februarie 2013) o conferință de presă la sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea pentru a ne informa că „YouthBank lansează un fond de 13.600 de lei pentru proiectele liceenilor” (din Oradea și Salonta).

Daciana și echipa sa: Mark-Christopher Lukacs (membru fondator YouthBank Oradea, președinte al Consiliului Județean al Elevilor Bihor, președinte al Consiliului Elevilor de la C.N. „Mihai Eminescu” din Oradea), Roxana Urdea, Anca Pandrea, Paula Baciu, Andy Ban, Emanuela Colța, Andreea Pantiș, Ioana Nistor și Kocsis Zsolt ne-au prezentat, punct cu punct, agenda reuniunii: prezentarea programului YouthBank, a echipei  YouthBank Oradea, a evenimentelor de fundraising, a partenerilor programului și a concursului de proiecte.
 YouthBank este un program de educație non-formală și antreprenoriat social, coordonat în Oradea de Asociația pentru Relații Comunitare și implementat în parteneriat cu Fundația Comunitară Oradea. În prezent, Asociația pentru Relații Comunitare implementează în parteneriat cu organizații locale programul YouthBank România în 11 orașe din țară: Alba Iulia, Baraolt, București, Cluj-Napoca, Iași, Odorheiu Secuiesc, Oradea, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Timișoara și Târgu-Mureș. Programul a fost fondat în 1997 în Irlanda, iar în România a fost introdus pentru prima oară în urmă cu șapte ani în Cluj-Napoca.
Echipa YouthBank Oradea este formată din 13 membri, cu vârsta cuprinsă între 13 și 16 ani, elevi din șase licee orădene: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Colegiul Național „Iosif Vulcan”, Liceul de Artă, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” și Liceul Teologic Baptist „Emanuel”.  
Pentru a strânge bani, membrii echipei YouthBank au organizat diferite evenimente, cum ar fi: Youth Christmas, la Galeria Real I, în 21-24 decembrie 2012, în 19 ianuarie 2013, au organizat o seară culturală, intitulată „Habar n-am”, la Casa de Cultură a Municipiului, cu o expoziție, intitulată „Oradea în imagini” și o tombolă, cu premii în cărți. La acest eveniment au vândut 84 de bilete cu 15 lei biletul. Ultimul eveniment organizat în perioada de fundraising a fost „Like & Share Party”, oferind participanților șansa de a participa la concursul de like-uri YouthBank, premiul constând într-un voucher în valoare de 200 de lei, din partea Alea Calzature; tot la acest eveniment au avut o prezentare de modă marca Achim Răzvan.
Cine poate solicita finanțare de la YouthBank?       
Este bine de știut că programul YouthBank este destinat liceenilor care studiază în Oradea și Salonta. Pentru a putea solicita finanțare, tinerii trebuie să facă parte dintr-o echipă (de minimum trei persoane) căreia îi aparține ideea de proiect și care implementează proiectul. Echipele pot fi constituite din colegi de clasă sau de liceu, dar și din grupuri informale din afara unității școlare, de exemplu din cartier, bloc, club sau orice altă organizație. Echipele sunt așteptate să trimită aplicațiile cu ideea de proiect pe adresa oradea@youthbank.ro până la data de 15 martie. Înscrierea în concurs a unui proiect se face pe baza unui formular tip care se descarcă de pe site-ul www.youthbank.ro/oradea
Încă un amănunt: pentru a putea intra în concurs, echipa aplicantă trebuie să identifice o organizație neguvernamentală (asociație, fundație, școală); aceasta va fi gazda proiectului și a echipei și va ține evidența contabilă și financiară sau o persoană adultă (părinte sau coordonator de voluntari) care va primi finanțare în numele echipei, va asigura evidența contabilă și financiară.
Calendarul concursului de finanțare
Primirea aplicațiilor: 20 februarie – 15 martie 2013
Preselecția aplicațiilor: 16-17 martie
Consultanță proiecte: 18-20 martie
Interviuri: 21-22 martie
Selecția aplicațiilor: 23-24 martie
Anunțarea proiectelor selectate: 25 martie
Sesiune consultanță (discuții cu echipele care nu au primit finanțare): 26 martie
Contractare: 26-29 martie
Training pentru echipele proiectelor selectate: 29-30 martie.
Este foarte important de știut că acest fond, în valoare de 13.600 lei, va fi alocat doar în urma unui concurs de proiecte, suma minimă care poate fi acordată unui proiect este de 1.000 de  lei, iar cea maximă, de 2.000 lei.
Programul YouthBank Oradea este prezent începând din acest an și în Oradea și este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.
Pentru a afla mai multe amănunte despre concursul de finanțare YouthBank accesați site-ul: www.youthbank.ro/oradea.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: YouthBank lansează un fond de 13.600 de lei pentru proiectele liceenilor din Oradea și Salonta.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 14:58:03 Ora de vară a Europei de Est