Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Alege siguranța!” – Siguranța în mediul rural

Campanie preventivă

„Alege siguranța!” – Siguranța în mediul rural

Polițiștii bihoreni continuă acțiunile preventive în mediul rural.

În perioada 28 februarie  - 8 martie 2013, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au desfășurat o serie de activități preventive în instituții școlare din județul Bihor, scopul acestora fiind prevenirea delincvenței juvenile și a victimizării minorilor, priorități ale Poliției Române în domeniul prevenirii criminalității.
Delincvența juvenilă și prevenirea victimizării minorilor este un segment al criminalității care necesită o atenție deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu ușurință în capcana infracționalității, datorită vârstei, teribilismului și dorinței de a gusta noul la orice pas. Totodată, datorită capacității reduse de a sesiza pericolul, adolescenții pot deveni cu ușurință și victime ale unor infractori.
O altă componentă a educației preventive în școli o reprezintă informarea cadrelor didactice și a reprezentanților unităților școlare, a părinților sau reprezentanților legali ai copiilor cu privire la principalele reguli pe care trebuie să le discute cu copiii pentru a preveni victimizarea acestora sau implicarea lor în fapte de natură antisocială, accentul punându-se pe modalitatea în care părinții, prin exemplu lor, respectiv comportamentul preventiv adoptat în orice situație, pot contribui semnificativ la creșterea gradului de siguranță al celor mici.
Polițiștii de prevenire bihoreni au organizat întâlniri cu elevii din treisprezece școli bihorene, respectiv: Cetariu, Paleu, Borș, Buntești, Cefa, Ciumeghiu, Ceica, Dobrești, Suplacu de Barcău, Abrămuț, Sânmartin, Holod și Pietroasa.
Tematica prezentată la întâlnirile organizate în școli a fost axată pe prevenirea comportamentelor antisociale, cauzele și factorii favorizanți în delincvența juvenilă (anturajul, consumul de alcool, substanțe etnobotanice etc.), consecințele legale și sociale în cazul comiterii de infracțiuni de către persoane minore (răspunderea penală a minorilor, efectele comiterii de infracțiuni în plan social), diferitele situații de victimizare în care pot fi implicați minorii și a măsurilor de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita unele situații de victimizare. 
Elevii de gimnaziu au fost informați cu privire la riscurile de victimizare ce pot apărea în mediul virtual, precum și modalități de prevenire a victimizării lor.
Un alt subiect dezbătut în cadrul întâlnirilor organizate a fost cel legat de educația rutieră, al cărei scop l-a constituit formarea unui comportament rutier responsabil, pe baza cunoașterii și respectării regulilor de circulație, pentru prevenirea accidentelor de circulație cu victime din rândul elevilor. În acest sens, elevii au fost angrenați de polițiștii bihoreni într-un joc prin care și-au demonstrat cunoștințele în materie de prevenire a criminalității. Câștigătorii au fost recompensați cu diplome și premii din partea organizatorilor.
De asemenea, polițiștii bihoreni le-au prezentat elevilor consecințele violenței școlare, precum și modalitățile în care elevii se pot implica în activități de informare și prevenire, pentru consolidarea siguranței școlare și extrașcolare. Tema privind siguranța bunurilor s-a concretizat în prezentarea câtorva cazuri de victimizare, au fost dezbătuți factorii favorizanți și măsurile de prevenire pe mai multe categorii de furturi, respectiv din buzunare, sala de clasă, din locuințe, din autoturisme, furturile de telefoane mobile.
Au fost de asemenea prezentate filme cu caracter preventiv, respectiv „Cheia e la tine” sau pe linie de educație rutieră și au fost distribuite materiale educative cu conținut preventiv, de tipul pliantelor, broșurilor, afișelor sau fluturașilor.
(comisar de poliție Ioana INDRIEȘ)

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 05:46:17 Ora de vară a Europei de Est