Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Jurnal de 8 Martie

Ziua porților deschise... la clasa a III-a

Jurnal de 8 Martie

E zi de sărbătoare. La clasa a III-a de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” de 8 Martie e Ziua porților deschise. Toată ziua e mare forfotă.

Prima oră în alternativa Step by Step e Întâlnirea de dimineață. Emoții de partea tuturor: a doamnei învățătoare Porumb Viorica, dar și a copiilor și părinților.
Dacă în mod obișnuit doamnele învățătoare elaborează mesajul zilei, azi, de 8 Martie, elevii au fost provocați să formeze echipe și să pregătească anterior, apoi să  prezinte în fața clasei, la flip-chart, mesaje adresate învățătoarelor. Pe cât de emoționante, pe atât de documentate s-au dovedit a fi materialele prezentate, unul dintre acestea cuprinzând și informația că ziua de 8 Martie a fost declarată ca Ziua Internațională a Femeii încă din anul 1912. Copiii au dat frâu liber creativității și au compus versuri, au desenat și au așezat pe hârtie cele mai frumoase gânduri. Emoționant moment... la care au ținut să participe și părinți, dornici să fie alături de noi toți: elevi și cadre didactice într-o asemenea importantă și frumoasă zi.
„Să ne ajutăm unii pe alții”
După activitățile pe centre, de la ora 11 a urmat o altă activitate captivantă desfășurată în cadrul proiectului educativ județean intitulat „Să ne ajutăm unii pe alții”, coordonat de prof. Oros Luminița și Porumb Viorica. În cadrul acestui proiect urmărim socializarea copiilor cu cerințe educative speciale, dar și implicarea acestora, alături de colegi, în activități de întrajutorare, cultivând tuturor sentimentul că suntem utili semenilor noștri. Ne-am deplasat cu elevii la grupa II de preșcolari de la C.S.E.I. Nr 1, împreună cu dna învățătoare Ciutan Maria și dna director adj. Ilisie Carmen, de la instituția gazdă, care sunt și coordonatorii activității de azi. Dnele prof. Mariana Jurcău și Pavel Adriana ne-au primit cu mare căldură, alături de preșcolari, prietenii noștri pe care i-am vizitat și în toamnă, în cadrul aceluiași proiect. Cei mari i-au ajutat pe cei mici să confecționeze felicitări de 8 Martie, iar rezultatele au fost pe măsură. Chiar dacă o parte dintre copiii de la grupă sunt instituționalizați, felicitările frumoase realizate împreună au fost oferite persoanelor dragi din viața lor, umplând sufletele tuturor de bucurie.
„ARaTĂ-mi Că Ești Special!”
Pentru ca ziua să fie pe deplin reușită, activitatea de terapie prin artă mult așteptată de către copii, desfășurată vinerea de la 13 la 15, în cadrul proiectului „ARa-mi Că Ești Special!” (Arta CES), coordonat de dna prof. Teodora Pantazi,  a încununat cu succes această zi frumoasă. Proiectul, implementat de Asociația CES – Colaborăm Educăm Sprijinim în parteneriat cu Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea în perioada 14.01-21.06.2013, este finanțat de Fundația pentru Comunitate și MOL România prin programul MOL pentru Sănătatea Copiilor. Scopul proiectului este implementarea unor programe de terapie prin mediere artistică individuală și de grup, de tipul terapiei prin muzică, terapiei prin dans, metodei teatrului experiențial, art-terapiei și psihodramei, la copiii cu cerințe educative speciale (CES) și alte boli cronice, în vederea recuperării psihopedagogice a acestora și/sau dezvoltării armonioase a personalității lor.
Activitățile de meloterapie și terapie prin dans, derulate în cadrul programului de terapie de grup, inaugurate la clasa a III-a Step by Step de la C. N. „Mihai Eminescu” de Ziua Mărtișorului și continuate de 8 Martie, ne-au adus tuturor muzica primăverii în suflet și i-au ajutat pe copii să-și identifice calitățile proprii și ale colegilor, să și le exprime prin muzică și dans, sporind astfel încrederea in sine. Așteptăm cu toții cu nerăbdare și următoarele trei ședințe care mai urmează.
Azi am avut parte de încă o surpriză plăcută: alături de grupul de terapeuți, respectiv  profesori psihopedagogi de la C.S.E.I. Nr.1 Oradea a participat la activitate și 1 din cei 3 voluntari europeni găzduiți de aceeași institutie școlară în cadrul proietului SEV „Prin Tine(ri) lumea CES se lărgește”. Ca și în activitatea anterioară, alături de cei 5 elevi cu cerințe educative speciale au fost incluși în grup și colegii acestora din clasa a III-a, precum și doamnele învățătoare de la clasă, pentru a le oferi suport în procesul de autocunoaștere și dezvoltare personală, proces coordonat de psihopedagog Teodora Pantazi și prof. de sprijin Luminița Oros.
Iar la final, fiind ziua de 8 Martie, am primit fiecare câte un buchet de flori minunate, la fel ca și primăvara pe care vă urăm să o păstrați în suflet toată viața, doamnelor și domnișoarelor! (Luminița Oros)

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:37:27 Ora standard a Europei de Est