Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Raportul anual în fața comunității Agora

Marți, rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, și-a prezentat

Raportul anual în fața comunității Agora

Marți, rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, și-a prezentat Raportul anual în fața comunității Agora

Raportul venea după un concurs în care candidatul Dan Bența din Cluj-Napoca tocmai ne-a demonstrat cum arată un „produs” marca UBB și un eveniment academic de cea mai înaltă ținută, decernarea titlului de Doctor Honoris Causa dlui profesor universitar emerit Grigor Moldovan.
În ambele cazuri, este vorba despre o universitate care are în spate o istorie de sute de ani. „Universitatea noastră, trebuie s-o luăm așa cum este, este tânără și micuță, nu ne putem compara cu  universități care au o istorie în spate, de sute de ani, dar, eu zic că putem fi mândri că într-un timp atât de scurt, am reușit să avem realizări notabile”, a spus dl rector în deschiderea raportului. „De câte ori am ocazia, repet numele fondatorilor săi pentru că apreciez în mod deosebit că au avut curajul și tăria să fondeze o universitate... Deci rectorul fondator este dl profesor universitar dr. ing. Mișu-Jan Manolescu și profesor universitar dr. Adriana Manolescu – președintele Senatului și decan fondator al Facultății de Drept și Științe Economice”.
În continuare, dl rector a prezentat structura conducerii universității (conducere decizională și conducere executivă) și componența: Facultatea de Drept și Științe Economice (decan – conf. univ. dr. Gabriela Bologa), un singur departament, Departamentul de Științe Sociale (director – prof. univ. dr. Elena Ana Iancu)... o universitate mică, dar dinamică, având patru programe de studii universitare de licență și cinci programe de studii postuniversitare; avem cinci centre de cercetare-dezvoltare și trei reviste științifice (dintre care una ISI și două IDB – în baza de date internațional), revista clasificată ISI o avem din 2006. Avem trei proiecte europene în desfășurare. Specializările le cunoașteți: Drept – acreditată, Poliție locală – autorizată, Management – acreditată, Contabilitate și Informatică de Gestiune – acreditată.
Nou - Economia comerțului, turismului și serviciilor
Din păcate, populația școlară este în scădere, interesul pentru studii este tot mai scăzut și mai au unii o problemă cu universitățile particulare datorită unor fenomene neplăcute care s-au produs. Se generalizează și se pune eticheta: „universitățile particulare egal „fabrici de diplome”. Puteți discuta cu absolvenții noștri de anul trecut să vedeți cât de dificil se obține o diplomă... Intenționăm, de anul viitor, să introducem Economia comerțului, turismului și serviciilor, care sperăm să atragă mai mulți candidați, și câteva masterate...
În continuare, au fost prezentate rezultatele obținute la primul examen de licență (organizat de universitate, după acreditare), cele cinci programe postuniversitare, resursa umană, bursele Agora, graficul cu lucrări ISI (și citările lor), Departamentul de Relații Internaționale și Programe Europene, Centrul de Informare Europeană Europe Direct (director – lector univ. dr. Alina-Angela Manolescu), proiecte de tip POSDRU, resurse (dotarea materială), platforma Moodle (instalată din acest an), Editura Universității Agora și Tipografia Agora, conferințele organizate în 2012 și cele două titluri onorifice acordate de Senatul Universității Agora dlui academician Gheorghe Filip și profesorului american Robert Joseph Childs.
În încheierea raportului, dl rector avea să amintească faptul că în câteva minute, membrii Senatului aveau să revină în sală pentru acordarea unui nou titlu de Doctor Honoric Causa dlui profesor emerit Moldovan Grigor de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. (Ovidiu DAN)
P.S.Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Raportul anual în fața comunității Agora.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 18:04:26 Ora de vară a Europei de Est