Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Prezentarea concursului „Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre”

Centrul Europe Direct Agora, Oradea Nord-Vest a găzduit marți

Prezentarea concursului „Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre”

Reprezentanța Comisiei Europene în România, în parteneriat cu Centrul Europe Direct Agora, Oradea Nord-Vest, a organizat marți, 26 martie 2013, în Amfiteatrul Albastru al Universității Agora Oradea prezentarea concursului „Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre”.

La eveniment au participat din partea organizatorilor Georgiana Petcu și Carmen Praja, împreună cu invitatul lor special Ichim Vasilică, jurnalist în Oradea, actualmente la OradeaPress și Crișana. 
Gazdele au onorat evenimentul cu prezența în sală a distinsului profesor univ. dr. Adriana Manolescu – președintele Senatului Universității Agora, dna decan Gabriela Bologa și dna Alina Angela Manolescu - directorul Centrului Europe Direct Agora, Oradea Nord-Vest.
În sală au mai fost prezenți alți jurnaliști orădeni și viitori jurnaliști, doctoranzi și masteranzi de la Universitatea Agora și Universitatea din Oradea, direct interesați de eveniment.
Concursul „Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre” se desfășoară în cadrul celei de-a IV-a ediții a programului „Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre, program care se derulează în perioada februarie – septembrie 2013.
La concurs sunt invitați să participe studenți, masteranzi și doctoranzi la facultățile de jurnalism, comunicare și relații publice. „Aceștia sunt invitați să realizeze materiale de presă pe teme europene de actualitate, în format video, audio sau pentru canale media online, și să le înscrie în competiție până la data de 10 mai 2013”.
„Ne bucurăm, așadar, să fim astăzi (marți - n.n.) aici și am dori să avem o discuție liberă cu voi dincolo de prezentarea detaliilor tehnice ale concursului. Să stăm un pic de vorbă și să ne spuneți dacă vi se pare interesant concursul, dacă vreți să realizați materiale de presă, dacă veți fi viitori jurnaliști sau oameni de comunicare, cine știe.
Este un program, așadar, prin care Reprezentanța Comisiei Europene în România vă invită să realizați materiale de presă pe teme europene în format video, audio sau pentru canale media online. Suntem la a IV-a ediție. Am pornit în București cu un program pilot... Anul acesta, am ajuns să cooptăm în program 26 de universități din toată țara. Ne bucurăm să fim și în Oradea. De-aici vom pleca la Arad, Timișoara, Craiova, mai avem câteva prezentări în București și terminăm cu campania asta de promovare”, a spus Georgiana Petcu, în deschiderea evenimentului.
În cadrul prezentării în PowerPoint, Georgiana a adus în atenția celor interesați informații utile legate de cea de-a IV-a ediție a programului „Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre: scop, teme prioritare de comunicare ale UE pentru acest an (Promovarea relansării economice, Negocieri privind noul buget al UE, Rolul Europei în lume, Reforma politicii agricole comune și de dezvoltare rurală, Anul european al cetățenilor). Trebuie știut faptul că tema aleasă trebuie să aibă o relevanță europeană.
Referitor la concurs, au fost subliniate beneficiile câștigătorilor, dar și ale tuturor studenților care se implică în program, precum și etapele (fazele): 1.Întâlnirea de prezentare a programului (până în 8 aprilie) 2. Materialele realizate pentru concurs trebuie trimise pentru înscriere (până în 10 mai 2013, data limită); selectarea și anunțarea materialelor câștigătoare (14 iunie); organizarea festivității de premiere și a vizitei la Bruxelles (septembrie 2013).
În timpul discuțiilor, aveam să descoperim că în sală, printre marii anonimi, erau și două dintre câștigătoarele de anul trecut ale concursului (chiar deținătoarele premiului I – în foto). Jurnalistul invitat a fost provocat să povestească despre munca în redacție, cum se fac materialele de presă...
Am înțeles de la dl Vasilică Ichim că pentru a profesa ca jurnalist trebuie să ai, în primul rând, „o doză mare de curaj, pentru că lucrurile nu vin de la sine, nu-ți pică așa... Asta în primul rând. În al doilea rând, trebuie să găsești o formă pe care s-o dai materialului. În sensul că poți identifica foarte multe forme...”
Apropo de teme și subiecte, intervenind în discuție, Carmen Praja avea să aprecieze faptul că „sunt foarte puțini jurnaliști care scriu pe teme europene. Pe noi, cumva ne doare pentru că oamenii nu sunt informați, cetățenii nu sunt informați, apropo de anul acesta care este „Anul european al cetățenilor”. Și de-aici o grămadă de probleme. Din contră, pot să fie dezinformați”, ține să sublinieze Carmen Praja.
Stimați cititori, dacă vă interesează subiectul și doriți să aflați mai multe
informații despre concursul „Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre”, intrați pe pagina de internet a Reprezentanței Comisiei Europene în România: http://ec.europa.eu/romania/focus/07032013_lansarea_celei_de-a_patra_editii_a_programului_europa_jurnalistilor_din_amfiteatre_ro.htm
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prezentarea concursului „Europa Jurnaliștilor din Amfiteatre”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 07:19:46 Ora standard a Europei de Est