Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Roadele le culeg preșcolarii și elevii, dar și comunitatea!

Când primăria și școala colaborează excelent

Roadele le culeg preșcolarii și elevii, dar și comunitatea!

Când am vorbit ultima oară cu primarul comunei Tulca, dl Ioan Bulzan și cu vicele, Mihai Petran, proiectele lor legate de schimbarea la față a unităților de învățământ din comună mi se păreau mai degrabă simple „angajamente”, promisiuni ori declarații de presă cu iz politic ce „dădeau bine” presei și opiniei publice.

Ieri (miercuri, 13 februarie 2008), însă, vizitând Școala cu clasele I-VIII din Tulca, și discutând cu directorul coordonator, prof. Laura Herdean, aveam să constat o realitate fericită: proiectele primarului și vicelui fuseseră materializate.
Un management de calitate
„În anul școlar 2006-2007,  Școala cu clasele I-VIII din Tulca a devenit unitate de învățământ cu personalitate juridică. Din banii primiți de la M.E.C.T. pentru infrastructură, reabilitarea și consolidarea clădirii principale, s-a construit șarpanta, au fost înlocuite toate geamurile și ușile, fiind montate geamuri și uși termopan, s-au amenajat grupuri sanitare interioare și anexă pentru cazanele de încălzire, s-a trecut, astfel, la încălzirea centrală, s-a schimbat instalația electrică, peste tot s-au pus neoane, s-a zugrăvit fațada, dând o altă față școlii. Câteva săli de clasă au fost dotate cu mobilier nou, au fost „cosmetizate” sala profesorală, direcțiunea, secretariatul și cabinetul de informatică.
Ne bucurăm de sprijinul autorităților locale, astfel încât la fiecare rectificare de buget, școala este cuprinsă cu sume considerabile. Așa a fost posibilă zugrăvirea tuturor spațiilor interioare, montarea de parchet laminat și lambriuri în cancelarie și birouri, în toate sălile de clasă a fost rașchetat parchetul, s-au cumpărat perdele peste tot, în toate sălile de clasă și birouri, iar în unele și jaluzele,  clădirea grădiniței din centrul de comună a fost reabilitată, a fost schimbată instalația electrică, introdusă încălzirea centrală, iar cele două săli de grupă au fost dotate cu mobilier nou, materiale didactice, jocuri și jucării, au fost cumpărate covoare, atât în sălile de grupă cât și pe coridor. Tot la această clădire au  fost amenajate grupuri sanitare interioare, cu apă curentă, printr-un parteneriat cu o fundație din Belgia (cu filială în Oradea, președinte Raț Anton Victor). Tot cu ajutorul primăriei, la grădinița din satul Căuașd au fost amenajate grupuri sanitare interioare și a fost forat un puț  pentru apă potabilă. Lucruri mari, cu sume imense, s-au făcut și la clădirea veche a școlii din centru, tot cu bani de la bugetul local: recondiționarea șarpantei, tencuit și zugrăvit fațada, uși și geamuri termopan, s-au mai amenajat două săli de clasă. Și aici s-au cumpărat perdele în toate sălile de clasă...”
Și uite-așa, directoarea ne-a spus tot ce s-a înfăptuit în mandatul său, printr-o colaborare excelentă cu primăria și alți parteneri, printr-un management de calitate, directoarea fiind un om de acțiune, hotărât și ambițios, abil și diplomat.
Sunt lucruri de esență, cu greutate, pe care directoarea a ținut să ni le facă cunoscute din start, văzându-ne surprinși de schimbarea la față a școlii. Despre alte roade ale bunei colaborări pe care managerul o are cu administrația locală, aveam să aflăm vizitând școala și stând de vorbă cu unele cadre didactice. Elevilor și cadrelor didactice care fac naveta, primăria le decontează transportul, iar la sfârșit de an,  Moșul le-a adus preșcolarilor și școlarilor darurile așteptate, iar  personalului din învățământ tichete-cadou. Și tot primăria a pulsat 240 de milioane, lângă miliardul M.E.C.T., pentru achiziționarea unui microbuz școlar pentru transportul elevilor de gimnaziu din satul Căuașd și Tulca-sat. Să mai notăm apoi o realizare de excepție: sistem de supraveghere video, intern și extern, lucru cu care nu se pot lăuda prea multe școli din județ (s-ar putea să fie chiar o premieră la această oră).
Activități și rezultate
Dincolo de amenajări și dotări, să vedem cum răspund elevii și dascălii lor investițiilor făcute și condițiilor create. Ca în orice unitate de învățământ, rezultatele vorbesc despre calitatea actului instructiv-educativ, deși concursurile care se derulează nu înseamnă totul, pentru că fiecare elev trebuie raportat mai întâi la sine însuși înainte de a-l compara cu alții. Desigur, competiția e bună și necesară, ea stimulând în cele mai multe cazuri evoluția individuală.
La ultima ediție a testelor naționale (din anul școlar trecut), promovabilitatea a fost de 99%, iar la primele teze cu subiect unic, s-au înregistrat note bune, foarte multe peste 9, la română, geografie și matematică (doar câteva exemple: Alex Cotrău – 10 la geografie, Larisa Bleambă – 9,90, la română, Doroteea Bora – 9,10, tot la română, Daciana Valkai și Vlad Marți – 9,80, la matematică). La etapa județeană a olimpiadei de română, Andreea Cotrău, eleva dnei directoare, a obținut mențiune. La etapa județeană a olimpiadei de matematică, școala din Tulca a fost reprezentată de trei elevi (Andreea Cotrău, Mihai Petran și Mădălina Cacuci, elevii dnei prof. Mihaela Lucaciu). Echipajul clasei a VI-a, îndrumat de prof. Dana Pantea (Raul Popa, Dora Costea, Mădălina Bulzan, Larisa Bleambă, Teodora Lerințiu și Onisim Laza) a ocupat locul III la etapa județeană a concursului de fizică și chimie „Impuls perpetuum”. La concursul național „Olimpicii cunoașterii”, echipajul clasei a III-a, înv. Adina Dumbrăvan, a obținut punctaj maxim la cea de-a II-a etapă a celei de-a doua ediții. În sport, tulcanii sunt tari la handbal. La etapa județeană a olimpiadei sportului școlar, echipa de handbal băieți a ocupat locul II, iar fetele, locul III. Tragând strașnic de frânghie, fetele au ocupat locul întâi la Festivalul sportiv al copiilor de gimnaziu, organizat în 9 iunie 2007 la Oradea.
Între activitățile extrașcolare, un loc central îl ocupă cele desfășurate în parteneriat cu poliția și pompierii. În acest sens, agenții Postului local de poliție, Dorin Mughiuruș - agent șef, și  Lucian Tamba, sunt mereu prezenți în mijlocul elevilor cu filme și dezbateri pe tema prevenirii accidentelor de circulație, prin acțiuni de cunoaștere a normelor și  legislației rutiere, prilej cu care sunt organizate concursuri între clase. Prof. Mihaela Lucaciu, în calitate de diriginte al clasei a VIII-a A, a organizat activități de prevenire și stingere a incendiilor în colaborare cu Inspectoratul (de pompieri) pentru situații de urgență, filiala Salonta.
În cadrul proiectului „Carta pământului” (prof. coordonator de proiect Cornelia Roman), 53 de elevi gimnaziști au făcut excursii tematice la Deva, Hunedoara și Timișoara, 31 de elevi din clasele a VI-a A și B au participat la acțiuni de igienizare și înfrumusețare în curtea școlii, iar 35  de elevi au fost angajați în acțiuni de recuperare și valorificare a deșeurilor din hârtie și carton. În luna mai 2007, 32 de elevi din clasa a VI-a au participat la concursul școlar interactiv „Respectul și protecția vieții”.
Cadrele didactice din comună au beneficiat în cursul semestrului întâi al actualului an școlar de cursuri de pregătire profesională, în cadrul proiectului învățământului rural, prin activitatea desfășurată de mentorul  C.C.D. Lili Vidican, care a ținut cursuri la școala din Tulca în fiecare miercuri, câte patru-cinci ore.
Să mai spunem că la nivelul comunei Tulca, populația școlară cuprinsă în grădinițele și școlile din Tulca-centru, Tulca-sat și satul Căuașd, numără  77 de preșcolari, 140 de elevi în ciclul primar și 137 la gimnaziu (unde la fiecare serie de clase sunt câte două clase - paralele). De instruirea și educarea lor se ocupă 23 de cadre didactice, toate calificate (educatoare, învățători și profesori), din care 90 la sută sunt titulari, după cum ține să sublinieze directorul coordonator, prof. Laura Herdean.
"În încheiere, aș dori să mai consemnați două aspecte: faptul că la clădirea veche se lucrează la tencuieli interioare și exterioare (în curte), iar la final, vom trece și la împrejmuirea clădirii. În al doilea rând, doresc să mai notați faptul că s-a avizat proiectul pentru construirea unei săli de sport standard pe terenul din fosta grădină a școlii". (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesați Galeria foto: Roadele le culeg preșcolarii și elevii, dar și comunitatea!

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 10:54:46 Ora de vară a Europei de Est