Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Trei centre de documentare și informare

În trei zile,

Trei centre de documentare și informare

Dacă mai anii trecuți, am fost martori la lansarea primelor centre de documentare și informare în cadrul școlilor orădene (la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman”), miercuri, a fost inaugurat primul C.D.I. în învățământul preșcolar, la Grădinița nr. 52 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), cu o zi înainte, și cu una după, fiind lansate alte două centre la Ștei și Aleșd (cu finanțare de la M.Ed.C.).

 „Universul piticilor”

Prin numele său („Universul piticilor”), centrul dorește să „avertizeze”, informând în ce lume ne aflăm și cu cine ne „luptăm”. Aceasta nu scade cu nimic meritele și valoarea, și nu coboară ștacheta față de un centru similar deschis în școlile din municipiu.
Scopul declarat al proiectului (cu finanțare nerambursabilă din partea Primăriei Oradea și cu contribuția părinților) este realizarea unui cadru optim de informare, consiliere a cadrelor didactice, părinților și copiilor cu privire la mediul preșcolar, promovând egalizarea șanselor tuturor copiilor (proveniți din medii sociale diferite).
„Considerăm că acest centru de informare și documentare, desfășurându-și activitatea în afara oricăror preocupări de ordin politic și ideologic, va îmbunătăți activitatea de educație în general, și la nivelul învățământului preșcolar, în special, va contribui la dezvoltarea relațională a copiilor, educatoarelor, membrilor comunității, prin creșterea implicării acestora în organizarea și desfășurarea unor activități bine documentate din punct de vedere științific și metodic”, afirmă prof. Maria Ivănescu, inspector de specialitate.
Dincolo de motivarea deciziei de înființare a centrului, și de prezentare a scopului și obiectivelor proiectului, Maria Nan, directoarea grădiniței, a făcut o radiografiere a activității și rezultatelor unității de învățământ pe care o conduce, printr-o prezentare sugestivă în power-point, invitând colegii de breaslă să acceseze pagina Web (www.oradea.ro/gradinita52).

„A educa înseamnă a iubi”

Din luările de cuvânt, am reținut poziția Inspectoratului Școlar și a Casei Corpului Didactic, exprimată de conducătorii celor două instituții coordonatore a activității C.D.I., inspectorul general, prof. Liliana Sanda Antonescu, făcându-ne cunoscut faptul că marți, 12 decembrie, cu o zi înainte, fusese inaugurat un centru de documentare și informare la Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei, iar a doua zi (joi, 14 decembrie), urma să fie lansat un C.D.I. la Grupul Școlar „Alexandru Roman” din Aleșd.
„A educa înseamnă a iubi… documentat și bine informat”, a ținut să sublinieze unul dintre invitați (directoare de grădiniță), referindu-se la menirea C.D.I deschis la Grădinița nr.52, ca un centru al tuturor grădinițelor, până vor apărea celelalte două centre în peisajul învățământului preșcolar orădean.

Un loc privilegiat pentru lectură

Vorbind despre valențe educative ale centrului și prezentând modul de organizare a spațiului C.D.I.(cu spații de informare, comunicare, lectură de plăcere, cercetare, și audio-video), directoarea Maria Nan a ținut să sublinieze faptul că „avem de-a face cu un loc unde se învață autonomia, și se dezvoltă spiritul critic, un loc privilegiat pentru lectură, unde copiii fac cunoștință cu literatura pentru copii, ale cărei taine vor fi descifrate cu ajutorul profesorului documentarist”...
 
Centru bugetar și de informare
 
Și până acum, Grădinița nr. 52 a fost (și este) un centru, dar unul bugetar și de informare pentru 14 grădinițe. De-acum, cu atât mai mult, și alții vor avea motive să-i treacă pragul.
Grădinița dispune de 12 săli, unde învață 275 de copii în învățământul de masă, în cadrul a opt grupe în limba română, și două în limba maghiară, dar și o grupă de învățământ special. Procesul instructiv-educativ se desfășoară în cele mai bune condiții. Localul, renovat cu un an înainte, dispune de dotări la nivel european, iar în plus, colectivul de cadre didactice are experiență și competență, și prin derularea unor proiecte naționale (în parteneriat cu grădinițe din județul Hunedoara) și internaționale (cu o școală maternală din Franța).

Interes… și onoare

La inaugurarea C.D.I., conducerea grădiniței a fost onorată de prezența unor invitați de seamă, reprezentanți ai I.S.J. (prof. Liliana Sanda Antonescu, inspector general, Akos Zoltan, insp. gen. adjunct, Maria Ivănescu, insp. de specialitate), C.C.D. (Virginia Tiurbe, director, Mioara Sallom și Adelina Iacob), Primăriei Oradea (ing. Georgeta Isai, dir. adj. al Direcției Patrimoniu Imobiliare), directoarele Grădinițelor nr. 20, 28, 35, 41, 42, 44, 45, 46, 53 și 54, directorul Școlii cu clasele I-VIII nr.16 (ca școală vecină), părinți și reprezentanți ai presei locale.
Echipa de proiect (Maria Man, directorul grădiniței, instit. Ioana Sala, resp. de proiect, și Gabriela Popa, resp. financiar) se simte onorată de asemenea invitați, și ține să le mulțumească pentru prezență și sprijinul acordat, felicită artiștii și colindătorii pentru emoționantul moment artistic realizat.
Ovidiu Dan   

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 07:57:48 Ora de vară a Europei de Est