Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Transparență totală la Universitatea Agora

Mesajul rectorului

Transparență totală la Universitatea Agora

Ne-a surprins plăcut distinsul rector al Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, atunci când ne-a invitat la un concurs pentru ocuparea postului de conferențiar dr.

Excepția și curiozitatea nu au rămas singulare. A venit ora adevărului, Raportul rectorului la un an de mandat. Iarăși, aceeași „poveste”, transparență totală, raportul este postat la vedere pentru că nu are nimic de ascuns. Apreciem la domnia sa o sinceritate și o deschidere de invidiat. Ai spune că de la o vârstă intervine conservatorismul, închistarea, orientarea spre șabloane și tipare... Din contră, vedem cât de larg este orizontul cunoașterii, deschiderea spre nou, spre valoare. Am cunoscut la acel concurs un produs marca UBB Cluj-Napoca, privindu-l în tăcere pe rector, atunci în amfiteatru, dar și după aceea, radia interior pentru achiziția făcută; intuise valoarea. Nu se înșelase. Flerul și înțelepciunea l-au orientat exact spre un produs de calitate.
Acum, o nouă mostră, o nouă carte. Ne-a propus un nou produs, noi orizonturi didactice pentru care girează nume mari, oameni importanți, investitori stategici ai lumii contemporane (...)
Concluzionând, vom spune că în toate citim mesajul distinsului rector Ioan Dzițac, deschiderea și înțelepciunea sa. Competența și experiența, stofa de dascăl-apostol, dublate de spiritul deschis spre nou și valoare îi dau strălucire omului și specialistului de peste 18 carate. Blândețea, calmul englezesc, vorba așezată și povața înțeleaptă, toate îl fac plăcut și așteptat, de admirat. Se potrivesc și în cazul de față vorbele domnului rector al UBB, Ioan Aurel Pop, „un istoric (... rector) al muncii tăcute, nespectaculoase...”
În ideea a ceea ce spuneam, să-l cităm pe dl rector:
 „În spiritul transparenței totale al actului managerial al unei instituții de utilitate publică, precum și în conformitate cu art.130 (2) din Legea 1/2011, am elaborat Raportul rectorului Universității Agora - 2013, pe care l-am prezentat public, în fața comunității Universității Agora (cadre didactice, studenți și personal administrativ), precum și în fața reprentanților presei locale, în data de 19 martie 2013.
De asemenea, raportul este postat pe site-ul universității, în două locuri distincte:
1. pagina rectorului:
http://univagora.ro/ro/personal/dzitac-ioan/
2. pagina rapoartelor academice:
http://univagora.ro/ro/academic/rapoarte/
și poate fi descărcat de către toți cei interesați”, ține să sublinieze dl rector Ioan Dzițac. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 18:52:20 Ora de vară a Europei de Est