Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cum e să zbori mereu și să fii mereu la înălțime?

Ioana Dzițac (la interviu)

Cum e să zbori mereu și să fii mereu la înălțime?

-Ioana, ce mai scrie în jurnalul tău (de bord)? Cum e să zbori mereu și să fii mereu la înălțime?

-Cred că m-am prins. Faceți aluzie și trimitere la articolul meu de pe ovidan.ro (Jurnalul meu de bord – Spre înălțimi împreună).
Fiind foarte ocupată, nu m-am mai implicat în activități și pe urmă, mi-a lipsit mult „pilotul”. Eu fac echipă bună, după cum știți, cu doamna profesor Dorina Szatmari, care a fost, de asemenea, foarte ocupată, spre regretul meu.
-Lansează-i o provocare. Oricât ar fi de ocupată, nu concep să te refuze!
-Sincer, mi-ar fi plăcut să realizez ceva alături de doamna profesor Szatmari și în acest an, mai ales ca sunt în clasa a VIII-a și părăsesc în acest an „Bălcescu”! Îmi doream să ne luăm rămas bun cu o nouă activitate de succes!
-Și-atunci, treci totul la capitolul amintiri… de pe-acum?
 -Poate mă gândesc la o provocare. Oricum, cu siguranță, amintirile noastre frumoase vor dăinui în timp și sper ca doamna profesor să nu mă uite niciodată, așa cum nici eu nu o voi putea uita! Îmi va fi greu să nu o mai văd zilnic, după ce voi pleca din școală… Chiar m-am atașat foarte mult de draga mea profesoară; este imediat după părinți și bunica....
-Fără a părăsi iubirea cea dintâi, matematica, am aflat că cochetezi și cu engleza. Pesemne te-ai îndrăgostit de ea la școala de vară de la Oxford Cheltenham!
-Intuiți sau citiți printre rânduri?
În ianuarie-februarie, m-am pregătit să susțin examene de matematică în limba engleză și engleza la unul dintre cele mai mari colegii din Regatul Marii Britanii.
-Cu ce șanse?
-Chiar am reușit cu… excelent! Din anumite motive, însă, pe care poate vi le voi comunica o dată, împreună cu ai mei, am renunțat la locul câștigat, hotărându-mă să plec la studii în străinătate doar din clasa a XI-a; asta îmi doresc!
-Dar în vară, după examene, mai pleci la Oxford?
-În vară, sper să ajung să merg la o școală de vară în SUA!
-Când te-am întrebat cum e să fii mereu la înălțime, mă gândeam la situația ta școlară și la nenumăratele concursuri câștigate, dar și la sportul pe care îl practici, fiind mereu în zbor pentru puncte (coșuri) și victorii.
-Anul acesta, am participat la mai puține concursuri școlare, în comparație cu anii trecuți, dar continui să fac sport; joi plec la Târgu Secuiesc, deoarece echipa noastră s-a calificat la turneul semifinal al ligii naționale.  
Poate reușiți să veniți la turneul final de baschet de la Oradea, la începutul lui iunie, în care fetele mai mari ale clubului nostru se vor bate pentru titlul național sau poate puteți veni la ultimul sunet de clopoțel…
-Îmi lansezi deja provocări? Dar suntem abia în luna mai…Vezi că doamna profesor Dorina Szatmari abia așteaptă să-i arunci mănușa!
Din două, o alegem pe cea care te privește personal, dar nu se știe… Până atunci, însă, mulțumiri pentru interviu și provocări. Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:11:59 Ora standard a Europei de Est