Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O premieră în învățământul românesc!

De la Gojdu la... Microsoft

O premieră în învățământul românesc!

Ieri (marți, 26 februarie 2008), au fost lansate pe site-ul Microsoft România suportul de curs (gratuit) pentru elevi și suportul de curs (gratuit) pentru profesori, intitulate „Introducere în .Net Framework”, realizate de un colectiv de șase profesori (membri ai comisiei naționale de informatică), între care și doi distinși profesori gojdiști, profesorii de informatică Maria și Adrian Niță (de la C.N. „E. Gojdu” Oradea), care au și calitatea de formatori.

Prin Casa Corpului Didactic Oradea – Bihor, prof. Maria și Adrian Niță vor pregăti profesorii de informatică din Oradea și județ pentru noul curs care trebuie predat la elevii claselor a XII-a de la profilul mate-info.
Vorbind despre acest prim parteneriat între Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului din România și Microsoft, vorbim despre o premieră în învățământul românesc.
„Aveți posibilitatea să studiați soluții software și să dezvoltați aplicații...”
„Introducere în .NET Framework este un curs dezvoltat în cadrul programului
Microsoft Parteneri pentru Educație, în colaborare cu un grup de profesori de informatică din România. Până la sfârșitul anului școlar 2007-2008 va fi disponibil în pe situl Microsoft România, în pagina Secțiuni pentru educație.
Cursul vă propune să explorați tehnologia .NET, cea mai răspândită platformă de
aplicații software. Aveți posibilitatea să studiați soluții software și să dezvoltați
aplicații ce pot fi trimise la concursuri sau pot fi integrate în proiecte educaționale.
Suportul de curs este publicat în două versiuni. Cea pentru elevi cuprinde doar componenta de specialitate. Versiunea pentru profesori cuprinde pe lângă componenta de specialitate și pe cea metodică de predare.
Suportul de curs poate fi descărcat gratuit și folosit exclusiv în procesul educațional”, scrie Sanda Foamete, SNR Manager de Proiecte Educaționale Microsoft România în „Cuvânt înainte”.
Să mai spunem că respectivele cursuri sunt structurate pe șase capitole:
1. Programarea Orientată Obiect (POO) cu C#
2. Platforma .NET
3. Limbajul C#
4. Programarea web cu ASP.NET
5. Programare vizuală
6. ADO.NET
Artizanii acestei premiere
Considerăm potrivit să vă facem cunoscute numele artizanilor acestei premiere: Adrian Niță, profesor, Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Oradea; Maria Niță, profesor, Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Oradea; Nicolae Olăroiu, profesor Colegiul Național „B.P. Hașdeu”, Buzău; Rodica Pintea, profesor, Liceul „Grigore Moisil”, București (capitolul 1); Cristina Sichim, profesor, Colegiul Național „Ferdinand I”, Bacău; Daniela Tarasă, inspector informatică, ISJ Bacău;
coordonatori: Mihai Tătăran, cadru didactic asociat, Universitatea Politehnica din Timișoara; Nușa Dumitriu-Lupan, inspector general M.E.C.T., Petru Jucovschi, Developer Community Lead, Microsoft România. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:42:00 Ora standard a Europei de Est