Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități de diseminare și un curs pilot

În cadrul proiectului „Cradle-to-Cradle”

Activități de diseminare și un curs pilot

În calitate de partener național și membru al Comunității Românești de Practică, Universitatea din Oradea, prin intermediul Facultății de Protecția Mediului, a organizat timp de două zile, începând cu data de 16 mai 2013, o serie de activități de diseminare, precum și un curs pilot în cadrul proiectului Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație numit WORKING AND LEARNING IN THE WORLD OF CRADLE-TO-CRADLE.

Cursul pilot a fost conceput și organizat pentru studenții și cadrele didactice provenind din mai multe facultăți din cadrul Universității din Oradea (ingineria mediului, industrie alimentară, textile și pielărie, arhitectură și construcții) cu scopul de a disemina informații referitoare la conceptul inovator Cradle-to-Cradle.
Timp de trei ore, studenții și cadrele didactice au fost informați de către coordonatorul de proiect, dna lector dr.  Anamaria Supuran, cu privire la stadiul implementării proiectului în cadrul Universității din Oradea, precum și la  realizările de până în prezent ale echipei de proiect; au aflat cum pot să conlucreze în cadrul unei echipe atunci când își doresc să inițieze mici proiecte în domeniul C2C, workshop organizat de dl Peter van der Baan, coordonatorul de proiect din Olanda; au beneficiat de un curs introductiv privind conceptul și filozofia Cradle-to-Cradle, conceput de dna lector dr. Marinela Bodog și au putut urmări studiul de caz prezentat de dl Wojciech Chorobik, directorul de vânzări pe România, Bulgaria și Ungaria de la firma de mochete Desso din Olanda.
După-amiază, a continuat cu întâlnirea de la Hotel Maxim care și-a dorit să reunească atât cadre didactice din învățământul preuniversitar și universitar, precum și companii interesate de implementarea conceptului C2C. Prezentările susținute de invitații din străinătate au vizat criteriile de certificare C2C și implementarea C2C într-o companie. Prima temă a fost susținută de dna Wei-Wang Ahlerstorf, responsabilă cu activitățile în cadrul proiectelor derulate de EPEA International SRL Germania, iar cea de-a doua temă a fost prezentată de dl Rudi Daelmans, director de sustenabilitate de la firma Desso B.V. din Olanda. Programul s-a încheiat cu discuții libere, cei invitați având posibilitatea să pună întrebări invitaților din străinătate.
Programul zilei de 17 mai s-a adresat în special fermierilor, studenților și cadrelor didactice din cadrul Facultății de Protecția Mediului, Departamentul de Agricultură și Horticultură și a avut ca temă principală energiile regenerabile  care pot ajuta la reducerea costurilor în agricultură. Printre invitați s-au numărat dl Ștefan Ioan, directorul Direcției Agricole Bihor, care a felicitat echipa de proiect pentru astfel de inițiative și dl Pavel Florian, Directorul Agenției de Plăți și Intervenții în Agricultura Bihor. Temele abordate au fost importanța energiilor regenerabile în Uniunea Europeană, curs susținut de dna lector dr. Monica Costea și oportunități de  producere a biogazului în județul Bihor, curs prezentat de dna lector dr. Emilia Pantea. Cu această ocazie toți participanții au fost invitați în Laboratorul de Energii Regenerabile pentru a putea vedea concret principiul de funcționare a instalației de producere a biogazului.
Partea a doua a zilei s-a încheiat cu vizitarea unor companii (Tedler Prest și Salex) și a unor ferme de animale (Ferma Căminului Felix și Ferma Beltechi).
Anamaria Supuran & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități de diseminare și un curs pilot.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 09:33:14 Ora de vară a Europei de Est