Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala

Marți, la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”,

Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala

O comisie de evaluare, alcătuită din reprezentanți ai C.C.D.G. - Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (președinte, dna prof. dr. Cornelia Dincă, vicepreședinte, dl Petru Dincă) -, inspectorul școlar de specialitate părintele profesor Florin Negruțiu, reprezentantul I.S.J. Bihor, dna ing. Loredana Þîrț, consilier al A.P.M. Bihor, a fost prezentă marți (21 mai 2013) la Școala Gimnazială „Nicole Bălcescu” din Oradea pentru a constata nivelul de îndeplinire a Programului mondial Eco-Școala, după trei ani de derulare.

Școala a fost înscrisă în acest program în anul școlar 2010-2011 de către prof. Daniela Pop. De atunci, toate cadrele didactice și elevii școlii au derulat zeci de activități înscrise în acest program, iar marți, ele au fost prezentate în chip impresionant de către eleva Ioana Dzițac, în PowerPoint, dar și prin intermediul Albumului Eco, ambele materiale fiind apreciate la superlativ de membrii comisiei. O bună impresie au lăsat apoi cei 40 de eco agenți (mesagerii eco, reprezentanții claselor), membrii Comitetului Eco pe școală, care au intrat în dialog cu președintele C.C.D.G., doamna prof. dr. Cornelia Dincă lansându-le nenumărate provocări. Manifestarea din cabinetul de limba română a fost moderată de dna prof. Alina Deliman, coordonator de program din 2012, alături de dna prof. Simona Vancea. Tema proiectului implementat la „Nicolae Bălcescu” vizează Managementul deșeurilor. În acest sens, în fiecare sală de clasă, există câte trei coșuri pentru selectarea deșeurilor (albastru, galben și gri), iar la parter și la fiecare etaj sunt pubele corespunzătoare în care elevii golesc coșurile. La „Bălcescu”, Managementul deșeurilor a fost susținut și monitorizat perfect prin intermediul concursului „Clasa de aur”. Din discuțiile cu eco agenții, pe membrii comisiei i-a interesat să afle mai cu seamă impactul pe care l-au avut și îl au activitățile eco asupra lor, și felul în care a reacționat comunitatea, colegii, părinții, toți cei din jur.
La finalul discuțiilor, dl director a invitat membrii comisiei să viziteze școala pentru a se convinge că vorbele au acoperire în fapte. „Cred că merităm Steagul verde. Dumneavoastră veți decide. Noi, prin prestația, nu doar aceasta de aici, verbală, pentru că la vorbe meșteșugite ne pricepem. Vă rugăm să vizitați școala, să vedeți fapte, care sunt mult mai sugestive și mult mai valoroase decât toate vorbele încăpute sau neîncăpute în această discuție care ne onorează”, a spus dl director Gheorghe Troie.
Comisia a vizitat școala, intrând prin sălile de clasă și discutând cu elevii despre program și activități.
La „Bălcescu”, orice deșeu își are locul lui
Răsfoind Albumul Eco, rămâi plăcut impresionat de volumul de activități eco desfășurate, toate frumos și sugestiv ilustrate cu fotografii color și informații pertinente. În primele pagini, descoperim eco codul școlii: „Orice deșeu își are locul lui”. Foarte multe activități eco au fost mediatizate și consemnate în presa locală (Activități de ecologizare în parcuri, Colțul verde, Concursul „Copacul fericit”, Luna pădurii, Învățăm să reciclăm, Acțiuni de voluntariat, Parada deșeurilor, Exercițiu salvamont, Întâlniri cu membrii Clubului de Speologie „Cristal”, Ziua păsărilor, Sănătate și joc în mediu curat, Expoziții de desene și lucrări (compuneri – „Pădurea suferindă”), Igienizări, Amenajarea grădinii ecologice a școlii, „Hai-Ku noi, în lumea vie, printre vise și hârtie!”… Albumul Eco mai cuprinde un Eco test, Eco Mate cu Brutus motanul, pliant eco; prezentarea înfăptuitorilor programului: elevi și profesori, dar și parteneri (părinți și invitați). Ca un fel de concluzie, dna profesor Alina Deliman, în calitate de coordonator de proiect, scrie în album despre „Impactul activităților asupra noastră”, din care cităm: „Făcând activități care cultivă dragostea pentru natură a celor care se ridică acum și se bucură de ea, avem speranța și siguranța că mâine vom avea un J. Couteau al pământului, al aerului, al verdelui…Din toate activitățile desfășurate am înțeles că „Omul sfințește locul” și că stă în puterea noastră să creăm o lume curată, frumoasă și verde”.
Felicitările președintelui   
La final, în biroul directorului școlii, a avut loc întâlnirea comisiei cu conducerea unității de învățământ și cu cei doi coordonatori de proiect.
Concluzionând, președintele C.C.D.G., doamna prof. dr. Cornelia Dincă, a ținut să felicite întreg colectivul de cadre didactice, elevi, dar și părinți, pentru modul în care au înțeles să implementeze Programul mondial Eco-Școala. În semn de recunoștință, doamna președinte a  donat bibliotecii școlii materiale promoționale specifice programului: cărți, mini dicționare eco, broșuri și reviste de informare asupra programelor coordonate de C.C.D.G., îndemnându-i să continue activitățile eco pentru cristalizarea priceperilor și deprinderilor formate în obișnuințe și comportament ecologic responsabil.
La rându-le, dl director Gheorghe Troie și coordonatorii de proiect (prof. Alina Deliman și Simona Vancea) țin să transmită și prin intermediul presei felicitări colegilor profesori, elevilor și părinților acestora pentru modul exemplar în care au derulat timp de trei ani Programul mondial Eco-Școala, cu rezultate remarcabile, palpabile, care se văd zi de zi în școală. Verdictul comisiei va fi cunoscut abia după 30 de zile. „Eu cred și sper că vom obține Steagul verde și titlul de „Eco-Școală”, e de părere dl director Gheorghe Troie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala.  
 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:33:38 Ora de vară a Europei de Est