Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul „Teatru pentru liceeni”

Marți, ora 15.00, în sala de concerte „Enescu-Bartok” a Filarmonicii de Stat,

Proiectul „Teatru pentru liceeni”

„Teatru pentru liceeni” este un proiect derulat de Consiliul Județean al Elevilor Bihor și finanțat prin programul YouthBank.

Evenimentul cultural-artistic va avea loc în data de 28 mai 2013, în  sala de concerte „Enescu-Bartok” a Filarmonicii de Stat din Oradea, începând cu ora 15.00.
Programul este unul complex, echipele participante au îmbinat într-un mod ingenios muzica, dansul și actoria totul pentru a respecta ideea centrală a proiectului: promovarea ideii de originalitate, curajul de a fi tu însuți, a artei prin care poți să-ți exprimi concepțiile apelând la reprezentația scenică. La eveniment vor lua parte personalități importante din lumea teatrului orădean, precum doamna regizor Maria Mierluț, domnul director al Teatrului „Arcadia” Florin Silaghi și alți actori.
Prima etapă a proiectului a reprezentat perioada de formare a trupelor de teatru participante la concurs de către consiliile școlare ale elevilor din județul Bihor. Totodată această parte a reprezentat procesul de implementare a proiectului la nivel școlar prin diseminarea informațiilor legate de această activitate (prin flyere postere, rețele de socializare și prin intermediul membrilor CȘE). Această etapă a avut loc în intervalul 29 aprilie – 5 mai.
A doua etapă a proiectului o constituie concursul interșcolar. Printre școlile care s-au înscris în cursa talentului se numără: Colegiul Național ,,Mihai Eminescu”, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu”, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu”, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul”, Liceul Baptist ,,Emanuel”, Liceul de Arte, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Colegiul Național ,,Octavian Goga” din Marghita.
Participanții s-au bucurat de libertate totală în alegerea temei care va sta la baza conceperii piesei de teatru cu care aceștia vor participa la concurs.
Intrarea este liberă. Concurenților li s-au pregătit super premii, iar primii o sută de spectatori vor avea parte de o surpriză.
Proiectul „Teatru pentru liceeni” este finanțat prin programul YouthBank Oradea, coordonat local de Fundația Comunitară Oradea și la nivel național de Asociația pentru Relații Comunitare. Programul YouthBank Oradea este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Partenerii locali ai programului sunt: VPK Packaging, UniCredit Þiriac Bank și Pro Cariere.
Partenerii evenimentului: Fundația Ruhama, Filarmonica de Stat din Oradea, Oradea Shopping City, High School in America, Teatrul de Stat Regina Maria, Teatrul Arcadia, Aqua President, Gabriela Olaru.
Despre C.J.E.
Consiliul Județean al Elevilor este o substructură a Consiliului Național al Elevilor și are ca partener Ministerul  Educației Naționale. Consiliul Elevilor reprezintă o formă de organizare asociativă a elevilor cu un rol important în viața școlară și a relațiilor profesor-elev. Prin intermediul acestei organizații, elevii își pot alege reprezentanții, pot formula puncte de vedere și pot elabora propuneri pentru îmbunătățirea calității învățământului. Această structură este formată exclusiv din elevi și pentru elevi.
Camelia Ieremiaș - lider de proiect

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:16:23 Ora standard a Europei de Est