Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita - „Școală Europeană”

De la „Școala Anului” la „Școală Europeană”

Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita - „Școală Europeană”

Lumea în care trăim devine, tot mai mult, o lume a concurenței și a competiției.

Acest lucru are, de cele mai multe ori, un efect pozitiv, întrucât toți cei care doresc să rămână în frunte, trebuie să dovedească că merită, într-adevăr, acest lucru. Situația e și mai dificilă când vine vorba de educație. Să oferi educație, cultură și clasă celor care trec prin instituția ta, să menții standarde ridicate în ceea ce privește calitatea serviciilor educaționale nu e un lucru ușor în lumea anului 2013. Și poate tocmai de aceea, fiindcă este atât de greu, puține școli reușesc s-o mai facă... Iar în cazurile fericite când lucrul acesta se întâmplă, urmează laurii victoriei...
Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita, câștigător în 2011 al locului II la secțiunea „Școala Anului” din cadrul „Galei Premiilor în Educație”, organizată de Fundația Dinu Patriciu, s-a afirmat încă o dată și în acest an, prin obținerea Certificatului „Școală Europeană”. Competiția pentru obținerea acestui certificat, organizată de către Ministerul Educației Naționale s-a aflat la a X-a ediție, în Bihor existând în prezent doar 6 școli deținătoare a certificatului „Școală Europeană”.
Criteriile evaluate în cadrul acestei competiții ce urmărește să stabilească și să promoveze un etalon pentru educația din România, vizează modul în care dimensiunea europeană a educației este aplicată în instituția noastră. Aceasta presupune, printre altele,  implicarea elevilor și a cadrelor didactice în proiecte și programe comunitare, continuitate și constanță în derularea acestor proiecte, asigurarea egalității de șanse și, nu în ultimul rând, performanțe școlare. Și, cum Colegiul nostru s-a făcut mereu remarcat tocmai prin aceste aspecte, a fost de la sine înțeles că, suntem într-adevăr, o Școală Europeană. Așadar, acest statut obținut la București în 2013, vine ca o nouă confirmare a prestigiului instituției, a valorii oamenilor care lucrează în ea și pentru ea, ca o recompensă pentru toate eforturile pe care le depun an după an, zi după zi, deopotrivă elevi și dascăli.
Satisfacția de a primi o distincție atât de importantă este cu atât mai mare cu cât în această perioadă învățământul românesc marghitean trece prin transformări majore, transformări benefice, care-l fac, în timp, mai puternic și mai valoros. Deși ne aflăm doar în cel de-al doilea an de la unificarea Colegiului Național „Octavian Goga” cu Școala cu clasele I-VIII Marghita, iată că roadele muncii noastre nu au contenit să apară, dovedind că această unificare este una eficientă, ce duce la atingerea unor noi standarde atât în domeniul educației, cât și al culturii pe plan local. Și nu doar local, dacă ne gândim la numeroșii ambasadori ai școlii noastre care ne reprezintă cu mândrie în săli de concurs, pe scene sau stadioane din întreaga țară!
Portofoliul necesar pentru a participa la competiția „Școală Europeană” a presupus prezentarea activității noastre din ultimii trei ani școlari, adică începând cu anul 2010. Pentru mine, ca membru în echipa ce a întocmit acest portofoliu, a fost o reală satisfacție să văd cât de mult și cât de multe  s-au realizat în tot acest timp. Deși a fost o muncă asiduă, mulțumirea de a avea în față dovezi ale muncii, ale angajamentelor, ale eforturilor depuse de sute de copii și zeci de cadre didactice nu poate fi trecută cu vederea. Mi s-a confirmat încă o dată că instituția noastră a avut mereu în vedere implicarea în viața comunității locale și obținerea performanțelor școlare. Consider că noul statut vine în mod normal, ca o recunoaștere firească a ceea ce suntem, oricum, dintotdeauna. Consider că trebuie să fim mândri pentru curajul și dorința de a ne afirma mereu, pentru calitatea muncii pe care o facem, pentru valoarea oamenilor pe care-i formăm și... nu în ultimul rând, pentru că suntem o ȘCOALĂ EUROPEANĂ!
Prof. Manuela Bârza
Felicitări! - Ovi

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 11:16:10 Ora de vară a Europei de Est