Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„China are o deschidere extraordinară pentru a investi în educație și știință”

Conferința de presă susținută de dl rector Ioan Dzițac

„China are o deschidere extraordinară pentru a investi în educație și știință”

Vineri, 24 mai 2013, rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, a susținut o conferință de presă la care a prezentat un rezumat al vizitei domniei sale în China.

La conferință au fost invitați din partea Universității Agora, președintele Consiliului de administrație și rectorul fondator, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, respectiv președintele Senatului universitar, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu.
La invitația prof. dr. Yong Shi de la Academia Chineză de Științe, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, rectorul Universității Agora, a efectuat o vizită de lucru în China în perioada 12-23 mai 2013, împreună cu domnul academician Florin Gheorghe Filip - Doctor Honoris Causa al Universității Agora.
În rezumatul prezentat, însoțit de imagini concludente, dl rector Ioan Dzițac s-a oprit la cele mai importante momente ale vizitei: prima activitate științifică la care a participat a fost o lectură invitată la Universitatea Academiei Chineze de Științe, unde au susținut lecturi cinci invitați: dl academician Gheorghe Filip, doi profesori din Rusia, și Brazilia, dl rector Ioan Dzițac și un profesor din S.U.A. (de origine chineză). Toți cei cinci profesori au primit onorarii pentru conferință (câte 250 de euro), fiind numiți profesori adjuncți ai Școlii de Management a Universității Chineze de Științe. Aceasta s-a întâmplat la Beijing - capitala Chinei, în 14 mai 2013, un oraș cu 25 de milioane de locuitori.
Cea de-a doua participare a fost la workshop-ul organizat în cadrul sesiunii speciale a Conferinței Internaționale de IT și Management Cantitativ (scopul de fapt al vizitei în China), „unde am organizat inițial această sesiune, cu tot ce presupune ea, recenzii, aprobări și am condus sesiunea pentru că domnul academician Filip a fost antrenat în alte activități. Domnia sa a avut o lucrare invitată inițial și pe urmă s-a întâlnit cu diverși oficiali chinezi. Conferința s-a desfășurat în orașul  Suzhou, în 17 mai (orașul Suzhou are 15 milioane de locuitori, fiind situat în Delta Fluviului Yangtze, numit de unii „Veneția Orientului”). Cea de-a treia invitație și participare a fost susținerea unei lecturi invitate la Sothwestern University of Finance and Economics (în 20 mai, în localitatea Chengdu, de vreo 16 milioane de locuitori). „Aici am semnat un acord de colaborare între Universitatea Agora și Școala de Administrare a Business a acestei universități. După care am avut o invitație la Beijing, la Jiatong University, vizită pe care nu am mai putut-o onora din cauza suprapunerilor unor activități, dar au venit mai mulți profesori să ne întâlnească la hotel. Am discutat, am pus la punct  acordul și urmează să ni-l trimită semnat de partea lor”.
Dincolo de activitățile științifice la care s-a referit, dl rector Ioan Dzițac a făcut aprecieri la adresa ospitalității chineze, a respectului deosebit pe care l-au arătat invitaților și organizarea ireproșabilă a evenimentelor. Interesante au fost și picanteriile pe care ni le-a oferit și imaginile prezentate cu ocazia vizitării Palatului de Vară  din Beijing și a Orașului Interzis „Aici era reședința împăraților, iar poporul nu avea voie să intre acolo decât conducătorii de partid și de aceea l-au poreclit „orașul interzis”. Acum l-au deschis publicului și vin chinezi din toată țara să-l vadă. Vreau să adaug că peste tot m-a impresionat curățenia. Ca-n farmacie! Și pe stradă și în vârful muntelui, la 3.000 de metri. O curățenie exemplară!” a ținut să sublinieze dl rector Ioan Dzițac.
„O vizită extrem de fructuoasă”
În intervenția sa, președintele Consiliului de administrație, dl Mișu-Jan Manolescu, avea să sublinieze motivele vizitei dlui rector Ioan Dzițac în China, conjunctura, dar și rezultatele obținute, câștigul pentru universitate. „Noi, Universitatea, îi mulțumim dlui rector și dorim să precizăm că domnia sa nu a ajuns întâmplător acolo. Deci nu s-a dus într-o vizită oarecare. Vizita asta se bazează pe colaborări mai vechi ale dânsului, dar și ale Universității, cu profesori din China sau profesori din SUA de origine chineză, mai exact. Care profesori la început au trimis articole la revista pe care o conduce dl Ioan Dzițac, dar au venit și la ultimul nostru Congres de Informatică; deci au fost la noi și au văzut cu cine au de a face”. Domnia sa a amintit apoi despre acordul semnat cu acel prilej, „care, iată, s-a concretizat cu o vizită extrem de fructuoasă, aș zice eu, în China, a rectorului nostru. Iar celelalte acorduri îmi dau mie speranța și încrederea că vor urma și alte legături. Deja discutăm acum de trimiterea unor studenți de la Agora în China. Intenția noastră este și de a găzdui studenți chinezi la Oradea, iar studenții noștri de a avea oportunitatea să meargă acolo. De asemenea, ne gândim la coordonări de doctorate împreună. Deci eu vreau să mulțumesc în fața dumneavoastră în numele universității pentru rezultatele pe care le-a obținut acolo. Sunt convins că în viitorul apropiat veți mai auzit de noi întreprinderi pe care le vom face împreună cu chinezii”, a conchis dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „China are o deschidere extraordinară pentru a investi în educație și știință”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:34:06 Ora standard a Europei de Est