Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Eveniment de promovare a artei teatrale

Proiectul „Teatru pentru liceeni”

Eveniment de promovare a artei teatrale

Biroul executiv al Consiliului Județean al Elevilor Bihor mulțumește tuturor colaboratorilor pentru implicare în cadrul evenimentului cultural-artistic „Teatru pentru liceeni”, eveniment de promovare a artei teatrale în rândul tinerilor bihoreni.

Actorii amatori, liceeni din opt școli bihorene (Colegiul Național ,,Mihai Eminescu”, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu”, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu”, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul”, Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel”, Liceul de Artă, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Colegiul Național ,,Octavian Goga” din Marghita), au oferit un spectacol de calitate în prezența juriului compus din dna Maria Mierluț – regizor, dna Oana Cernea – scenograf în cadrul Teatrului „Regina Maria”, dl Florian Silaghi - director al Teatrului „Arcadia”. Cei peste 150 de spectatori elevi și profesori, au fost plăcut impresionați de prestațiile echipelor de teatru.
Juriul a acordat premii după cum urmează: premiul pentru Cea mai bună reprezentație, locurile I, II și III; premiul pentru Cel mai bun rol principal; premiul pentru Cel mai bun rol secundar și premiul pentru Cea mai bună coordonare artistică. Totodată, fiecare elev participant a primit o diplome de participare. 
Clasament
Colegiul Național „Mihai Eminescu” - locul I; echipa formată din: Rodonia Sur – Chirița, rol principal, Dayana Toader - Safta, Camelia Cociuba – Monsiu` Șarlă, Bianca Jurca - Luluța, Mihele Raul - Guliță, Traian Manolache - Ion, Andreea Cătălinoiu - țăran, Denis Șerb – țăran -acompaniament la vioară, Iulia Centea – țăran, coordonarea artistică - Ionuț Șerban, profesor coordonator - Veronica Marton; Colegiul Național „Emanuil Gojdu”- locul II; echipa formată din: Ghiță Dan - Dumnezeu, Răducanu Matei - Diavolul, Morgovan Larisa - Cristina, Horj Liana - Aida, Cevei Iulia - mama celor două, Lincar Alexandra – servitoare; coordonarea artistică - Sîrca Luana, profesor coordonator - Gelu Șerea; Liceul de Arte, Oradea - locul III - (echipa formată din: Dudaș Alexandra – Farc Ivana – Cichita 1, rol principal, Pașca Darius – barman, rol principal, Pop Roxana – Cichita 2, Sabou Carmen – Cichita 3, Dudaș Alexandra - Cichita 4 , Pașca Darius – barman, rol principal, Lipovan Răzvan - patron, Gligan Raul – toboșar, Vura Janos – corepetitor, coordonarea artistică - Pop Samuel, profesor coordonator - Fatol Augusta. 
Premiul pentru Cel mai bun rol principal a fost acordat elevei Rodonia Sur (de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”); Rodonia a interpretat personajul Chiriței din sceneta „Chirița în provincie”.
Premiul pentru Cel mai bun rol secundar a fost acordat elevului Răducanu Matei (de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”), pentru rolul diavolului din sceneta „Pact cu diavolul”.
Premiul pentru Cea mai bună coordonare artistică a fost acordat elevului Weinberger Alexandru (de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”).
Actorul Ioan Oros a răspuns invitației organizatorilor de a prezenta o reprezentație de excepție, îmbinând astfel experiența profesională de zeci de ani cu talentul amatoricesc al elevilor.
 Proiectul „Teatru pentru liceeni” este finanțat prin programul YouthBank Oradea, coordonat local de Fundația Comunitară Oradea, iar la nivel național de Asociația pentru Relații Comunitare. Programul YouthBank Oradea este realizat cu sprijinul financiar al Fondului pentru Inovare Civică, program finanțat de Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe, sponsorizat de Raiffeisen Bank, administrat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Partenerii locali ai programului sunt: VPK Packaging, UniCredit Þiriac Bank și Pro Cariere; partenerii evenimentului: Fundația Ruhama, Filarmonica de Stat din Oradea, Oradea Shopping City, High School in America, Teatrul „Regina Maria”, Teatrul „Arcadia”, Aqua President, Gabriela Olaru.
Alexandra Daragiu,
Avocatul Elevului (din cadrul C.J.E. Bihor)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Eveniment de promovare a artei teatrale.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:36:23 Ora de vară a Europei de Est