Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă realizare originală - PARCUL „GOGA 2”

De la „Școala Anului”, la „Școală Europeană” și la…

O nouă realizare originală - PARCUL „GOGA 2”

„Întotdeauna este loc de mai mult și mai bine”, este motto-ul sub care directorul Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita, dl prof. Marcel Emil Sas a inițiat în anul 2011 proiectul prin care s-a urmărit amenajarea unui loc în care să fie posibilă îmbinarea educației cu relaxarea - Parcul „Goga 1”.

La o diferență de exact 2 ani și sub același motto, s-a reușit amenajarea unui alt spațiu, de data aceasta cu o altă destinație, dar cu același impact asupra tuturor, respectiv un spațiu de joacă destinat elevilor din cadrul C.N. „O. Goga” (Parcul „Goga 2”), colegiul nostru dispunând de două locații diferite - Goga 1 cls. VII – XII, respectiv Goga 2 cls. 0 - VI).
Este un alt proiect important pentru noi, proiect finanțat prin câștigarea Premiului II, secțiunea „Școala Anului” 2011, la Gala Premiilor în Educație Fundația „Dinu Patriciu”, în colaborare cu următoarele instituții/firme: Primăria și Consiliul Local al Municipiului Marghita, S.C.BELLOTTO IMPEX SRL, S.C. EURANDA SPEDITION SRL, S.C.PORȚI FORJATE SRL, S.C.SEMACA TRANS SRL, S.C. DANIDIA EXIM SRL, S.C.MARMOB SRL, S.C.SALUBRAM SA, S.C.STILO EVORA SRL.
Astfel că luni, 3 iunie 2013,  în săptămâna dedicată lor, „copiii” de la C.N. „O.Goga” au asistat cu toții la inaugurarea spațiului de joacă mult așteptat. Inaugurarea a avut loc într-un cadru festiv, cu invitați de seamă: din partea Primăriei Municipiului Marghita, dl primar Pocsaly Zoltan, dl viceprimar Lazăr Ioan, din partea Consiliului Local, domnii consilieri Claudiu Ciarnău și Emil Șandor, din partea Inspectoratului Județean Bihor dl inspector școlar Florin Negruțiu, precum și sponsorii care au contribuit la reușita realizării parcului.
Beneficiarii direcți ai acestui proiect sunt elevii claselor primare și gimnaziale (cls. 0-VI ), precum și cadrele didactice care își desfășoară activitatea în cadrul C.N. „O.Goga”,  iar printre beneficiarii indirecți se vor număra părinții elevilor și comunitatea locală.
Proiectul are ca obiective principale creșterea numărului de activități recreative pe parcursul pauzelor (sub atenta supraveghere a profesorilor însoțitori), precum și după orele de curs (în regim afterschool), antrenarea elevilor în activități în aer liber, creșterea numărului de activități extrașcolare.
Realizarea acestui spațiu urmărește, de asemenea, creșterea interesului pentru activități în aer liber într-un mediu curat și sănătos, îmbunătățirea calității vieții, elevii dezvoltându-și capacitatea de păstrare și îngrijire a unor spații pentru relaxare.
Ecourile din partea elevilor nu au întârziat să apară. După cum menționa eleva colegiului nostru, Ștefania Gergely, vicepreședinte al Consiliului Județean al Elevilor, vicepreședinte al Consilului Regional al Elevilor, precum și membru al Consilului Național al Elevilor... „Ideea de a crea un parc special pentru colegii noștri mai mici, a surâs tuturor. Noi, liceenii, având deja un parc de recreere, am susținut inițiativa școlii de a oferi  un spațiu asemănător și celor mici. Produsul final este exact așa cum ne așteptam: frumos, plin de culoare și voie bună - elemente esențiale în copilăria fiecăruia dintre noi. Evenimentul de inaugurare a fost unul elegant și la subiect. Faptul că acest parc a fost construit și din materiale reciclate, provenite din fosta tribună din curtea liceului, a fost un lucru extrem de inovativ și folositor, atât pentru mediu cât și pentru buget. Ne bucurăm și noi de fericirea celor mici și sperăm că printr-o bună conduită și respectare, parcul să primească cât mai multe generații de copii. Esența întregului proiect a fost și va fi întotdeauna bucuria copiilor”...
Prof. Simona Stoianovici

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 09:57:43 Ora de vară a Europei de Est