Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

AIESEC Oradea recrutează noi membri

Între 3 și 14 martie,

AIESEC Oradea recrutează noi membri

AIESEC Oradea organizează în perioada 3-14 martie 2008, recrutări de membri AIESEC, în cadrul Universității din Oradea. “Alege cariera internațională!” Reprezintă un mesaj pe care vrem să îl transmitem studenților de la toate facultățile din cadrul Universității din Oradea, un îndemn spre o carieră într-o companie de top din străinătate pentru a dobândi experiență externă.

AIESEC este cea mai mare organizație internațională de tineri, prezentă în 100 de țări și teritorii și în peste 800 de centre universitare. Scopul nostru principal este să realizăm programe de pregătire și dezvoltare a abilităților de leadership (sau de conducere) pentru studenți. Aceasta se realizează prin intermediul proiectelor pe care le implementăm/conducem, atât pentru studenți, cât și pentru companii; sau prin conducerea unui departament – Resurse umane, comunicare, finanțe.
Toată această experiență  este înglobată într-un mediu propice de învățare globală prin conferințele naționale și internaționale la care participați, seminariile și trainingurile ținute de manageri de la mari companii din țară și străinătate, o platformă virtuală plină cu informații și materiale din orice domeniu.
După această experiență de conducere, prin intermediul AIESEC, studenții pot pleca într-un stagiu de practică în strainătate, numit Exchange. Programul de bază al AIESEC – Exchange - este un program prin care studenții Universității din Oradea pot pleca într-un stagiu de practică plătit în străinătate, având posibilitatea ca aceștia să își aleagă domeniul studiat în facultate.
Programul Exchange
 Programul Exchange constituie cea mai intensă experiență de învățare pe care un membru AIESEC sau un student o poate experimenta. În fiecare an, oferim mai mult de 4000 de oportunități unice de stagii de practică, în toată rețeau AIESEC Globală.
Scopul primar pe care îl urmărește acest program este de a ajuta tinerii să își completeze cunoștințele teoretice cu un stagiu de practică în străinătate.
Domeniile din care studenții pot să-și aleagă un job într-o companie străină, în funcție de specializarea lor, sunt: *Management – cu locuri de muncă în departamente, precum: Management, Marketing, Resurse umane, Managementul proiectelor, Administrarea afacerilor,  Finanțe, Contabilitate etc. *Tehnic/IT – dezvoltare web, software, rețele, inginerie, programare, baze de date etc. *Educațional – dezvoltarea programei, predarea unei limbi străine, consultanță în sectorul educațional *Dezvoltare - stagiu desfășurat de cele mai multe ori în ONG-uri, fiind relaționat de probleme de dezvoltare a comunității – persoane defavorizate, ecologie, integrare socială etc.
Detaliile acestui program se referă la următoarele aspecte: durata unui stagiu internațional este cuprinsă între 2 și 18 luni; salariul acoperă costurile de viață (cazare, masă și cheltuieli); găsirea unui stagiu internațional durează între 1 și 3 luni; cheltuielile de transport și viza sunt suportate de participanți; consilierea din partea unui membru AIESEC pentru găsirea unui stagiu cât mai potrivit.
În 12 martie – prezentare AIESEC
În 12 martie, la ora 17.00, în Aula Magna, va avea loc un eveniment de prezentare AIESEC, în care veți afla mai multe despre AIESEC și oportunitățile unice pe care le poate oferi studenților.
 Pentru înscriere, studenții pot veni în oricare zi, între orele 10.00 și 15.00, la sediul nostru (vizavi de Aula Magna), pentru a completa un formular de aplicare. Data limită pentru înscriere este 14 martie , ora 15.00.
Informații despre AIESEC se pot accesa de pe site-ul nostru:   www.aiesec.org/romania/oradea  (Anamaria RADU)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 09:00:41 Ora de vară a Europei de Est