Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comunicat de presă

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 17 iunie 2013.

Senatul Universității din Oradea a dezbătut și aprobat în ședința sa de luni (17 iunie 2013) o paletă largă de probleme, de la metodologii de admitere, măsuri salariale, structura anului universitar 2013/2014, până la aspecte privind cercetarea, regulamentul IT, promovarea și susținerea platformei de învățământ electronic, propusă de Departamentul pentru Învățământ la Distanță și Învățământ cu Frecvență Redusă. Câteva dintre problemele de interes mai larg, sunt redate în grupajul alăturat.
a. Senatul Universității din Oradea a aprobat, în ședința sa de luni (17 iunie a.c.), posibilitatea de a diferenția salariile în raport cu rezultatele obținute la evaluarea performanțelor profesionale individuale înregistrate în 2012. Actul poate intra în vigoare începând cu 1 iulie a.c.  Astfel, pentru personalul didactic se poate acorda un salariu diferențiat în cuantum de până la 5% din salariul de încadrare. Fondul alocat în acest an pentru salarii diferențiate la personalul didactic auxiliar și nedidactic la nivelul Universității din Oradea este de 10% aplicat la fondul total de salarii aferente posturilor ocupate pentru funcțiile didactice auxiliare și nedidactice, iar prin managementul structurilor se poate realiza o echilibrare între categoriile de personal (didactic, auxiliar și nedidactic).
Totodată, pentru asigurarea continuității în coordonarea structurilor unde sunt numite temporar persoane în funcții de conducere, Senatul a aprobat prelungirea perioadei de exercitare cu caracter temporar a funcției de conducere până la 31 decembrie 2013, date fiind restricționările în ocuparea posturilor vacante. Persoanele aflate în această situație beneficiază de drepturile salariale aferente funcției de conducere respective.
b. Contractele de muncă ale cadrelor didactice și de cercetare din învățământul superior includ asumarea unor standarde minime ale rezultatelor activităților didactice și de cercetare, precum și sancțiuni, conform prevederilor legii, în condițiile neîndeplinirii standardelor menționate. Fișa postului pentru cadrele didactice, prevede derularea activităților aferente postului ocupat și încadrarea acestora în standardele de calitate precizate în Procedura pentru evaluarea și asigurarea calității cadrelor didactice și a disciplinelor de studii, adoptată la nivelul Universității din Oradea.
Pentru cadrele didactice care nu și-au depus fișa de autoevaluare sau care au obținut un coeficient de evaluare mai mic de 60%, Senatul Universității din Oradea a aprobat o Comisie de analiză. Din comisie fac parte: prof. univ. dr. Mariana Mureșan (președinte), conf. univ. dr. ing. Simona Vicaș, conf. univ. dr. ing. Livia Bandici (membri) și prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ionescu, ca reprezentant al sindicatului.
c. Senatul Universității din Oradea a aprobat comasarea Centrului de Servicii privind Cariera cu Centrul de Consiliere Psihologică, Informare Școlară și Vocațională Ego Plus, fuziune din care a luat naștere Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera. Nouă structură, cuprinde Compartimentul de Servicii privind Cariera, Compartimentul de Consiliere Psihologică, respectiv Compartimentul de Analiză și Gestiune Previzională a Solicitărilor Pieței Muncii. Colectivul noului centru va reuni, pe lângă coordonator, trei consilieri, operatori de anchete de teren, personal auxiliar administrativ / IT, precum și voluntari, îndeosebi studenți. Obiectivul major al Centrului este oferirea de servicii pentru îmbunătățirea adaptării sistemului de învățământ practicat la nivel de universitate, la nevoile pieței muncii aflate în permanentă schimbare, facilitarea accesului absolvenților de învățământ  superior pe piața muncii.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat o a treia examinare pentru studenți, cu plata unei taxe. Astfel, dacă un student nu a promovat examenul în prima sesiune, mai are posibilitatea de a da examenul o singură dată fără taxă. Dacă în sesiunea de restanță de la sfârșitul semestrului a fost absent, consemnat ca atare în catalog, examinarea din toamnă este fără taxă. Dacă a fost prezent la examen, dar studentul nu l-a promovat în sesiunea de restanțe, examinarea din sesiunea de toamnă este cu taxă. Taxa este echivalentă cu cea pentru refacerea examenului.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 11:17:14 Ora de vară a Europei de Est