Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Valoare adăugată la Universitatea Agora din Oradea în anul universitar 2012-2013

O retrospectivă făcută de dl rector Ioan Dzițac

Valoare adăugată la Universitatea Agora din Oradea în anul universitar 2012-2013

Anul universitar 2012-2013 s-a încheiat cu multe realizări care au adus plusvaloare Universității Agora din Oradea (UAO), dintre care merită să amintim:

A. Acreditări programe de studii de master
Acreditarea a 4 programe de master:
1)    Științe penale și criminalistică,
2)    Managementul resurselor umane,
3)    Managementul informatizat al afacerilor,
4)    Managementul auditului financiar contabil.
B. Acreditări programe de studii postuniversitare
Acreditarea a 5 programe de studii postuniversitare și de formare continuă:
1)      Științe penale și criminalistică,
2)      Instituții de dreptul muncii,
3)      Instituții de drept privat,
4)      Managementul resurselor umane,
5)      Audit financiar contabil.
C. Finalizarea cu succes a studiilor de licență
Promovabilitate 100% la examenul de licență:
1)      Drept - Licențiat în Drept,
2)      Management - Licențiat în Științe Economice,
3)      Contabilitate și informatică de gestiune - Licențiat în Științe Economice,
4)      Poliție locală  - Licențiat în Științe Administrative.
D. Creșterea calității profesionale a cadrelor didactice
Patru cadre didactice au obținut, prin concurs, titlul didactic de conferențiar universitar:
1)     Dan Bența,
2)      Viorina Judeu,
3)      Laura Popoviciu,
4)      Ioan Stan.
Cursuri de perfecționare:
1)    Dan Bența – Dezvoltator de e-learning,
2)    Ioan Dzițac - Manager de proiect,
3)    Roberto Riccio - Administrator de platformă Moodle.
E. Doctor Honoris Causa
UAO a acordat în anul universitar 2012-2013 două titluri Dr.H.C.
1)    Joseph Childs, profesor universitar doctor și decan al Facultății Business and Legal Studies, Southeastern University, SUA,
2)    Grigor Moldovan, profesor universitar emerit doctor la Universitatea
„Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.
F. Recunoaștere pe plan național
1)      Rectorul Universității Agora, prof.univ.dr. Ioan Dzițac, a devenit membru în Consiliul Național al Rectorilor;
2)      Prof.univ.dr. Elena-Ana Iancu a devenit evaluator ARACIS;
3)      Prof.univ.dr. Ioan Dzițac – conferință invitată la Moodle Moot România 2013, Brașov;
4)      Prof.univ.dr. Ioan Dzițac – membru în comisie de doctorat la Universitatea din Oradea;
5)      Prof.univ.dr. Adriana Manolescu – membru ales într-un departament AFER,
6)      Conf.univ.dr. Gabriela Bologa – membru ales într-un departament AFER,
G. Relații internaționale și recunoașteri pe plan internațional
1)    Vizita rectorului Ioan Dzițac în China, finalizată cu încheierea a două acorduri de colaborare și obținerea unui titlu de profesor asociat:
a) University of Chinese Academy of Sciences, Beijing (conferință invitată, titlu de profesor asociat pentru Ioan Dzițac),
b) Southwestern University of China, Chendu (conferință invitată, acord de colaborare),
c) International Conference on Information Technology and Quantitative Management, ITQM2013, Souzhou (organizare și prezidare sesiune specială);
d) Jiatong University of Beijing (acord de colaborare)
2)    Vizita prof.dr. Vinod K. Madan din India la Universitatea Agora (conferință invitată).
3)    Creșterea factorului de impact și obținerea scorului de influență pentru revista UAO International Journal of Computers, Communications and Control în ISI Thomson Reuters;
4)    Creșterea poziției UAO în clasamentul WEBOMETRICS (UAO se află în prima jumătate a clasamentului în țară, pe continent și în lume);
5)    Organizarea a două conferințe internaționale: Agora International Law Conference, AILC2012 și  Agora International Economics Conference, AEIC2012;
6)    Publicarea unor articole științifice, de către cadre cu afilierea instituțională la UAO, incluse în prestigioasa bază de date internațională "ISI Web of Science":
•        Bologa G.,
•        Butaci C.,
•        Duvac C.,
•        Dzițac I.,
•        Florian D.,
•        Iancu E.A.,
•        Iancu N.,
•        Manolescu A.,
•        Manolescu M.J.,
•        Urziceanu. R.
H. Resurse materiale
1)      Finalizarea scenei în aer liber în Campusul Universității Agora;
2)      Realibilitarea exterioară a clădirii UAO;
3)      Reînnoirea contractelor de cazare pentru studenți la căminul C.T. „Mihai Viteazul” și Hotelul Padiș din Băile Felix;
4)      Instalare, configurare și utilizare platformă Moodle;
5)      Achiziție de logistică IT și mijloace didactice.
I. Management universitar și calitate
1)  Participarea rectorului la Congresul Educației, București, 2013;
2) Participarea rectorului la Consiliul Național al Rectorilor, Constanța, 2013;
3) Înscrierea UAO în programul de evaluare de către EUA-IEP  „Pregătiți pentru a inova, pregătiți pentru a răspunde mai bine nevoilor locale. Calitate și diversitate a universităților din România” (2013-2014)și participări la conferințe de training
•          M.J. Manolescu,
•          G. Bologa,
•          E.A. Iancu,
•          V. Judeu;
4) Înscrierea UAO în programul de evaluare și ierarhizare a domeniilor „U-Multirank” (2015, implementat de un consorțiu internațional format din parteneri din nouă țări. Liderii care coordonează proiectul sunt „Centre for Higher Education in Gütersloh, Germany” și „Center for Higher Education Policy Studies at the University of Twente, the Netherlands”.) 
Rector, prof.univ.dr. Ioan Dzițac

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:41:08 Ora de vară a Europei de Est