Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

CHINA: Curățenie-Hărnicie-Inteligență-Năzuințe-Avânt

Ioan Dzițac

CHINA: Curățenie-Hărnicie-Inteligență-Năzuințe-Avânt

Rezumat. În perioada 12-23 mai 2013, împreună cu domnul Acad. F.G. FILIP, Doctor Honoris Causa al Universității Agora, am efectuat o vizită de lucru în China.

Episodul 2. Cuvântul cheie „Hărnicie”
În primul episod, dedicat acestei vizite, am făcut un scurt rezumat al acestei vizite și am prezentat cuvântul cheie „Curățănie” [1]. În acest episod voi prezenta cuvântul cheie „Hărnicie”, chinezii fiind proverbiali pentru hărnicia și migala cu care lucrează. Să ne amintim doar de sintagma „muncă de chinez bătrân”, utilizată în situații care se referă la o lucrare care necesită extrem de multă migală și răbdare. Mă voi referi în special la hărnicia gazdelor noastre, profesorii Yong SHI (se pronunță „Ș”) și discipolul său Gang KOU (se pronunță „CU”). Menționez că cei doi sunt remarcabili cercetători în domeniul Information Management și au fost oaspeții Universității Agora în anul 2012, având lucrări invitate la workshop-ul „Sisteme suport inteligente pentru decizii în managementul crizelor” [2], iar în 2014 vor veni din nou la conferința ICCCC 2014, alături de alți invitați de onoare din Rusia (Fuad ALESKEROV), Franța (Pascale ZARATE), Columbia (Yezid DONOSO), Spania (Angel ORTIZ) și România (Ioan DUMITRACHE) [3].
Yong SHI [4, 5]. Prima vizită cu care ne-a onorat profesorul Shi, a făcut-o în calitate de profesor titular la University of Nebraska at Omaha, SUA [5], unde avea o bogată activitate didactică și științifică, fiind și conducător de doctorat (printre alții, Gang Kou a obținut doctoratul acolo, sub conducerea sa). Mulți chinezi își fac doctoratul în Statele Unite, profesorul Shi însuși a obținut doctoratul în SUA, la University of Kansas.
După ce a căpătat o experiență „capitalistă”, în cel mai performant sistem de învățământ superior, Shi a fost rechemat și motivat financiar să revină acasă (China investește foarte mult în educație și cercetare), la School of Management, University of Chinese Academy of Science. Este de menționat faptul că nivelul învățământului preuniversitar american este normal, „nestresant” pentru marea masă a elevilor, dar învățământul superior este extrem de dur, motiv pentru care „băștinașii” nu fac față în propriul lor sistem universitar, fără o pregătire suplimentară, iar universitățile americane își racolează studenții de pe alte continente, inteligenți, harnici și bine pregătiți în sistemul preuniversitar, printre care și mulți din România (chiar dacă noi ne hulim adesea propriul sistem de învățământ, de multe ori pe bună dreptate, alteori prin generalizări nepotrivite…).
Muncind cu asiduitate și perseverență, Shi a publicat peste 200 de articole științifice, dintre care peste 100 sunt indexate în celebra bază de date Thomson Reuters/ ISI Web of Science, unde este înregistrat și cu peste 1000 de citări.
  În prezent predă, face cercetare, organizează evenimente științifice (printre care și conferința internațională ITQM2013 de la Suzhou, o „conferință de 5 stele”, la care am condus o sesiune specială) și conduce doctorate în China, dar are în continuare colaborări și în SUA, unde au rămas soția și fiul său. De asemenea, editează o revistă în Singapore, care a reușit să atingă un factor de impact peste 3 în celebrul sistem ISI.
  Pentru meritele sale științifice și promovarea Universității Agora în China, am propus Senatului să-i acordăm anul viitor titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Agora (Comisia de Laudatio fiind formată din acad. Florin Filip - România, prof. Fuad Aleskerov - Rusia, prof. Luiz Monteiro - Brazilia și prof. Gang Kou- China). Evenimentul va avea loc în 7 mai 2014, cu ocazia deschiderii lucrărilor ICCCC2014 [3].
  Gang KOU [6, 7, 8]. A obținut titlurile de master și doctor în SUA, după ce și-a luat licența în China. Când a fost la Oradea era profesor la School of Management and Economics of University of Electronic Science and Technology of China [7]. În prezent este profesor și decan la School of Business Administration, Southwestern University of Finance and Economics. Harnic ca și mentorul său, cu o energie debordantă, a publicat deja peste 100 de articole științifice, care i-au atras peste 1000 de citări [8].
  Nu are timp de odihnă și distracții. Îmi amintesc că în 2012, când i-am adus de la aeroport la hotel, după ora zero, a coborât în hol cu laptop-ul să lucreze, deoarece în cameră nu avea conexiune la Internet (mai sunt unele hoteluri din România, așa-zise cu „ștaif”, care neglijează încă acest aspect elementar pentru zilele noastre…). La cina festivă a coborât, de asemenea, cu laptop-ul și, cum prindea un prilej, fugea în hol să lucreze, spre amuzamentul comesenilor.
La ICCCC2014 profesorul Kou va organiza o sesiune specială.
Bibliografie
[1] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.8866
[2] http://www.icccc.univagora.ro/
[3] http://univagora.ro/icccc2014/
[4] http://mscas-en.ucas.ac.cn/FacultyStaff/Pages/Personnel.aspx?ID=83
[5] http://www.isqa.unomaha.edu/f-shi.htm
[6] http://www.mgmt.uestc.edu.cn/en/f_56_KOUGang
[7] https://sites.google.com/site/kougangenglish/
[8] http://scholar.google.com/citations?user=dRL7HngAAAAJ&hl=ro
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: CHINA: Curățenie-Hărnicie-Inteligență-Năzuințe-Avânt.
 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 18:32:39 Ora de vară a Europei de Est