Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”

Vineri și sâmbătă, la Oradea și Băile Felix

Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”

Timp de două zile (vineri și sâmbătă, 18 și 19 octombrie 2013), la Oradea și Băile Felix, s-au desfășurat lucrările Conferinței internaționale „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”.

Manifestările științifice au fost organizate de Universitatea Oradea, Departamentul de Istorie, Universitatea de Stat din Republica Moldova, Facultatea de Istorie și Filosofie și Academia Română, Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea – Chișinău, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea, Prefectura și Consiliul Județean Bihor.
Festivitatea de deschidere a simpozionului a avut loc vineri, 18 octombrie, la sala de consiliu a Prefecturii. În prezidiul conferinței au luat loc prorector Sorin Șipoș și conf. univ. dr. Gabriel Moisa, din partea comitetului de organizare, prof. univ. dr. Ion Eremia, de la Facultatea de Istorie și Filozofie a Universității de Stat din Republica Moldova, prof. univ. dr. Ioan Horga - decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării a Universității din Oradea, alături de reprezentanții partenerilor, dl prof. Cornel Popa – președintele Consiliului Județean Bihor, doamna Claudia Timofte, directorul Cancelariei Prefecturii Bihor și dl Ovidiu Mureșan – viceprimar al Municipiului Oradea.
În luările de cuvânt reprezentanții Consiliului Județean, Prefecturii și Primăriei au salutat participanții la simpozion, invitații din Republica Moldova și Ungaria, asigurând comitetul de organizare de tot sprijinul instituțiilor pe care le reprezintă. Prorectorul Sorin Șipoș a prezentat câteva date și informații privind Managementul Cercetării și Relațiile Internaționale. „Constatăm un salt calitativ pe partea de activitate științifică și pe partea de mobilități ale cadrelor didactice. Doar în anul 2012, au plecat cu mobilități și în diverse stagii, peste 25 la sută din cadrele Universității din Oradea; la editura Universității în ultimii patru ani au fost editate peste 800 de titluri”, a precizat dl prorector Sorin Șipoș. Reprezentantul Universității de Stat din Republica Moldova, dl prof. univ. dr. Ion Eremia, s-a arătat bucuros să participe „la cea de-a IX-a conferință comună cu deja cinci volume publicate. Îmi exprim convingerea că și de această dată, ea va fi un bun prilej pentru un schimb fertil de opinii, pentru un fundament solid și un impuls nou pentru cercetările ulterioare. Sunt absolut convins că în situația noastră de specialiști în domeniul istoriei, nu putem să fim de acord cu principiul în tratarea evenimentelor „Scopul scuză mijloacele”. Istoria nu poate fi interpretată, dacă vreți, în sensul primitiv de „Cenușăreasă a politicului”, așa cum s-a exprimat nu chiar de mult un parlamentar din Chișinău, istoric și el”, a spus dl prof. univ. dr. Ion Eremia.
„Istoria este în pericol de a fi prea vulgarizată”
În cuvântul său, dl decan Ioan Horga a atras atenția că istoria este în pericol de a fi prea vulgarizată. Dacă ne uităm peste scrisul istoriei de-a lungul timpului, istoria a avut nevoie de vulgarizare, a avut nevoie de traducere pe înțelesul tuturor. Ne amintim de Școala ardeleană, după lucrările corifeilor Școlii ardelene a urmat o seamă de lucrări în care se traduceau aceste lucrări pe înțelesul poporului. Dar astăzi există o tendință de prea mare vulgarizare. Și această tendință vine dinspre comunicarea online. Să vă uitați câte ciuperci au înflorit în mediul online referitoare la dacologie, zamolxism, celtologie, tracologie, dar care trec dincolo de ceea ce este demersul științific și ajung niște aberații speculative care chiar pun în pericol scrisul istoric, chiar pun în pericol truditorii în domeniul arheologiei, epigrafiei, al studiilor preistorice. Există pe de altă parte o diluare a scrisului istoric datorită faptului că tot mai multe domenii, mai ales din sfera științelor sociale, dar nu numai, și-au făcut loc, mai ales după 1989, în spațiul nostru. Și-au făcut loc prin a lua părticele din istorie și ale împrumuta. Și cel de-al treilea pericol pe care istoria îl are este izolarea, izolarea într-un turn de fildeș, fără comunicare cu lumea exterioară, fără comunicare în sfera publică și, în același timp, în a se închista față de celelalte domenii care sunt învecinate”, a conchis dl decan Ioan Horga.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința internațională „Statutul istoriei și al istoricilor în contemporaneitate”.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 07:56:50 Ora de vară a Europei de Est