Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sigur.info a înființat un centru de voluntariat și la Oradea

Sâmbătă, la Universitatea Agora

Sigur.info a înființat un centru de voluntariat și la Oradea

Georgiana Roșculeț, coordonator național al voluntarilor sigur.info din cadrul organizației „Salvați copiii”, a înființat, sâmbătă (26 octombrie 2013), la Oradea, cel de-al 14-lea centru național de voluntari sigur.info (Oradea urmează astfel după: București, Iași, Timișoara, Suceava, Constanța, Craiova, Râmnicu Vâlcea, Târgu Neamț, Brașov, Arad, Galați, Ploiești și Fetești).

Activitățile de sâmbătă și duminică s-au desfășurat la Universitatea Agora.
În deschiderea evenimentului, rectorul Universității, distinsul profesor Ioan Dzițac, gazda evenimentului, a prezentat în PowerPoint Universitatea Agora, oferindu-le tinerilor (cu vârsta cuprinsă între 15 și 17 ani) și alte informații utile privind navigarea în siguranță pe internet, care este, de fapt, tema principală a reuniunii voluntarilor orădeni. Au fost apoi amintite cele 27 de episoade pe care domnul rector le-a prezentat pe ovidan.ro și în revista OviDan, timp de 27 de săptămâni, sub genericul „Educație prin și pentru internet. Educație netățenească”. Un serial, de succes, prin care distinsul profesor universitar ne-a oferit date și informații utile, cele mai multe în premieră și în exclusivitate, domnia sa fiind specialist în informatică și un „netățean” fidel și neobosit.
„Copiii au drepturi; e important ca ei să și le cunoască!”
După prezentarea agendei reuniunii, Georgiana le-a furnizat voluntarilor câteva date și informații de sinteză privind organizația „Salvați copiii”, scop, obiective și activități, după care a abordat direct subiectul zilei – „Siguranța pe internet a copiilor”.
„Internetul a început să fie parte din viața noastră de zi cu zi și este important să știm cum să ne comportăm acolo, așa cum trebuie să știm să ne comportăm când ieșim din casă. Iar rolul vostru în calitate de viitori voluntari este ca ceea ce învățați astăzi cu mine și din experiența voastră să transmiteți mai departe către colegii voștri, de vârsta voastră sau chiar mai mititei. Pentru că lumea se schimbă destul de repede și prichindeii au început să fie pe net de la vârste foarte fragede, focusul nostru următor va fi să mergem în grădinițe. Și prin activități drăgălașe, să încercăm să punem chiar de la început bazele unei activități sigure pe internet.
Aici, vom organiza de o asemenea manieră activitățile încât eu să vorbesc cât mai puțin, iar voi să învățați din experiență”.
Apoi, în formație de cerc, au pornit activitățile cu un joc de cunoaștere. De la o oră la alta, partenerul de discuție era altul, la fiecare oră schimbându-se și subiectul de discuție (Să vorbim despre comportamentul vostru pe internet. Ce faceți voi pe internet? Ce vă place să faceți cel mai mult?).
Revenind la siguranța pe internet, Georgiana a ținut să puncteze câteva idei esențiale:
„Ne gândim în primul rând la reputația online; adică, atunci când pui ceva pe internet trebuie să te gândești că va fi acolo și peste cinci ani și peste 10 ani. Și trebuie să fii atent la felul în care te prezinți. Pentru că e ușor să fii accesat. E vorba de datele personale pe care le pui acolo, pentru că mulți dintre copii au tendința de a se expune foarte mult, neavând viziunea de ansamblu. Ei nu știu că se pot găsi persoane care le pot crea unele necazuri. Îi sfătuim să testeze și să retesteze persoana de dincolo de monitor; să nu se întâlnească cu persoane necunoscute sau cunoscute doar prin intermediul internetului. Când nu se simt convenabil într-o conversație, să renunțe la acea conversație și să spună unui adult sau unui prieten mai mare. Noi avem și un serviciu de consiliere, care este accesibil prin telefon, e-mail... Indiferent ce ai făcut, să spui pentru a găsi soluții de rezolvare. Pentru mesaje diferite, noi avem filmulețe educaționale. Sperăm ca tinerii cu care intrăm în contact să învețe din experiențele celorlalți și atunci când sunt pe net să fie foarte critici, cu informația pe care o găsesc pe internet, cu persoanele pe care le găsesc pe internet, cu relațiile pe care le leagă acolo. Vor fi puși în situația să facă filmulețe și scurte piese de teatru. Un alt lucru despre care vom vorbi este hărțuirea pe internet. Vorbim despre drepturile copilului și atunci când suntem pe net. Unii copii acceptă să fie înjurați, jigniți sau scoși din anumite comunități fără să riposteze. Vorbim apoi despre dependență. Una este a folosi în mod inteligent internetul, și apoi a trece de partea cealaltă, a dependenței, când practic, internetul preia tot controlul și nu mai știm că e zi, că e noapte și rămânem conectați tot timpul acolo.
Duminică – despre voluntarul sigur.info
Tema de a doua zi s-a referit la voluntariat: Ce înseamnă voluntariatul? „Dacă vor să intre în echipa de voluntari sigur.info, trebuie să știe că voluntarul este în primul rând imaginea noastră și dacă noi nu suntem în stare să ne asumăm o imagine în regulă pe internet, nu putem să fim voluntari sigur.info. Pentru că noi, la rândul nostru, devenim modele pentru ceilalți”, a precizat Georgiana, o persoană agreabilă, sociabilă, care comunică cu ușurință și autoritate, câștigată prin respect, demnitate și fermitate, prin trăsături pozitive de voință și caracter.
După cum s-au mișcat sâmbătă voluntarii orădeni, tragem nădejde să vă mai povestim despre ei, mai cu seamă că pe unii îi cunoaștem de mai multă vreme. Voluntarii orădeni sunt elevi la șapte școli orădene, după cum aveam să aflăm de la Szekely Ronaldo Raul - coordonator al centrului orădean - la colegiile naționale "Mihai Eminescu", Emanuil Gojdu" și "Iosif Vulcan", Liceul de Arte, Liceul Teoretic German "Friedrich Schiller",Școala Gimnazială "Oltea Doamna" și Școala Gimnazială Nr.11.   Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sigur.info a înființat un centru de voluntariat și la Oradea.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 03:14:36 Ora de vară a Europei de Est