Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Lansarea proiectul Comenius Regio „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”

Miercuri, 6 noiembrie, la Hotel Continental

Lansarea proiectul Comenius Regio „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”

Inspectoratul Școlar Județean Bihor a lansat miercuri (6 noiembrie2013), la Hotel Continental din Oradea, alături de partenerii din Grecia și patru școli orădene partenere, proiectul Comenius Regio „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”.

În deschiderea manifestării, inspectorul școlar general, dl prof. Daniel Negrean, a prezentat partenerii din Grecia: dl Natsis Konstantinos – director/inspector școlar general al Departamentului pentru educație primară din regiunea Thesprotia, dna Besi Marina – consilier școlar în aceeași regiune, dl Papaioannou George – lector în muzeologie la Universitatea Ionian din Corfu, Tse Eleana – inspector școlar în cadrul Departamentului pentru educația primară în regiunea Thesprotia, dna Stergiaki Nikoletta – profesor la o grădiniță specială din Igoumenitsa, dl Kourtidis Apostolos profesor la Școala primară din Scandelo – Gordiki, dna Oikonomou Florenia – profesor la Școala primară din Paramythia și dl Pantazis George – responsabil al Departamentului de educație din partea municipalității/Primăriei Souli.
Partenerii ISJ în acest proiect sunt: Primăria Oradea, Asociația Filantropia și patru școli orădene: Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1, unități școlare care au fost reprezentate la nivel înalt, de directorii și directorii adjuncți, precum și de membri ai echipei de proiect.
Dl inspector școlar general a prezentat apoi instituția pe care o conduce, referindu-se la cele șase atribuții ale ISJ, la unitățile de învățământ subordonate, număr de elevi și număr de clase, proiectele importante derulate de ISJ Bihor, cele opt obiective ale proiectului (între care: promovarea dimensiunii europene în educația incluzivă, prin cooperare între autoritățile locale și instituțiile implicate în proiect; împărtășirea experienței și a bunelor practici privind integrarea elevilor cu CES în școală și societate, dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice implicate în integrarea/recuperarea, reabilitarea școlară și socială a copiilor cu CES, promovarea în rândul comunității a unei atitudini pozitive față de copiii cu CES, perfecționarea abilităților de comunicare în limba engleză, limba de comunicare a proiectului), activitățile propuse și rezultate estimate.
Prezentând obiectivele proiectului, generalul Inspectoratului Școlar a ținut să facă o mărturisire: „Eu am fost pus în situația să nu pot să ofer răspuns unui părinte care m-a întrebat să-i spun care dintre liceele din Oradea permite accesul unui copil aflat în cărucior la orice nivel. Din păcate, a trebuit să-i spun că nu există acces în toată școala, doar la parter”.
La rândul lor, distinșii parteneri din Grecia, dl Natsis Konstantinos – director al Departamentului pentru educație primară din regiunea Thesprotia, dna consilier Besi Marina și dl lector Papaioannou George au prezentat specificul școlii grecești, cu accent pe educarea copiilor cu CES.
După pauză, conducerile școlilor orădene partenere și-au prezentat unitățile de învățământ.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansarea proiectul Comenius Regio „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 12:41:18 Ora standard a Europei de Est