Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lansarea proiectului Comenius „Învață să citești și citește să înveți”

Luni, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” a avut loc

Lansarea proiectului Comenius „Învață să citești și citește să înveți”

Luni (25 noiembrie 2013), membri ai echipei de proiect de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea și-au propus lansarea proiectului și a colțului Comenius amenajat în școală, precum și diseminarea primei întâlniri de proiect, care s-a desfășurat în Bulgaria, țara coordonatoare.

Lansarea a avut loc chiar în spațiul Comenius amenajat pentru diseminarea proiectului.
„Proiectul multilateral Comenius „Learn to Read and Read to Learn”, aprobat prin programul „Învățare pe tot parcursul vieții”, este primul proiect de acest tip derulat în școala noastră, în parteneriat cu două școli din Ungaria și câte o școală din Bulgaria, Turcia, Grecia și Italia.
Proiectul nostru își propune să investigheze obiceiurile de lectură ale copiilor, ale părinților și în felul acesta, printr-o serie de activități comune să stimulăm interesul pentru lectură și, în egală măsură, o comunicare intergenerațională, plecând de la acest obiectiv comun, cartea”, a spus în deschiderea evenimentului dna prof. dr. Livia Muntean, director adjunct al colegiului. Despre obiectivele și activitățile propuse, inclusiv produsele finale, a vorbit coordonatorul de proiect, dna prof. dr. Maria Hulber.
„În calitate de coordonator, am în vedere o serie de activități care să ducă la realizarea acestor obiective pe care ni le-am propus pentru următorii doi ani, pentru că proiectul nostru a început în august 2013 și se încheie în iunie 2015, când va avea loc ultima mobilitate pentru raportul final. Obiectivele pe care ni le-am propus sunt: explorarea obiceiurilor de lectură ale elevilor din fiecare țară parteneră; desfășurarea unui set de activități pentru îmbunătățirea competențelor de citire și de interes pentru lectură; sprijinirea elevilor pentru o mai bună înțelegere a lecturii și pentru creșterea nivelului lor de alfabetizare funcțională; schimbul de bune practici și de experiență între cadrele didactice din țările partenere; implicarea părinților în activitățile școlare; promovarea în comunitatea locală a obiectivelor proiectului, activităților și rezultatelor obținute”, a precizat coordonatorul de proiect, dna prof. dr. Maria Hulber.
Diseminarea mobilității din Bulgaria 
Prima reuniune de proiect a avut loc în perioada 22-26 octombrie 2013, la școala din Ruse (Bulgaria). România a fost reprezentată de o delegație formată din coordonatorul de proiect, prof. dr. Maria Hulber, director adjunct, prof. dr. Livia Muntean, prof. Magda Botezat și prof. Viorica Porumb. Pe agenda reuniunii au figurat cinci obiective: cunoașterea partenerilor de proiect, alegerea logoului, discutarea planului de lucru și distribuirea responsabilităților, dezbatere pe marginea itemilor cuprinși în chestionarele pentru elevi, părinți și bibliotecari, precum și propuneri pentru îmbunătățirea planului de lucru. Ca și Logo al proiectului a fost acceptată varianta propusă de școala din Budapesta (Ungaria); școlii din Grecia i-a revenit responsabilitatea de a crea website-ul proiectului, cu câte o pagină pentru fiecare țară parteneră, în limba țării respective, chiar dacă limba oficială a proiectului este limba engleză. În formularea întrebărilor pentru cele trei chestionare privind interesul pentru lectură al micilor cititori, au fost agreate, în majoritate, cele formulate de delegația României. Și să mai spunem că tot noi suntem singurii din cei șapte parteneri de proiect (din cele șase țări) care derulăm proiectul la nivelul a trei cicluri de învățământ (primar, gimnazial și liceal), ca un dialog între generații, implicând 120 de elevi și 20 de cadre didactice, toți ceilalți incluzând în proiect doar elevi din primele două cicluri. Până luni (inclusiv), chestionarele trebuiau completate și expediate pe adresa coordonatorului din Ruse (Bulgaria).Tot în cursul lunii noiembrie, fiecare partener avea responsabilitatea să amenajeze în școală propriul colț Comenius. La diseminarea de luni au participat profesorii: Maria Hulber, Livia Muntean, Adriana Luca, Luminița Oros, Ramona Tătar, Alina Trif, Lavinia Corodeanu, Hochhauser Eniko, Ioan Cadar și Monica Dumitraș.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în martie 2014 în Ungaria, cea de-a III-a în Italia, în iunie 2014, a IV-a în octombrie 2014 în Grecia, a V-a în România, în martie 2015, iar reuniunea finală se va desfășura în iunie 2015, în Turcia.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansarea proiectului Comenius „Învață să citești și citește să înveți”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 13:27:48 Ora de vară a Europei de Est