Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul „1 Decembrie 1918”

La Colegiul Tehnic „Traian Vuia”

Concursul „1 Decembrie 1918”

Vineri, 29 noiembrie 2013, la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea, a avut loc un concurs de istorie, intitulat „1 Decembrie 1918”, organizat de prof. Negruțiu Corina și Gabor Anca, cu ocazia împlinirii a 95 de ani de la Marea Unire din 1918.

Activitatea face parte din proiectul educațional „Deschideți porțile culturii prin porțile muzeelor”, derulat în parteneriat cu Muzeul Național Militar din Oradea.
Scopul proiectului este creșterea interesului elevilor de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea față de componenta cultural istorică a municipiului Oradea, prin implicarea lor în cunoașterea monumentelor de artă și cultură.
Manifestarea a început cu intonarea Imnului național și cu cuvântul introductiv despre 1 Decembrie - Ziua Națională a României, rostit de directorul Muzeului Militar, dl prof. Mircea Dulcă; elevele Pall Cristina și Szabo Amalia au prezentat un material în PowerPoint despre importanța momentului de la 1 Decembrie - Ziua Națională a României.
Pe prima treaptă a podiumului: Grațian, Sergiu și Cristian
La concursul de istorie au participat cinci echipaje care au fost premiate astfel:
Premiul I - elevii Hepeș Grațian, Maghiar Sergiu, Filip Cristian (clasa a XI-a F)
Premiul II - elevii Chiș Alexandra, Creț Răzvan, Bragya Alexandra (clasa a XII-a C)
Premiul III - elevii Pall Cristina, Sabo Amalia, Miheș Denisa (clasa a XII-a G)
Mențiune - elevii Tiriteu Georgiana, Ilisie Denisa Iuhanec Ramona (clasa a XII-a C)
Mențiune - elevii Neaga Sergiu, Sabău-Gabor Florin, Ursuț Florin (clasa a XII-a B)
La activitate au participat: dl director adjunct Șaitoș Dorel, dl consilier educativ Cotca Ioan, dna bibliotecar Oprea Raluca, prof. Urs Marcela, Condurache Simona, Roșca Elena și Tomescu Ioana.
Vizită la Muzeul Militar
De la ora 13, elevii claselor a XII-a B, C, E, G, H,… au vizitat Muzeul Militar din Oradea, prilej cu care dl director Mircea Dulcă ne-a prezentat muzeul și expoziția de hărți. Elevii au fost coordonați de prof. Negruțiu Corina, Băguț Ciprian, Chișvasi Manuela, Gabor Anca, Roșca Elena, Condurache Simona, dna bibliotecar Oprea Raluca, prof. Urs Marcela, Bordea Ioana și Roșu Andreea. 
Și această acțiune se înscrie în proiectul educațional „Deschideți porțile culturii prin porțile muzeelor”, derulat în parteneriat cu Muzeul Militar.
Obiectivele proiectului
Dezvoltarea unui parteneriat real școală - instituții de cultură, prin organizarea unor întâlniri, la orele de dirigenție și în cadrul activităților extracurriculare, cu
reprezentanți ai muzeelor municipiului Oradea; formarea la elevi a deprinderilor de a vizita muzeele, prin organizarea unor documentare la fața locului; creșterea interesului elevilor pentru cunoașterea patrimoniului cultural-istoric al urbei noastre, prin realizarea de materiale didactice (panouri, CD-uri) care se vor valorifica în cadrul orelor de consiliere și orientare.
Prof. Corina Negruțiu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „1 Decembrie 1918”.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 06:08:57 Ora de vară a Europei de Est