Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Grădinița nr. 20 - acțiuni educative

În parteneriat cu elevii

La Grădinița nr. 20 - acțiuni educative

Joi, copiii din grupele mari, și pregătitoare ale Grădiniței nr. 20 din Oradea (grădiniță cu program prelungit) au desfășurat acțiuni în comun în parteneriat cu elevii din clasele a III-a de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, luni (ieri) le-au colindat colegilor din grupele speciale, iar miercuri (mâine) vor colinda la Inspectoratul Școlar, Primărie, dar și în familiile colegilor care i-au invitat.

 Podoabe pentru propriul pom de Crăciun 

 


Impulsionați de acțiunile Moșului care pregătește marea campanie a Crăciunului, dar și în spiritul Sfintelor Sărbători, copiii participă cu drag la o seamă de activități educative specifice. Joi, în grupa mijlocie, copiii îl colorau pe Moșul. Fiecare dorea ca Moșul lui să arate cel mai bine. La final, juriul (educatoarele Mariana Pop și Aurica Dumitraș) avea să constate că toți Moșii arată bine, semănând leit cu cel original, care urma să sosească luni la secția specială.
Colindătorii din grupele mari și grupa pregătitoare repetau în sala de sport. Ei urmează să plece miercuri (mâine) să colinde la Inspectoratul Școlar, Primărie, Dispensarul medical din cartier, ba chiar și în familiile celor care i-au invitat.
De la ora 13, copiii din grupele educatoarelor Marcela Deac, Lidia Bortoș, Palczert Gyongyi, Gabriela Jurcă, Liliana Brătescu și Carmen Petruș au desfășurat o activitate comună cu elevii claselor a III-a de la Liceul Teoretic”Lucian Blaga” (vecinii și partenerii lor). Cu toții, școlari și preșcolari, umăr la umăr, s-au pus pe confecționat podoabe pentru împodobirea propriului brad de Crăciun. Aveam să aflăm că dascălii celor două unități de învățământ colaborează foarte bine pe parcursul întregului an. Învățătorii claselor a IV-a participă la lecții demonstrative ținute de educatoarele de la grupele mari și pregătitoare, iar educatoarele asistă la ore la clasele întâi, pentru a cunoaște conținutul programelor, exigențele și metodele de lucru ale colegilor învățători, dar și pentru a vedea cât au progresat copiii.

 

„Să citim pentru mileniul trei”

 De 1 Iunie, în curtea școlii și a grădiniței se desfășoară acțiuni comune, desene pe asfalt, concursuri de trotinete și triciclete.

În cadrul programului”Să citim pentru mileniul trei” (un program educațional național), școlarii vin în mijlocul copiilor să le citească sau să le spună povești, proverbe și ghicitori ori să se dea mari actori și artiști, prezentându-le scenete din „Amintiri din copilărie”, șezători (pentru cunoașterea tradițiilor și obiceiurilor… de Crăciun și de Paști), momente artistice… 

 

 „Copiii cuminți se spală pe dinți”


La grupele mijlocii, se derulează un program de educație sanitară în colaborare cu medicul Dispensarului din cartier. Este de evidențiat strădania medicului stomatolog Coziana Pantea de a le spulbera micilor pacienți frica față de medic. Pentru a-i câștiga, ea a venit de mai multe ori în mijlocul lor, îmbrăcată în halat roz, s-a jucat cu ei, au povestit și au zâmbit, au colorat dinți cariați și sănătoși, au ieșit să se plimbe, au vizitat cabinetul, au văzut albinița care se plimbă prin gurița unor copii (freza)…
Pe lângă toate programele și proiectele care se derulează la nivelul tuturor grădinițelor, opțional, la solicitarea părinților, se face înot, gimnastică și engleză.
Pentru a ușura naveta copiilor din cele două grupe speciale, directoarea grădiniței, RodicaToda, a făcut demersuri pe lângă forurile județene pentru a obține un mijloc de transport care să deservească mai multe unități de învățământ care au și copii cu CES. Se pare că a reușit. Din 2007, deplasarea acestor copii la grădiniță, și de la grădiniță acasă, va fi mult ușurată cu ajutorul unui mijloc special de transport.

 

Ieri, a venit Moșul la grupele speciale

 


Pe lângă cele șapte grupe mari, pregătitoare, mici, și mijlocii, există două grupe speciale (Fluturașii și Albinuțele), de câte cinci copii cu cerințe educaționale speciale, de care se ocupă educatoarele Gabriela Chirilov, Ioana Giurcă, Natalia Cotuna și Ofelia Licu, psihopedagogul Herman Szabolcs și prof. Ana Maria Þicărat , kinetoterapeut. Copiii urmează terapii specifice, logopedie, kinetoterapie, iar din ianuarie 2007, se va derula și un program de comunicare cu sprijinul semnelor, pentru o cât mai sugestivă exprimare. La nivelul secției speciale ființează o comisie (internă) de specialiști care evaluează copiii cu CES, la solicitarea părinților.
Luni (ieri), Albinuțele și Fluturașii au prezentat pe scenă, în fața părinților, o serbare de Crăciun, au primit colindătorii, iar în final, s-au bucurat de sosirea Moșului, care le-a împărțit daruri din sacul său proverbial, burdușit cu daruri.
Ov. Dan  

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 14:51:05 Ora de vară a Europei de Est