Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Marius Șucan, un artist digital care a desenat pentru români, nemți, americani și a expus artă digitală în Germania

Bioschițe de informaticieni români de succes (3)

Marius Șucan, un artist digital care a desenat pentru români, nemți, americani și a expus artă digitală în Germania

Introducere. „Doi frați gemeni, care n-au fost nicio zi la școală, lucrează pentru firme de IT din străinătate, printre care și la Mozilla Corporation. Din clasa I, având dizabilități fizice grave, au învățat să butoneze la calculator acasă, neputând să scrie cu creionul pe hârtie.

O învățătoare venea la ei acasă pentru îndrumare și examinare. La fel s-a întâmplat la școala generală și liceu, rolul de îndrumători fiind preluat de diriginți. La facultate au urmat informatica la forma ID (învățământ la distanță) și au absolvit ca șefi de promoție, depășindu-i și pe cei de la IF (învățământ cu frecvență, adică la zi). Am avut onoarea să le fiu îndrumător la lucrările de licență, pe care și azi le dau ca exemplu studenților mei. Eu personal am învățat multe de la ei” [1].

Este vorba de frații gemeni Marius și Mihai Șucan [2], pe care i-am cunoscut virtual din 2008 și cu care am avut o colaborare extrem de benefică, mai ales pentru mine. În acest episod îl voi prezenta pe Marius Șucan [3]
Marius Șucan. S-a născut la 28 august 1987 la Arad. Fire sensibilă de artist, de poet și pictor, s-a orientat cu preponderență către arta digitală, pictură, grafică și design. A învățat să deseneze asistat de calculator. Cu o răbdare și un efort cum nu am mai văzut niciodată, Marius stă mii de ore în fața monitorului, manevrând un pen electronic, pe o tabletă grafică, cu care insinuează linii tremurânde, care nu îi ies întotdeauna așa cum și-ar dori și cum ar putea să le facă cu o mână sănătoasă. Cu  perseverență, reia de sute de ori aceeași linie neascultătoare, până când este mulțumit de rezultat. Un informatician foarte bun, m-a impresionat încă dinainte de a-l vedea față-n față, via e-mail doar, prin limbajul extrem de îngrijit și politicos, printr-o limbă română impecabilă. Ulterior, am aflat că stăpânește foarte bine și limbi străine: engleză și franceză. Ceea ce mă uimește cel mai mult la el este simțul umorului, specific spiritelor superioare, pe care nu și l-a pierdut indiferent de situația sa. Mă întreb cu ce scop dă Dumnezeu atâta suferință unor ființe umane nevinovate și câtă suferință poate îndura un muritor? Legea compensației?
Pregătirea profesională. 2011-2013: Master în Design la Universitatea de Vest din Timișoara; 2008 - 2011: Licență în informatică la Facultatea de Științe Exacte din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad (șef de promoție); 2004 - 2008: (liceu) Grupul Școlar de Transporturi Auto „Henri Coandă”, Arad, România.
Experiența de lucru [6-12]:
•2011 - 2012: Grafician la Willow Garage, California, SUA (interfețe de site-uri și ilustrații, HTML și CSS); 2010 - prezent: Web designer la Daniel Schaaf Marketing und IT Dienstleistungen, Germania (interfețe de site-uri, HTML și CSS);
•2009 - 2010: beta-tester pentru produsul VrayForC4D la LAUBlab KG, Viena, Austria (acces la ultimele versiuni ale produsului VrayForC4D, testări în Maxon Cinema 4D pentru regresii, erori de render, probleme de performanță și de interfață);
•2001 - prezent: liber profesionist în grafică digitală (sigle, coperți de cărți, ilustrații și interfețe de site-uri pentru diferiți clienți: Universitatea Agora din Oradea. Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Colegiul Național Tehnic de Comunicații „Nicolae Vasilescu Karpen” din Bacău, România, dr. Ioan Dzițac, dr. Radu Bogdan Rusu, Willow Garage și mulți alții);
•2003 - 2005: Mobius Solutions, București, România (vizualizarea arhitecturală a mai multor lifturi realizate de compania S.C. IFMA S.A [8]).
Realizări
•2-26 decembrie, 2013: Expoziție personală la Offenbach, Germania;
•12-14 iulie, 2013: Expoziție personală la Offenbach, Germania [4]);
•august, 2012: Ilustrarea grafică a revistei de cultură „Curtea de la Argeș”  (redactor-șef acad. Gheorghe Păun) [5];
•16 iulie, 2010: Imaginea „The piano room” a ajuns Daily Deviation pe Deviant Art.
•noiembrie, 2007: Imaginea „The wind of change” a ajuns pe coperta revistei 3D Attack, în cadrul căreia am avut un interviu de patru pagini.
•octombrie, 2007: Imaginea „The wind of change” a apărut în galeria „Best of Cinema 4D” a revistei 3D Attack.
•22 septembrie, 2007: primul loc la concursul național ProInfo cu site-ul ROBO Design v5.0 (împreună cu fratele său geamăn Mihai Șucan).
•27 mai, 2007:  locul trei la Concursul Național de Informatică aplicată, cu site-ul nostru, ROBO Design v5.0, (CIA 2007, cu Mihai Șucan).
•17 mai, 2007:  locul întâi la Concursul Studențesc Științific organizat de Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad (ROBO Design v5.0, cu Mihai Șucan).
•decembrie, 2006: locul întâi la un concurs artistic local cu tema „Intrarea României în Uniunea Europeană” cu imaginea România în U.E.
•8 iulie, 2006: Prezentat ca Daily Deviant (artistul zilei) pe site-ul Deviant Art în cadrul galeriei de imagini digitale.
•21 mai, 2006:  locul întâi la Concursul Național de Informatică Aplicată, cu site-ul PRO-Net, (CIA 2006, cu Mihai Șucan).
•8 septembrie, 2005: În centrul atenției în cadrul proiectului „Unknown Artist” (Artist Necunoscut) pe site-ul Deviant Art cu imaginea Mushroom Kingdom.
•mai, 2005:  locul patru la Concursul Național de Informatică Aplicată, cu site-ul ROBO Design versiunea 4, (CIA 2005, cu Mihai Șucan).
Imaginea Digital Morning:
a apărut în galeria „Best of Cinema 4D” în numărul din ianuarie al revistei 3D Attack, 2005;
a apărut pe prima pagină a site-ului Cinema 4D Belgia;
a ajuns pe locul 9 în secțiunea „Cinema 4D Hot 20” a galeriei pe site-ul Renderosity;
a fost în centrul atenției sub formă de Daily Deviation pe site-ul Deviant Art în 11 august 2005.
•17 ianuarie, 2003: Interfața CleanAMP a fost promovată pe site-ul oficial Winamp.
Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.7508
[2] http://www.robodesign.ro/
[3] http://www.robodesign.ro/marius/curriculum-vitae-ro
[4] http://sucan.ro/offenbach-exhibition.html
[5] http://www.curteadelaarges.ro/arhiva/III_8_21/III_8_21.pdf
[6] http://www.robodesign.ro/marius/my-work/book-covers
[7]  http://www.robodesign.ro/marius/my-work/logos
[8]  http://www.robodesign.ro/marius/my-work/ifma-elevators
[9]  http://www.robodesign.ro/marius/my-work/interfaces
[10]  http://www.robodesign.ro/marius/my-work/miscellaneous
[11]  http://www.robodesign.ro/marius/my-projects/propaganda ,
[12]  http://www.robodesign.ro/marius/my-projects/winamp-skin

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:25:02 Ora standard a Europei de Est