Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul „Poveștile copilăriei”

La C.N. „Mihai Eminescu”

Concursul „Poveștile copilăriei”

Colegiul Național „Mihai Eminescu”, în colaborare cu Librăria Humanitas, a organizat vineri, 6 decembrie 2013, Concursul de lectură intitulat „Poveștile copilăriei”.

Inclus în proiectul multilateral Comenius: „Learn to Read and Read to Learn” și adresat elevilor din clasele I-IV, concursul s-a desfășurat după câteva reguli bine stabilite și a avut ca scopuri principale sporirea interesului pentru lectură în rândul celor mici și dezvoltarea abilităților de comunicare.
Astfel, cei șase participanți, elevi în clasa a II-a B Step by Step: Rona Epure, Cristi Bodea, Carla Lucuș, Bianca Lontiș, David Jarca și Andrei Carabiber, împărțiți în două echipe (echipa roz și echipa portocalie), au avut la dispoziție aproximativ trei săptămâni pentru a citi, sub atenta îndrumare a doamnelor profesoare Ramona Brezovszky și Ioana Borza, un număr de opt povești. Colegii lor mai mari din clasa a XI-a E : Trifa Sabina, Crișan Răzvan, Alon Vigdorovits, Pîrv Simina și Urs Vlăduț, au formulat un număr de șapte întrebări pentru fiecare echipă, adresate sub forma: „Cine sunt?” , „Ce sunt?”.
Deși timpul de gândire a fost limitat la 15 secunde, răspunsurile celor mici nu s-au lăsat așteptate, participanții demonstrându-și nu numai atenția, concentrare și memorie foarte bună, ci și capacitatea de sinteză și analiză a informațiilor dobândite în urma lecturii.
Astfel, s-a putut observa și modul în care cei mici au reușit să colaboreze pentru a oferi răspunsul corect. Fiecare elev a încercat să identifice cât mai bine personajul sau obiectul la care făcea referire întrebarea, aducând totodată argumente colegilor de echipă spre a-și susține afirmația. Se poate spune deci, că pe lângă abilitățile dezvoltate în ceea ce privește lectura, cei șase elevi au dat dovadă și de un deosebit spirit de echipă.
La această primă ediție, câștigătoare, cu un număr de 14  puncte a fost declarată echipa roz, formată din Bodea Cristi, Rona Epure și Carla Lucuș, care a reușit să răspundă la 6 din cele 7 întrebări.
Următoarea etapă a acestui concurs se va desfășura în luna martie și va avea ca temă știința.
Activitatea face parte din cadrul proiectului multilateral Comenius „Learn to Read and Read to Learn”, cu numărul de referință COM- 13- PM- 873- BH- BG și este susținută cu sprijinul financiar primit în cadrul Programului sectorial Comenius al Programului „Învățare pe tot parcursul vieții”.
Acest material reprezintă în exclusivitate responsabilitatea autorului, iar Comisia Europeană și ANPCDEFP nu sunt responsabile cu privire la conținutul informațiilor și documentelor publicate.
Prof. Sorina Duică

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:20:50 Ora de vară a Europei de Est