Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”

La Concursul Național de Matematică LuminaMath

Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”

În 16 noiembrie 2013, s-a desfășurat cea de-a XVII-a ediție a Concursului Național de Matematică LuminaMath.

Concursul de anvergură națională, pornit cu 17 ani în urmă, a adunat, an de an, din ce în ce mai mulți „combatanți”. La actuala ediție, au participat 45.000 de elevi din toată țara, repartizați în 253 de centre de concurs.
Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea a fost centru de concurs pentru 259 de elevi de la Școala Gimnazială „Dacia”, Liceul Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”, Șc. Gimnazială Nr. 11 și Șc. Gimnazială Nr. 16. Dna prof. de matematică Monica Berce a coordonat concursul desfășurat în centrul de concurs de la Școala Gimnazială „Dacia”.
Concursul s-a adresat elevilor din clasele II-VIII și a cuprins probleme de logică, matematică, algebră și geometrie. Pe parcursul a 120 de minute, elevii au avut de rezolvat 30 de probleme la clasele II-IV și 40 la clasele V-VIII.
De la Școala Gimnazială „Dacia” au participat 83 de elevi din cls. II-VIII, pregătiți de doamnele învățătoare și profesoare Hava Florica, Cîmpian Maria, Cheregi Felicia, Murg Viorica, Cobe Simona, Cuc Ana, Floruț Maria, Negruț Gabriela, Berce Monica, Curilă Diana, Iacob Emilia și Nuți Iulia. 46 dintre aceștia au obținut premii și mențiuni. La clasele II-IV s-au obținut 12 premii I, 14 premii II, 7 premii III și 5 mențiuni, iar la clasele V-VIII: 2 premii III și 6 mențiuni.
La clasa a II-a, eleva Creț Daria, pregătită de dna înv. Hava Florica, a obținut premiul I (cu punctaj maxim), fiind răsplătită cu 100 de  lei și o tabără națională la Camping Potigrafu. Tot la clasa a II-a, elevii dnei înv. Hava Florica: Faur Carina, Macra Alexandru, Gal Ionuț Darian și Șandor Ana, au obținut premiul I, iar Pele Mihail, premiul II.
La clasa a III-a, premiul I a fost obținut de elevii: Bughiu George, Jurău Denisa, Mincic Denis, Negruț Andrei Sergiu și Seica Daria, pregătiți de dna înv. Cheregi Felicia; premiul II: Baidog Daiana și Sime Oprea Maria (înv. Cheregi Felicia), Borbiu Alexia, Chișe Toni, Dușe Ștefana, Lezeu Alexandru, Lucaci George (înv. Murg Viorica) și Faur Vlad (înv. Cîmpian Maria); premiul III au obținut elevii: Erdei Robert (înv. Cheregi Felicia) și Mihele Carolina (înv. Murg Viorica).
La clasa a IV-a, elevii Cuc Vladimir și Marinău Vlad, coordonați de dna înv. Floruț Maria, au obținut premiul I; premiul II: Ban Cristian (înv. Cobe Simona), Ciaca Raul și Pop Bogdan (înv. Negruț Gabriela), Gânțe Patrick și Tărău Alexia (înv. Floruț Maria); premiul III: Baciu Rebeca și Fechete Luca (înv. Cobe Simona), Mitrea Bogdan (înv. Negruț Gabriela), Nicolae Mihai și Pop Teona (înv. Cuc Ana); mențiuni au obținut elevii: Abrudan Mara și Borza Andrei (înv. Floruț Maria), Gherman Tudor  și Tomoiagă Dragoș (înv. Negruț Gabriela), Pontoș Alexandru (înv. Cobe Simona).
La clasa a V-a, mențiuni au obținut elevii Cherecheș Mihai și Suciu Eduard, pregătiți de dna prof. Curilă Diana.
La clasa a VI-a, elevul Vlad Andrei pregătit de dna prof. Berce Monica a obținut mențiune.
La clasa a VII-a, mențiuni au luat elevii Itu Anca și Popa Daniel, pregătiți de dna prof. Iacob Emilia.
La clasa a VIII-a, elevele Haita Alexandra și Micula Cristina, pregătite de dna prof. Berce Monica au obținut premiul III, iar Cuc Daniel, mențiune.
Îi felicităm pe toți elevii câștigători și participanți, pe învățătorii și profesorii lor.
Monica Berce&Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”.

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 13:26:42 Ora de vară a Europei de Est