Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Aproape de copiii care suferă

„Jocul de-a doctorul nu-i o joacă”

Aproape de copiii care suferă

Experiența bolii și a spitalizării repetate și prelungite poate avea efecte traumatizante asupra copilului.

Pornind de la premisa că toți copiii, indiferent de mediul de proveniență sau de experiență, au nevoi fundamentale – cum este nevoia pentru bunăstare fizică, nevoia de a iubi și de a fi iubit, nevoia de a cunoaște și nevoia de a se simți competent, intervenția psihologică poate sprijini copilul chiar și în cele mai critice evenimente. Deseori frații și surorile copiilor bolnavi experimentează la rândul lor o serie de schimbări și emoții negative intense, specialiștii descriind condiția acestora ca „trăirea în umbră”. Copiii adulților bolnavi de cancer trec printr-o criză și printr-o serie de experiențe cu potențial traumatizant, iar în absența unor intervenții specializate, aceștia pot dezvolta o serie de tulburări emoționale și de comportament, ajungându-se în unele cazuri la manifestări de inadaptare și tulburare de stres posttraumatic chiar și în viața adultă. Specialiștii în domeniul îngrijirii psihosociale propun o serie de intervenții care pot facilita copingul adecvat, una dintre cele mai eficiente modalități fiind jocul, atât cel obișnuit și mai ales cel terapeutic.
Proiectul de Ludoterapie „Jocul de-a doctorul nu-i o joacă”, propus de Hospice Emanuel, se derulează în perioada decembrie 2013 – august 2014, beneficiind de o finanțare din partea MOL România, în valoare de 20.000 lei. Programul de ludoterapie vizează minimalizarea distresului emoțional și a anxietății pacienților pediatrici diagnosticați cu o boală limitantă de viață în stadiu avansat și a copiilor cu un frate sau părinte ce suferă de o boală amenințătoare de viață, prin intermediul unor activități terapeutice prin joc. Participanții vor beneficia de sesiuni individuale de joc terapeutic, structurat de către terapeut în scopul comunicării cu copilul și facilitării măiestriei asupra experiențelor dificile de viață. Prin activitățile planificate de joc medical, copiii pot participa activ într-un proces de învățare, pot înțelege mai bine ceea ce li s-a întâmplat sau pot anticipa corect procedurile medicale iminente. Copiii pot astfel să observe și să mânuiască echipamentul medical, familiarizându-se și desensibilizându-se față de el, și au oportunitatea de a repeta comportamentele adaptative învățate și de a-și exprima emoțiile în legătură cu experiența medicală proprie sau a altora.
Obiectivele activităților variază, incluzând: comunicarea diagnosticului și a prognosticului, educația cu privire la tratament și creșterea complianței, facilitarea relațiilor pozitive cu cadrele medicale, autoexprimarea emoțională, modelarea unui coping adaptativ, intervenții asupra imaginii de sine corporale, a stimei de sine sociale scăzute și depresiei, intervenții asupra furiei, anxietății și fobiilor relaționate cu boala și spitalul, dezvăluirea adopției (în cazul solicitării părintelui înaintea decesului), pregătirea psihologică pentru sfârșitul vieții, dezvoltarea abilităților de rezolvare de probleme, de comunicare și socializare, facilitarea reintegrării școlare și sociale pentru supraviețuitori.
MOL România și Fundația pentru Comunitate sprijină în acest an 18 organizații non-profit, acordându-le o finanțare totală în valoare de 300.000 de lei în cadrul celei de-a cincea ediții a Programului MOL pentru sănătatea copiilor. Prin diversele proiecte de terapie emoțională sau terapie prin artă, compania MOL a contribuit la sprijinul a peste 6.500 de  copii care suferă de boli cronice, sunt afectați de dizabilități sau se află în curs de recuperare după afecțiuni grave. Fundația Hospice Emanuel mulțumește pe această cale companiei MOL România și Fundației pentru Comunitate pentru colaborare și susținerea financiară a acestui proiect.
Daria Sass,
psiholog la Fundația Hospice Emanuel

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 13:10:51 Ora de vară a Europei de Est