Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Trepte matematice”, în zbor, către înălțimi, de Ioana Dzițac

Patru trepte gimnaziale urcate cu succes și consemnate în patru volume

„Trepte matematice”, în zbor, către înălțimi, de Ioana Dzițac

Un trandafir roz, cu sensibilitatea și romantismul vârstei, o pasăre măiastră, construită să scruteze înălțimile, asemeni vulturului, un copil frumos cu aripi de înger, Ioana urcă treptele cunoașterii cu demnitate și mândrie, lăsând în urmă trepte și pentru colegii care vin.

Pentru ei a scris „Trepte matematice”, în anii de gimnaziu, la fiecare final de an școlar. Așa încât, la absolvirea clasei a VIII-a, șefa de promoție a Școlii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu”, Ioana Dzițac, a elaborat cel de-al IV-a volum. Concepută mai degrabă ca o lucrare de „disertație”, cartea dezvoltă și alte experiențe pe care Ioana le-a trăit intens: evaluarea națională, școala de vară de la New York, proba de admitere la „Fettes College” din Scoția, admiterea cu brio în clasa a IX-a A la profilul Matematică Informatică - Intensiv Informatică al Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, dar și primele experiențe de „boboc” licean gojdist, trăite într-o nouă formulă matematico-informatică, alături de domnii profesori Viorel Sadoveanu și Corina Luncan, după ce patru ani a avut parte de un mentorat binecuvântat, de ani de zbor înaripat, călăuziți de un mentor de suflet, distinsul profesor de matematică Dorina Szatmari.
Așadar, volumul „Trepte matematice (pentru) clasa a VIII-a” „Este un volum cu un aer aparte, dedicat atât elevilor, cât și profesorilor, diferit oarecum de celelalte, deoarece am încercat să captez în el, în cadrul a șase părți (capitole), aspecte importante dintre cele trăite de mine: o admitere internațională reușită cu succes în martie 2013, la Fettes College, unul dintre renumitele colegii din UK, precum și o admitere națională în vara 2013, cele două admiteri constituind sursă de inspirație pentru crearea a două capitole cu teste pentru succesorii mei. Cu gândul la geometria înălțătoare a New York-ului, metropolă pe care am reușit s-o descopăr în cadrul unei școli de vară în 2013, am scris un capitol de geometrie în spațiu, iar cu gândul la multitudinea de probleme pe care le-am rezolvat pentru participarea la diverse concursuri, am scris un capitol cu probleme de sinteză cu grad de dificultate mai mare, pentru performanță. Și…bineînțeles că, prin prisma specializării la care am decis să învăț în următorii ani, am introdus două capitole care să le facă elevilor o imagine de început de clasă a IX-a, unul de extinderi în matematică și unul de introducere în tainele informaticii”, scrie Ioana „În loc de Prefață”, adresându-le mulțumiri „tuturor celor care m-au încurajat și coordonat acum și de-a lungul timpului în realizarea acestor cărți: doamnei profesoare Dorina Szatmari, doamnelor Ioana Moisil, Roxana Zubcov, Emma Munteanu - pentru referatele de apreciere scrise de-a lungul timpului, doamnei profesoare de informatică Alina Luncan, care m-a învățat tainele utilizării calculatorului. Sper într-o foarte bună colaborare pe viitor și le adresez mulțumiri anticipate doamnei profesoare de informatică, Corina Luncan și domnului profesor și diriginte de matematică, Viorel Sadoveanu, dascăli deosebiți pe care i-am întâlnit acum, la început de clasa a IX-a”.
„O poartă deschisă spre viitor”
Lecturând referatele scrise de prof. univ. dr. Ioana I. Moisil (din Sibiu) – „O poartă deschisă spre viitor” și „Cuvânt pentru cititori”, scris de dna prof. Dorina Szatmari, am aflat atât informații exacte despre structurarea  volumului (pe cele șase capitole) și conținutul lor: 1.Teste pregătitoare pentru examenul de evaluare națională, 2.Elemente de geometrie în spațiu, 3.Probleme de sinteză pentru clasa a VIII-a,  4.Extinderi, 5.Matematică în limba engleză 6.Matematica și calculatorul, cât și aprecieri făcute de cei doi distinși profesori de specialitate referitoare la utilitatea cărții (atât pentru elevi, cât și pentru profesori), dar și aprecieri ce țin de calitățile autorului volumului.
„Fiecare capitol este bine structurat și aduce elemente interesante atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Aș aminti aici capitolul „Extinderi” în care teme tratate introductiv în clasa a VIII-a sunt extinse la nivelul analizei din primul an de liceu. „Trepte matematice - clasa a VIII-a” este o carte utilă și elevilor și cadrelor didactice care își pot forma o imagine a modului în care un elev percepe matematica. E drept, Ioana Dzițac este și nu este un elev obișnuit. Inteligentă, muncitoare, perseverentă, Ioana are acea sete de cunoaștere care uneori lipsește celor din generația ei…Cartea de față, rodul unei munci intense, reflectă personalitatea autoarei, o personalitate în care se îmbină armonios farmecul și mirajul copilăriei cu maturitatea gândirii logice, iar acest lucru o transformă într-un model demn de urmat al generației sale”, apreciază dna prof. univ. dr. Ioana I. Moisil.
„Cuvânt pentru cititori”
„Fără să își propună să observe natura prin ochi de matematician – care adolescent ar face asta?! – Ioana Dzițac a transpus în limbaj matematic câteva imagini întâlnite în viața ei: perdeaua de apă a fântânilor arteziene, zborul unui carusel pe șine, dansul peștilor într-un  acvariu  etc., și le-a încorporat în 10 teste, în cadrul primului capitol al cărții: „Teste pregătitoare pentru examenul de evaluare națională”. Ca rămas bun de la geometria de gimnaziu, cu gândul la „înălțimile geometrice” ale New-York-ului, pe care a avut ocazia să le admire în vara 2013, într-o școală de vară, Ioana Dzițac a introdus în capitolul „Elemente de geometrie în spațiu” probleme practice, frumoase, cu desfășurări, cu figuri plane care se rotesc  și „vă ridică” din geometria plană în geometria în spațiu, cu corpuri înscrise în sfere, cu sfere înscrise în corpuri. Cei pasionați de matematică veți găsi și în acest volum, ca și în precedentele, probleme date la diferite concursuri și olimpiade, sau din Gazeta matematică, incluse în capitolul „Probleme de sinteză pentru clasa a VIII-a”. Faptul că rezolvarea e completă și urmează imediat enunțului, vă poate fi de mare ajutor”, apreciază, printre altele, doamna profesor Dorina Szatmari, care își încheie cuvântul constatând faptul că „Ioana Dzițac a crezut (în visele sale – n.n.) și ajutându-și visele prin muncă și consecvență, o  parte și le-a împlinit”.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Trepte matematice”, în zbor, către înălțimi, de Ioana Dzițac.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:01:33 Ora de vară a Europei de Est