Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul „Engleză pentru viață” demarează și la Oradea

Un proiect din suflet, cu suflet și pentru suflet

Proiectul „Engleză pentru viață” demarează și la Oradea

Proiectul „Engleză pentru viață” a câștigat în 2013 European Language Label Award, premiul pentru inovație și originalitate în învățarea limbilor străine, acordat de Comisia Europeană.

„Engleză pentru viață” este un proiect coordonat de către Asociația Shakespeare School pentru Educație și presupune un program amplu de voluntariat prin care asociația își propune să schimbe viitorul copiilor din mediile defavorizate, prin ore non-formale de limba engleză.  
Metodele de predare a limbii engleze folosite în cadrul proiectului stimulează interesul copiilor prin jocuri didactice, cântece și concursuri, iar marionetele Ziggy și Zaggy vor deveni prietenii lor și îi vor ajuta să îndrăgească limba engleză și să învețe de plăcere și cu plăcere.
Prin natura activității, organizația are contact direct atât cu copii supradotați, fără posibilitatea unei pregătiri corespunzătoare, cât și cu copii defavorizați, cu situații materiale și familiale precare. 
Centrul județean de voluntariat Bihor
Centrul județean de voluntariat Bihor își va demara activitățile începând cu modulul de primăvară al proiectului; el cuprinde un număr de 20 de voluntari, dintre care 10 studenți și 10 elevi cu vârsta de peste 14 ani, vorbitori de limbă engleză. În urma trimiterii unui CV și a unei scrisori de intenție, redactate în limba engleză și apoi a susținerii unui interviu, tinerii voluntari au fost selectați cu mare atenție, așa încât putem spune că la Oradea s-a format un grup de tineri cu suflet care-și vor dedica săptămânal 2 ore din timpul lor liber pentru a le preda copiilor din centrele sociale, cu care se vor încheia acorduri de colaborare, limba engleză prin joc. Astfel, după training-ul care va avea loc la Oradea, la finele lunii februarie, echipa de voluntari va fi pregătită să-și înceapă activitatea, o activitate cu și pentru suflet! Echipa de voluntari este formată din tineri care au avut șansa de a primi o educație de calitate și care stăpânesc limba engleză foarte bine, este o echipă dornică să împărtășească din cunoștințele lor unor copii inteligenți și ambițioși, dar care au fost lipsiți de aceste oportunități.
Training-ul de la Oradea despre metodologia predării limbii engleze prin joc, precum și activitățile de mentorat pentru îmbunătățirea calității orelor de engleză vor fi susținute de către dna lector univ. dr. Andrada Marinău, de la Universitatea din Oradea, Facultatea de Litere, Departamentul de limba și literatura engleză, Andrada fiind, totodată, coordonatorul activităților care se vor desfășura în cadrul Centrului județean de voluntariat, reprezentantul local al  Asociației Shakespeare School pentru Educație. Doamna Irina Ștefănescu, coordonatorul proiectului la nivel național, a desemnat-o pe eleva Ioana Dzițac, elevă în clasa a IX-a la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, coordonator al Centrului județean de voluntariat, Ioana fiind cunoscută pentru cunoștințele de limbă engleză dobândite în cadrul a două școli de vară internaționale, de la Oxford Cheltenham (UK) – 2012, respectiv Kean University (NY) – 2013, de unde s-a întors cu certificate de absolvire a cursurilor de limba engleză și diplome de apreciere, acreditate British Council, English UK și atestare de la Kean University.
Vorbim despre un proiect din suflet, cu suflet, pentru suflet”
„Este o bucurie imensă să coordonez acest centru de voluntariat, alături de dna Andrada. Dincolo de avantajele de a fi voluntar, vreau să afirm faptul că „Engleza pentru viață” este un proiect în care mă voi implica în primul rând sufletește, deoarece vorbim despre un proiect din suflet, cu suflet, pentru suflet. Îmbrățișez de mică munca în cadrul unor proiecte, activitățile de voluntariat, precum și activitățile desfășurate cu colegi mai mici, așa cum tot de mică sunt adepta introducerii jocurilor didactice în școli. Rezultatul: satisfacții multiple! Este minunat să vezi licăririle din privirile celor mici, să poți citi fericirea pe chipul lor și să știi că ai aprins o rază de lumină în viața lor! Prin intermediul centrului nostru de voluntariat vom încerca să propunem coordonatorilor de proiect și alte materiale la care noi lucrăm, vom organiza diverse concursuri, activități, chiar și caritabile, așa încât să contribuim benefic la dezvoltarea acestui proiect pe viitor.
Le mulțumesc colegilor mei, mai mari și mai mici, care au decis să ni se alăture în acest proiect, dnei Andrada pentru coordonare și sunt convinsă că, împreună vom contribui la o viață mai frumoasă a celor cărora ne vom adresa, dar și a noastră. Doresc să le mulțumesc anticipat tuturor oamenilor de bine care se vor implica în acest proiect: de la părinți, profesori, sponsori și chiar și alți elevi, posibili viitori voluntari în cadrul proiectului nostru! Facem apel centrelor sociale din județul Bihor care doresc să se implice în cadrul acestui proiect – ne găsesc pe pagina noastră de Facebook”, declară Ioana Dzițac, coordonatorul Centrului județean de voluntariat Bihor.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 03:52:18 Ora standard a Europei de Est