Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O cană de fericire – ediția a V-a

Rezultatele proiectului

O cană de fericire – ediția a V-a

„O cană de fericire” este o campanie caritabilă inițiată de către clubul Rotaract Oradea, alături de cluburile Rotary și Interact Oradea, și cu sprijinul Primăriei Municipiului Oradea.

În luna decembrie a anului 2013 s-a desfășurat cea de 5-a ediție a proiectului.
Timp de 18 zile, în perioada 6 – 22.12, pe pietonală, în zona statuii poeților maghiari a fost amplasată o căbănuță unde membrii clubului Rotaract, alături de cei ai clubului Interact, au servit trecătorii cu căni de vin fiert sau de ceai. Trecătorii au avut ocazia și de a achiziționa pentru cei dragi obiecte specifice sărbătorilor de iarnă. Vizitatorii căbănuței au oferit de asemenea donații pentru a susține cauza și pentru a oferi un Crăciun fericit pentru cei nevoiași.
Astfel, la finalul proiectului am tras linie și am constatat cu bucurie că ne-am realizat obiectivele și chiar mai mult decât ne-am propus.
În cadrul acestei campanii am dorit să susținem cu fondurile strânse Centrul Școlar pentru Educația Incluzivă ,,Cristal” din Oradea. Acest centru este o instituție școlară pentru copiii cu diverse dizabilități care, pe lângă organizarea și desfășurarea procesului de predare – învățare - evaluare își construiește și alte direcții de dezvoltare instituțională: formare/informare în domeniul educației speciale, documentare, cercetare, experimentare, precum și servicii educaționale pentru comunitate.
Ne-am îndreptat atenția spre nevoile copiilor nevăzători din acest centru, astfel fondurile generate de campania „O cană de fericire” au fost folosite pentru a achiziționa obiectele necesare pentru ca aceștia să își poată continua educația. Cei 8 copii cu deficiențe de vedere care studiază la centrul „Cristal” provin din familii cu posibilități financiare restrânse și au nevoi speciale în ceea ce privește procesul de educație.
Pentru ei au fost achiziționate următoarele aparate: 
-o tablă magnetică specială pentru nevoile lor (folosită pentru dotarea centrului)
-mașină de scris Braille pentru unul dintre copii
-câte un cubaritm pentru 5 dintre copii
-câte o trusă specială de geometrie pentru toți cei 7 copii cu deficiențe de vedere care studiază la centru
În data de 10 februarie 2014, o echipă formată din membrii clubului și din parteneri ai proiectului s-au deplasat la centrul „Cristal” pentru a le distribui copiilor aparatele comandate pentru ei de la distribuitori de specialitate.
De asemenea, în preajma sărbătorilor de Crăciun am participat la serbarea lor unde le-am pregătit pachete cu dulciuri. 
Deoarece orădenii au fost neașteptat de darnici, am reușit și dotarea Liceului Teoretic German „Friedrich Schiller” cu o mașină de scris Braille și câte o trusă specială de geometrie pentru cei 3 copii cu probleme de vedere care studiază acolo.
Prin acest proiect, am venit și în întâmpinarea nevoilor copiilor de la Centrul de zi „Iedera” (Asociația Down Oradea România), prin scoaterea la vânzare a unor obiecte decorative de sezon lucrate manual de copii și tineri, disponibile la căsuța „O cană de fericire” de pe pietonală. Fondurile colectate în urma vânzării acestor obiecte au fost direcționate către Centrul de zi.
De asemenea, prin Asociația „Pași Împreună”, ne-am propus ajutarea copiilor cu autism, prin vânzarea de tablouri realizate de ei în diverse tehnici învățate de la terapeuți. Sumele adunate din vânzarea tablourilor au fost donate asociației.
Mulțumim mult pentru ajutorul pe care ni l-ați oferit și dumneavoastră în promovarea proiectului și vă asigurăm că ați avut o contribuție semnificativă în aducerea unor zâmbete sincere unor copii cu care viața nu a fost atât de darnică.
Teodora Popa

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 22:12:38 Ora de vară a Europei de Est