Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (I)

PRIMA VIZITĂ ÎN ȚARA CONTRASTELOR (3)

Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (I)

Prof. Vinod K. Madan de la Kalasalingam University, Krishnankoil, Tamil Nadu, India, a vizitat Universitatea Agora din Oradea, până în prezent, de două ori.

Prima vizită a efectuat-o în 13 iunie 2013, prilej cu care a susținut două lecturi invitate: 1) Nondestructive Evaluation using Barkhausen Noise; 2) Digital Signal Processing and Applications [1].
A doua vizită a profesorului Madan a avut loc în perioada 15 - 20 octombrie 2013, ocazie cu care a participat și la 7th Agora International Law Conference, AILC 2013, „Prospects and Challenges of 21st Century Law” [2], unde a prezentat lucrarea, scrisă în colaborare cu R.K. Sinha, The Dymamics of Rape in Modern Indian Society, care a fost publicată ulterior în revista de drept a Universității Agora, Agora International Journal of Juridical Sciences.
În cea de a doua vizită, profesorul Madan a fost însoțit de cancelarul universității sale (funcția de cancelar este echivalentă la ei cu cea de rector la noi), Thiru K. Sridharan, pe care l-am invitat pentru semnarea unui memorandum de înțelegere, prin care ne-am angajat la colaborări în domeniul cercetării și învățământului, incluzând mobilități reciproce pentru cadre didactice și studenți [3].  
În baza acordului de înțelegere și a unei invitații oficiale, în perioada 17-24 ianuarie 2014, am efectuat o vizită în India.
Vizita la Kalasalingam University [4] a inclus:
1.Întâlnirea cu bordul de management (incluzând cancelarul, vicecancelarul, decanii facultăților și directorii de departamente), prilej cu care am avut onoarea să mi se înmâneze eșarfa de membru de onoare al comunității lor academice, în calitate de membru în International Advisory Committee of Kalasalingam University, titlu care mi-a fost acordat de Consiliul Academic la 10 octombrie 2013. Tot cu acest prilej, la rândul meu, i-am înmânat cancelarului, Dr. Thiru K. Sridharan, certificatul de membru de onoare al Senatului Universității Agora (al optulea titlu onorific acordat de Senatul Universității Agora unor personalități internaționale din Chile, China, Columbia, Grecia, Franța, România, Statele Unite și acum și din India).
2.Întâlnirea cu președintele și fondatorul universității, Thiru T. Kalasalingam, care mi-a dăruit o frumoasă ghirlandă indiană cu decorațiuni și mărgele artizanale;
3.Lectură invitată în fața comunității academice, cadre didactice și studenți, de la Kalasalingam University, cu tema From Hard Computing to Soft Computing;
4.Turul campusului universitar, împreună cu domnul cancelar Thiru K. Sridharan și prof. Vinod Madan (campusul este situat la 60 km de orașul Madurai, într-un decor foarte frumos, la poale de munte, are o întindere foarte mare și găzduiește toate facultățile, departamentele, căminele de băieți și fete – pe care le-am vizitat, 3 cantine studențești - câte una pentru băieții, respectiv fetele care locuiesc în cămine, iar una pentru cadrele didactice și studenții externi – care vin la universitate cu mijloacele de transport proprii sau cu o parte din cele 65 de autobuze - câte are universitatea în dotare proprie, stație de alimentare cu combustibil, terenuri de sport, bazin de înot, centru medical, farmacie, mașină de salvare, helioport, bloc de locuințe pentru cadrele didactice și de cercetare, casă de oaspeți cu cantină proprie, locuri de rugăciune ș.a.);
5.Vizita la facultățile și departamentele de învățământ și cercetare ale Kalasalingam University (de menționat că Universitatea Kalasalingam este foarte mare, are facultăți de profil ingineresc, arte și științe, farmacie, peste 50 de programe de studii de licență, 7 programe de master și școli doctorale în toate domeniile, precum  și 8 departamente, 9 societăți profesionale și un centru de excelență IBM, iar predarea se face în limba engleză);
(continuarea, în numărul următor - 133)
Prof. univ. dr. Ioan Dzițac,
rector al Universității Agora
 
Referințe web:
[1] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.8916
[2] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9374
[3]http://univagora.ro/m/filer_public/2013/10/17/mou_agora_kalasalingam.pdf
[4] http://kalasalingam.ac.in/klu/
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (I)

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 15:29:17 Ora standard a Europei de Est