Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți”

Ziua Unirii Principatelor Române, sărbătorită, vineri, în Piața Unirii din Oradea

,,Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți”

Vineri, 24 ianuarie 2020, la Oradea, s-a desfășurat o ceremonie militară pentru sărbătorirea Zilei Unirii Principatelor Române, lângă Statuia Regelui Ferdinand I din Piața Unirii.

Imnul național al României a fost intonat de Popa Bianca Diana, elevă a  Liceului de Arte din Oradea.
După slujba Te Deum, oficiată de preoții din structurile Sistemului Național de Securitate din cadrul Garnizoanei Oradea, i-am ascultat pe domnul prefect Dumitru Țiplea și pe istoricul Gabriel Moisa, vorbind despre semnificația evenimentului, despre importanța actului istoric de la 24 Ianuarie 1859, Unirea Principatelor Române, Moldova și Țara Românească, sub conducerea domnitorului Alexandru Ioan Cuza.
,,Istoria ne-a demonstrat că putem fi puternici, ca națiune"
Domnul prefect Dumitru Țiplea a prezentat mesajul premierului Ludovic Orban, din care vă spicuim câteva fragmente care ni se par semnificative pentru momentul evocat, dar nu numai...
,,Ce poate fi mai frumos pentru națiune decât consensul în jurul unui obiectiv vizionar a cărui împlinire avea să deschidă calea către un stat modern, suveran și independent... Istoria ne-a demonstrat că putem fi puternici, ca națiune, atunci când ne unește un obiectiv comun... Sărbătoarea Unirii Principatelor Române este un bun prilej de reflecție pentru ceea ce ne dorim ca popor pentru viitor, lăsând deoparte diferențele de opinie sau rivalitățile politice. Promovarea actuală reprezintă dezvoltarea țării în pas cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, reducând decalajele economice sau sociale", se spune în mesajul premierului României, prezentat de domnul prefect Dumitru Țiplea.
,,Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți"
Istoricul Gabriel Moisa a prezentat, în sinteză, evenimentele petrecute în Moldova și Țara Românească, ce s-au soldat la 24 Ianuarie 1859 cu dubla alegere a colonelului Alexandru Ioan Cuza, ca domnitor al celor două principate române, Moldova și Țara Românească, înfăptuindu-se astfel Unirea celor două principate, sub un singur domnitor, profitându-se și de un context internațional (în general) favorabil. ,,Momentul 1859 nu vine pe un tren viran... își are antecedente clare, cel puțin două-trei decenii mai devreme. Și m-aș gândi aici în primul rând la 1821, revoluția lui Tudor Vladimirescu și la constituirea de societăți, asociații revoluționare și culturale în deceniile trei-patru ale secolului al XIX-lea, în fruntea tuturor găsindu-se viitorii revoluționari pașoptiști și viitorii politicieni care vor desăvârși Unirea Mică, a subliniat istoricul Gabriel Moisa. A fost o generație de excepție care a știut ce să facă cu puterea politică... care a construit ceea ce avem noi astăzi. Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți, să ne țină la un loc", a conchis domnul prof. univ. dr. Gabriel Moisa.
În derularea evenimentului din Piața Unirii din Oradea, au urmat încă patru momente: un scurt recital de cântece patriotice, interpretate de corul ,,General Traian Moșoiu", festivitatea depunerii de coroane, jerbe și buchete de flori la Statuia Regelui Ferdinand I, defilarea detașamentului de onoare și onorul muzicii militare și o horă frățească a elevilor de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", sub coordonarea doamnei inspector școlar Daniela Sopota și o altă horă, mai mare, încinsă de membrii Ansamblului Folcloric ,,Bihorul" în jurul statuii. Politicienii, tot politicieni, în grupuri și grupulețe, tot cu ale lor griji... ,,duhovnicești"!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (78 de poze) în Galeria foto: ,,Momentul 1859 trebuie să ne țină uniți”.

Trimite email
luni, 20 mai 2024, 17:04:47 Ora de vară a Europei de Est