Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre Recensământul General Agricol în Bihor

Din 10 mai, etapa de aplicare a chestionarelor în teren

Despre Recensământul General Agricol în Bihor

Recensământul General Agricol runda 2020 (RGA2020) a intrat, începând cu data de 10 mai, în etapa de aplicare a chestionarelor în teren, la nivelul celor 101 unități administrativ-teritoriale din județul Bihor.

Prefectul Dumitru Țiplea, în calitate de președinte al Comisiei Județene de Recensământ, a convocat o ședință de lucru vizând derularea procesului de recenzare la nivelul județului. La întâlnire au participat reprezentanții Consiliului Județean Bihor, Direcției Județene de Statistică Bihor, Direcției pentru Agricultură a județului Bihor și ai Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bihor.
În debutul întâlnirii, prefectul a reiterat importanța RGA2020, al cărui obiectiv este de a oferi informaţii esenţiale şi de calitate pentru dezvoltarea sectorului agricol în România, prin participarea la Politica Agricolă Comună la nivel european.
Prin intermediul chestionarelor sunt colectate date şi informaţii statistice privind principalele caracteristici ale exploataţiilor agricole, precum: *identificarea în teritoriu *suprafeţele agricole utilizate *efectivele de animale pe specii *adăposturile pentru animale şi gestionarea dejecţiilor animaliere *persoanele  care au desfăşurat activităţi agricole *dezvoltarea rurală.
În raportul prezentat în cadrul ședinței au fost evidențiate aspectele necesar a fi îmbunătățite în cadrul recensământului, precum: informarea bihorenilor asupra RGA2020, problem tehnice la tabletele electronice utilizate de recenzori și gradul scăzut de încărcare a datelor preexistente în platforma Registrului Agricol Electronic de către primării. Prefectul a solicitat autorităților implicate la nivel județean să informeze săptămânal Comisia Județeană de Recensământ cu privire la progresul RGA2020 în județul Bihor.
Totodată, Dumitru Țiplea a lansat un apel către bihoreni ,,să furnizeze informații corecte și complete în cadrul recensământului. România deține peste 30% din numărul total de exploatații agricole din UE, dar dimensiunile exploatațiilor sunt mult mai mici față de cele de la nivelul uniunii. Datele obținute prin RGA2020 sunt necesare pentru a asigura României, și Bihorului, un sector agricol performant și competitiv la nivelul Uniunii Europene".
RGA2020 este coordonat la nivel național de Comisia Centrală de Recensământ, cu implicarea Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Institutului Național de Statistică, împreună cu structurile din subordinea acestora, și cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicații Speciale. La nivelul județului Bihor în procesul de recenzare sunt implicate peste 750 de persoane.
Etapele de desfășurare ale RGA2020, care a fost inițiat în toamna anului trecut, sunt:
1. Proiectarea infrastructurii și planificarea activităților: până la 30 aprilie 2021
2. Activitatea în teren: *recensământul de probă (octombrie 2020) *recensământul propriu-zis (mai-iulie 2021) *ancheta de control (august 2021)
3. Procesarea statistică (validarea, agregarea și corelarea datelor obținute în teren): mai 2021 - martie 2022
4. Analiza, structurarea și diseminarea rezultatelor: martie-decembrie 2022.
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
luni, 20 mai 2024, 16:48:17 Ora de vară a Europei de Est