Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Siguranța în unitățile de învățământ preuniversitar

Despre

Siguranța în unitățile de învățământ preuniversitar

Prefectul Dumitru Țiplea monitorizează siguranța publică la nivelul județului Bihor în ședințe de lucru periodice cu instituțiile de arme din subordinea Ministerului Afacerilor Interne. Cel mai recent raport al Inspectoratului Poliție de Județean (IPJ) arată că nivelul de infracționalitate este unul scăzut în unitățile de învățământ preuniversitar din Bihor.

Conform raportului IPJ, în anul școlar 2022-2023 în județul Bihor funcționează 748 de unități de învățământ preuniversitar, din care 16 unități conexe (clubul copiilor, cluburi sportive, etc.), acestea fiind repartizate în responsabilitatea structurilor cu atribuții în domeniul ordinii publice astfel: 726 unități învățământ în responsabilitatea poliţiei; 12 unități învăţământ în responsabilitatea jandarmeriei; 10 unități învăţământ în responsabilitatea poliției locale.
În vederea pregătirii pentru începerea anului școlar efectivele de poliție au desfășurat o serie de activități de prevenție și educație în vederea îmbunătățirii climatului de siguranță, precum: *verificarea conducătorilor și autovehiculelor destinate efectuării transportului şcolar *verificarea amplasării corespunzătoare a mijloacelor de semnalizare în zona stațiilor mijloacelor de transport public de persoane şi a trecerilor pentru pietoni din apropierea unităților de învăţământ *includerea unităţilor de învăţământ în itinerariile de patrulare ca punct obligatoriu de staționare pe timpul intrării și ieșirii elevilor şi a cadrelor didactice la cursuri, în medie acționând zilnic aproximativ 238 de poliţişti, 18 jandarmi şi 16 polițiști locali *repartizarea pentru fiecare unitate de învățământ a unui polițist responsabil din punct de vedere al siguranței și care asigură continuitatea activităților educativ-preventive.  
Pe parcursul anului, polițiștii cu atribuții în domeniul siguranței școlare au desfăşurat activități în scopul prevenirii şi combaterii violenței în mediul şcolar, respectiv: Prevenirea infracțiunilor comise cu violenţa - 202 activităţi; Bullying/cyberbullying - 115 activități; Prevenirea consumului de droguri - 51 activităţi: Prevenirea traficului de persoane - 13 activităţi; Respectarea regimului circulației rutiere - 94 activități; Prevenirea infracțiunilor contra patrimoniului - 34 activităţi; Prevenirea delincvenței juvenile - 129 activități.
În cadrul acestor activități peste 10.500 de elevi şi părinți au fost instruiți cu privire la măsurile de auto-protecție care trebuie adoptate pentru a nu ajunge în postura de victimă, atât în colectivități, cât şi pe drumul spre casă, fiind abordată și problematica anturajului.
Polițiștii din cadrul Biroului Siguranţă Școlară au desfăşurat activități de monitorizare a elevilor minori care fac parte din categorii cu risc ridicat, pentru a preîntâmpina implicarea acestora în evenimente cu impact negativ în unitățile de învățământ preuniversitar. În acest sens, polițiștii s-au deplasat la mai multe unități de învăţământ din Bihor şi au stabilit şedinţe comune de lucru cu reprezentanții Inspectoratului Şcolar Județean Bihor, Centrului Judeţean de Resurse şi Asistență Educațională Bihor, Direcția Generală de Asistenţă Socială și Protecția Copilului Bihor, în vederea implicării acestora în activități comune, pentru a reduce riscul victimal al elevilor.
O altă activitate cu caracter preventiv a vizat prevenirea absenteismului şcolar.  Astfel, situația elevilor care au fost identificați în timpul cursurilor şcolare prin localuri publice, pe stradă, în zona adiacentă a unităților de învățământ sau în parcuri a fost înaintată Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor.
Raportul evidențiază că nu au fost înregistrate evenimente grave, cele mai frecvente infracțiuni fiind lovirea și furtul. În urma analizării evenimentelor a rezultat faptul că la baza producerii incidentelor în mediul şcolar au stat următoarele cauze: lipsa de pază umană şi sisteme tehnice de supraveghere video în unele unități de învățământ; măsurile limitate pe care le poate aplica personalul didactic elevilor cu un comportament inadecvat în spațiul şcolar: altercațiile spontane între elevi, produse de cele mai multe ori din motive puerile; educația precară, lipsa de interes a părinților şi elevilor faţă de sistemul de învăţământ şi abandonul şcolar; lipsa de atenţie şi neglijența elevilor faţă de bunurile personale.
,,Delincvența juvenilă trebuie prevenită prin orice mijloace, pentru că are efecte pe termen lung asupra copiilor. Buna colaborare dintre instituții și o politică asiduă de prevenție sunt cele mai eficiente strategii pentru a proteja cel mai valoros bun: copiii noștri", a declarat prefectul Dumitru Țiplea.
Cancelaria Prefectului

Trimite email
joi, 23 mai 2024, 06:30:29 Ora de vară a Europei de Est