Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câștigătorii Concursului de fotografie

Au fost desemnați

Câștigătorii Concursului de fotografie

Așa cum au promis, „jurații" concursului „Colecție de emoții în diversitate", organizat în cadrul activităților din proiectul EU GREEN la Universitatea din Oradea, i-au desemnat pe laureați.

La secțiunea dedicată studenților, cea mai bună fotografie a fost aleasă cea intitulată „Reflexie de toamnă", realizată de David Gabriel Beldean - Igaș. Premiul doi aparține studentei Diana - Simina Oșan, pentru lucrarea „Răsfoind în armonie". Pe podiumul ineditului concurs s-a mai clasat și studenta Dalia Ilea, cu fotografia „Început".
Categoria la care au concurat cadrele didactice și personalul auxiliar de la Universitatea din Oradea a fost câștigată de Carmen Mladin - din cadrul structurilor administrative ale instituției, cu lucrarea „New generation in the heart of the city". Pe locul doi se află conf. univ. dr. Kante Meister, cu fotografia intitulată „Eingang zum Paradies - Entrance to Paradise". Premiul trei a fost atribuit conf. univ. dr. Ioana Pop - Cohuț, pentru fotografia „Dor".
Juriul concursului „Colecție de emoții în diversitate" a primit, în total, 113 fotografii, 58 dintre acestea fiind selectate pentru a intra în competiție. Acestea urmează să facă parte dintr-o expoziție ce va fi deschisă curând în Aula Magna a Universității din Oradea. Atât studenții cât și profesorii laureați se vor bucura de un scurt program de mobilitate, petrecut la una din universitățile membre ale alianței europene EU GREEN, de imprimarea și expunerea  fotografiei lor în cadrul expoziției „Colecție de emoții în diversitate".
Concursul, fără precedent în viața comunității academice orădene, parte a seriei de manifestări ce sunt organizate în cadrul proiectului EU GREEN, a fost deschis studenților, cadrelor didactice și personalului administrativ al universității. Timp de două luni, aceștia au avut ocazia de a trimite instantaneele lor fotografice unui juriu condus de artistul orădean de talie internațională Ovi D. Pop. Luna trecută, el a susținut și un curs de măiestrie fotografică dedicat potențialilor concurenți de la universitate.
„Colecție de imagini în diversitate" a fost o idee ce a pornit de la premisa că „activitățile sportive și culturale sunt două dintre cele mai bune modalități de a aduna oamenii și de a dezvolta un sentiment de apartenență", după cum spuneau, la momentul lansării concursului, membrii grupului WP 7 - Acces, diversitate și incluziune, al EU GREEN. Ei promit o nouă ediție a competiției fotografice, dedicată de această dată tematicii educației incluzive.
Astfel de concursuri urmează să aibă loc în toate universitățile ce fac parte din alianța europeană EU GREEN, Universitatea din Oradea fiind prima dintre acestea care, iată, a ajuns la finalul competiției artistice.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 09:16:40 Ora de vară a Europei de Est